• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Magicool pomp Reservoir tube vervangen

snekfrek

New member
Hey allemaal,

Ik ben bezig met een paar aanpassingen aan mijn pc, ik heb een nieuwe thermaltake core x71 case gekocht en daar komt uiteraard een nieuw mooi waterkoeling setje in. Ik ben ooit begonnen met een magicool setje om te experimenteren (https://www.highflow.nl/watercoolin...l-diy-120-liquid-cooling-system-mc-g12v1.html), nu ben ik vanplan om dit te vervangen door een hardtubing setup met 360 rad en EK blokken aangezien ik een beetje uitgekeken ben op de spullen die bij het setje zaten. De pomp/res combo daarintegen bevalt me eigenlijk wel goed, de pomp is vrij sterk en het lijkt me onnodig deze te vervangen, wel wil ik graag een groter reservoir, namelijk 200mm, aangezien een klein reservoir een beetje raar uitziet in zon grote case. De binnendiameter van het reservoir is 60mm, nou is mijn vraag of dit standaard maten zijn? Zou ik dit zomer kunnen vervangen door een buis van een ander merk? Ik had deze in gedachte; https://www.highflow.nl/reservoirs/...ervoir-body-60x200mm-wxl-393ml-bdy-tk200.html.

Alvast bedankt voor het reageren!
 
Magicool gebruikt een grotere diameter dan andere merken (70mm) en daardoor passen de tubes van andere merken niet :(

Je zou eventueel een extra (grotere) radiator boven op de pomp/res combo van Magicool kunnen plaatsen.
(of de Magicool uit zicht plaatsen)
 
Bedankt voor je reactie freddy!

Klinkt inderdaad erg goed. Had zelf helemaal nog niet eraan gedacht om een los reservoir erbij te doen, het plan is om de magicool pomp op te hangen en daarnaast het reservoir te plaatsen (ziet wel mooi uit in mn hoofd). Nog even een snelle vraag, bij de magicool zit een klemmetje om hem op te hangen, is het de bedoeling hier gaten voor te boren? Ik ben bang dat dubbelzijdige tape naar beneden komt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Magicool 240S & 360S G2 Ultra Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Magicool G2 radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom Welke fans best op Magicool 240 slim rad? Waterkoeling 11
lemonade [IN-ACTIVE] MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator Gevonden 0
H [IN-ACTIVE] Magicool 360 Verkocht 19
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
M5rvii Phobya / MagiCool XTREME NOVA 1080 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
w4rlock Magicool Extreme Slim Profile 4X120mm Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E 140mm Magicool radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
ChrisdeW MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Thierry magicool 3x360 rad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan