Rainbowhead
New member
Hallo.
Wegens geluidsoverlast wordt ik door mijn vriendin gedwongen om naar waterkoeling over te stappen op mijn nieuwe pc. ;-)
Ik zou graag wat advies krijgen over de te kiezen onderdelen.
Ik heb het volgend systeem (enkel relevante componenten):
CPU: Intel Core I7 920 2.66 GHz (OC streefdoel 4.2Ghz)
Video: Sapphire Radeon HD 4850X2 2048 MB
Motherboard: Asus P6T
Case: SilverStone Raven
De case is vrij gigantisch dus plaatsgebrek heb ik zeker niet. er is ook aan de achterkant (MoBo zit 90 graden gedraaid) ruimte voor een radiator.
Zie http://www.dvhardware.net/news/silverstone_raven_computex08_2.jpg (niet mijn pc maar gegoogled).
Ik heb al een hele tijd zitten opzoeken over waterkoeling & reviews, en ben nu bij het volgende uitgekomen.
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal
Thermochill PA120.3 Triple - 360 (15mm)
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
XSPC Razor 4850X2
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLUE
Motivering voor de CPU koeler is dat deze (volgens een forum post ergens) een goede doorflow heeft wat belangrijk is bij een aaneenschakeling van meerdere componenten.
Indien dit niet correct is of er betere alternatieven zijn, laat gerust iets weten.
Pomp gekozen omdat deze in 5 steps kan worden verhoogd en krachtig is. (Juist?)
Voor de GPU koeler heb ik nog een bedenking:
Deze kost 90€ en bij upgrade van videokaart is deze nutteloos.
Ik vind het dus wel spijtig om dit geld uit te geven...
Als alternatief dacht ik aan:
Swiftech MCW60-R Universal (2 maal uiteraard)
Dit zou ongeveer hetzelfde kosten, maar ik hoop dat ik deze koelers later nog kan hergebruiken bij upgrades.
Ik vraag mij wel af of er verwacht wordt dat deze MCW60-Rs bij toekomstige kaarten ook compatibel zouden zijn.
Ik volg de trends daaromtrent niet echt, dus misschien weten jullie dit beter?
Ook vroeg ik mij af welke (stille) vents ik best steek op mijn radiator.
Als laatste punt moet ik ook nog beginnen opzoeken naar aansluitingen tussen slangen en waterkoeling componenten. Indien jullie mij al in de juiste richting kunnen sturen, geef gerust links en dergelijke.
Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen.
Wegens geluidsoverlast wordt ik door mijn vriendin gedwongen om naar waterkoeling over te stappen op mijn nieuwe pc. ;-)
Ik zou graag wat advies krijgen over de te kiezen onderdelen.
Ik heb het volgend systeem (enkel relevante componenten):
CPU: Intel Core I7 920 2.66 GHz (OC streefdoel 4.2Ghz)
Video: Sapphire Radeon HD 4850X2 2048 MB
Motherboard: Asus P6T
Case: SilverStone Raven
De case is vrij gigantisch dus plaatsgebrek heb ik zeker niet. er is ook aan de achterkant (MoBo zit 90 graden gedraaid) ruimte voor een radiator.
Zie http://www.dvhardware.net/news/silverstone_raven_computex08_2.jpg (niet mijn pc maar gegoogled).
Ik heb al een hele tijd zitten opzoeken over waterkoeling & reviews, en ben nu bij het volgende uitgekomen.
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal
Thermochill PA120.3 Triple - 360 (15mm)
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
XSPC Razor 4850X2
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLUE
Motivering voor de CPU koeler is dat deze (volgens een forum post ergens) een goede doorflow heeft wat belangrijk is bij een aaneenschakeling van meerdere componenten.
Indien dit niet correct is of er betere alternatieven zijn, laat gerust iets weten.
Pomp gekozen omdat deze in 5 steps kan worden verhoogd en krachtig is. (Juist?)
Voor de GPU koeler heb ik nog een bedenking:
Deze kost 90€ en bij upgrade van videokaart is deze nutteloos.
Ik vind het dus wel spijtig om dit geld uit te geven...
Als alternatief dacht ik aan:
Swiftech MCW60-R Universal (2 maal uiteraard)
Dit zou ongeveer hetzelfde kosten, maar ik hoop dat ik deze koelers later nog kan hergebruiken bij upgrades.
Ik vraag mij wel af of er verwacht wordt dat deze MCW60-Rs bij toekomstige kaarten ook compatibel zouden zijn.
Ik volg de trends daaromtrent niet echt, dus misschien weten jullie dit beter?
Ook vroeg ik mij af welke (stille) vents ik best steek op mijn radiator.
Als laatste punt moet ik ook nog beginnen opzoeken naar aansluitingen tussen slangen en waterkoeling componenten. Indien jullie mij al in de juiste richting kunnen sturen, geef gerust links en dergelijke.
Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen.