• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zalman Reserator XT geschikt voor i940 en 4850X2?

Peter Wortelboer

Junior Member
Hallo,

Voor mijn kast heb ik een Reserator TX gekocht.

Heb een Gigabyte Extreme X58 en een I940.

Als ik lekker wil kunnen klokken, heb ik hier dan voldoende aan of adviseer je nog een radiator er tussen te plaatsen?

moet ik dan ook nog een sterke pomp kopen en die plaatsen in de reserator TX? Zoja welke pomp zou ik dan moeten kopen? Geld verder speelt niet zo'n grote rol.

Weet iemand verder of er al waterblokken zijn voor de 4850 x2? Of een oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Peter
 
Als je alleen jouw CPU ermee gaat koelen, zal de Reserator XT wel voldoende zijn volgens mij.

Volgens de reviews die erover te vinden zijn, koelt het aardig goed.
(alleen is het punt van kritiek dat het niet in overeenstemming is met wat je er voor moet betalen).

Als je ook jouw videokaart in dezelfde loop gaat doen, dan gaat die het wel moeilijk krijgen als je ook nog eens flink wilt overclocken.

Dan kan je beter wel een extra radiator tussen plaatsen.
Een pomp er tussen plaatsen wordt lastig, omdat je dan straks twee verschillende pompen hebt in dezelfde loop (met verschillende aantal L/H en opvoerhoogtes).
Als je handig bent, kan je misschien de de pomp in de reserator vervangen voor een MCP355 pomp :)

Of een andere optie is dat je de videokaart apart laat waterkoelen met een simpel waterkoeling setje.

Maar dat zijn toekomstplannen, gezien er nog geen waterblokken beschikbaar zijn voor de 4850X2 :(
Zie topic hierover:
http://www.highflow.nl/forum/f6/4850x2-waterblock-1359/
 
Ik zou idd de pomp in de reserator tx willen bouwen.

Verder wil ik alleen de heatpipes van het bord koelen en de processor.

Moet ik dan nog een snellere pomp kopen of is die van de reserator voldoende? Die pompt zover ik weet 300 ltr per uur.

En is de kracht van de pomp nog voldoende als ik met de reserator en een extra radiator de cpu en de heatpipes van het bord koel?
 
Volgens heb je dan wel een sterkere pomp nodig.
Maar ik heb zelf geen ervaring met de Reserator XT.

Aangezien de Reserator toch extern is, kan je het eerst proberen met de huidige pomp.
Worden de temps te hoog, dan kan je altijd nog de pomp vervangen.
 
Ja dat is wel een OK prijs.
Tis een mooi apparaat, je betaalt dan ook meer voor het design dan voor de prestaties :)

Voor de videokaart kan er helaas nog niks gecombineerd worden, omdat daar nog geen blokken voor zijn.

Verder kan je hier kijken om je een beetje te oriënteren op waterkoeling sets:
HighFlow Watercooling Sets
 
peter geef eens effe door wat voor pc kast je hebt, wat je budget is en wat je doel is ;)

houd er maar nog effe rekening mee dat je nog even niet je videokaart kan waterkoelen maar dat dat over waarschijnlijk (een paar) maanden wel kan omdat er dan bloken voor zijn (ofwel in andere woorden er in de waterkoelings loop al wel vast op voorbereid bent kwa pomp+koelvermogen) ;)

hoe meer info jij ons geeft hoe beter wij jou kunnen helpen ;)
 
Hallo,

Voor mijn kast heb ik een Reserator TX gekocht.

Heb een Gigabyte Extreme X58 en een I940.

Als ik lekker wil kunnen klokken, heb ik hier dan voldoende aan of adviseer je nog een radiator er tussen te plaatsen?

moet ik dan ook nog een sterke pomp kopen en die plaatsen in de reserator TX? Zoja welke pomp zou ik dan moeten kopen? Geld verder speelt niet zo'n grote rol.

Weet iemand verder of er al waterblokken zijn voor de 4850 x2? Of een oplossing hiervoor?


Met vriendelijke groet,

Peter

Ik heb momenteel een proefopstelling staan mer een I7 940 en 2stuks msi 4870x2 en een zalman externe reserator xt
Ik heb de boel nog niet opgefokt maar wel Farcry 2 gespeeld en de max temp lag ongeveer op 34 graden
de reserator staat op stand auto want op manuel koelt hij nog veel meer :icon_idea:

1 koelblok heb ik door Completer erop laten zetten en andere zelfgedaan (gekocht bij Highflow) doen het prima
 
Laatst bewerkt:
Dopestuff,

Ik heb een Thermaltake Mozart TX. He voor deze gekozen zodat ik veel ruimte heb om alles lekker weg te werken.

Kast heb ik nu helemaal klaar gemaakt om van binnen te spuiten. Morgen ga ik hem van binnen zwart metalic spuiten. Twijfel alleen nog of ik er ook een laklaag overheen wl gaan spuiten.

De buitenkant laat ik even zo maar wil ik (behalve het front) in dezelfde kleur als de monitor 'ACER G24'. Dat is een koperachtige (lijkt beetje op jagermeisertoranje) metalickleur.

Verder komt er nog een optionele display in voor de homecinemafunctie. Alhoewel ik deze weinig zal gaan gebruiken.

Verder komen er de gebruikelijke onderdelen in zoals dvd-brander. Misschien in de toekomst een blueraybrander. Maar wacht eerst totdat de hype een beetje over is.

Verder heb ik Reserator XT waarmee ik mijn i7940 processor wil gaan koelen.
Heb gekozen voor de Gigabyte Extreme X58 aangezien deze al standaard waterkoelingaansluitingen heeft. Had een Asus P6T WS Pro maar daar is niks voor te vinden nog op dit moment.

Heb 12 GB intern geheugen OCZ GOLD 1600 GHZ.

Harde schijven heb ik in overvloed. Teveel om op te noemen. Besturing komt alleen op een OCZ-SSD. Verder heb ik een RAPTOR 300GB voor het mijn standaard gebeuren voor opslag.

Dan heb ik toch redelijk wat informatie gegeven over de kast leek mij. Nog meer weten?

Qua extra uitgaven voor de waterkoeling wil ik nog hooguit 300 Euro ongeveer uitgeven. Dus leef je uit! ;)

Ohja heb ook nog een HW Labs ICE Radiator GT Stealth 360 XFlow Black. Die wil ik als extra raditor gebruiken.

Weet even niet meer te noemen.

Ben benieuwd wat je mij te adviseren heb.
 
ah die mozart tx heb ik ook gehad.. leuke kast voor lucht koeling iets minder leuk voor waterkoeling :)
ik vrees dat je zonder de kast te modden die 360 niet in je kast kwijt kunt (ofwel aan de buitenkant moet hangen)
voor 300 euro kan je een heel ander systeem bouwen ;)
 
Vond hetzelf een grappig kastje dat leuk afsteekt naast de kast.

Maar als jij een interessante seetje weet voor mij! Rekening houden dat ik in de toekomst ook graag mijn 2 kaarten wil gaan koelen. Dan hoor ik het graag van je.
 
je kunt dan in je 300 euro budget niet de toekomstige vidkaart koelers zelf bijnemen... dan ga je namelijk boven budget uit :p (makkelijk want vidkaart koelers zijn best duur een fullcovver namelijk makkelijk 100 euro en vaak zelfs meer)
maar als je graag je reserator wilt houden moetje dat zeggen hoor ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
P Specs for new barbs for a Zalman Reserator 1 v2? Waterkoeling 4
V zalman reserator 1 v2 Advies Waterkoeling Setup 10
X [IN-ACTIVE] zalman reserator 1 plus Gevonden 0
R Zalman Reserator 1 v2: Pomp vervangen? Waterkoeling 63
vincent zalman reserator XT Waterkoeling 12
M Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1) Waterkoeling 18
M Zalman ZM-RF1 Reserator Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Bl4ckj4ck666 Argb hub zalman Cases en Modding 8
N OVERHAUL Zalman Z-machine GT-1000 Gallery & Build Logs 12
G (TKA-FANS) zalman coolers Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Zalman F1 120GB Sata 600 Verkocht 1
Sw333t Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zilver) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
aadje93 Zalman ZM-RHS69 (Mosfet koeler voor 69XX kaarten van AMD). HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vissa Zalman CNPS12X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
M [VERKOCHT] Zalman CNPS10X Extreme Verkocht 2
arwin74 [CANCELLED] Zalman Blue led fan ZF1225CSF (4x) Verkocht 2
arwin74 [CANCELLED] zalman zmfc1 plus Verkocht 5
DGM Zalman GS1000 240 Radiator Waterkoeling 1
thiesggb [VERKOCHT] Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus (Zwart) Verkocht 1
Sw333t Zalman ZM-NBF47 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
lot16 Zalman GS1000 by lotr16 Gallery & Build Logs 8
Wally1987 De Zalman - ZM-HS1000 (hotswap backplate) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Sample thread!!> Koeling 0
M [CANCELLED] Zalman ZM-M240W Verkocht 1
lemonade CPU cooler Zalman CNPS7500: Koelt niet beter bij hoger RPM?! Overige Koeling 9
R Zalman ZM-SF3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t Zalman ZM-MFC1 Plus Verkocht 6
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Voorbeeld topic!!> Te Koop 0
Johnny [TKA-FANS] Zalman 120MM Fan ZM-F3BL BLUE 1800RPM <Voorbeeld topic!!> Koeling 1
dopestuff zalman ZM-F1 LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
M Zalman CNPS10X Extreme i.c.m. P5E Deluxe Overige Koeling 6
B Verloop fitting op zalman Waterkoeling 5
P Zalman Thermal Adhesive HighFlow Webshop 4
F Pomp vervangen in Zalman LQ1000 Waterkoeling 23
Johnny Vraag omtrent zalman zm-MFC1 plus Hardware & Software 8
dopestuff zalman ZM-RHS70 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
vincent Zalman ZM-RC1000 Memory Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Zalman MFC3 Fan Controller + 4 ultra Kaze Overige Koeling 23
S Zalman ZM-MFC3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
vincent nieuwe zalman cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M zalman zm-mfc2 3pin op 4 pin aansluiting? Hardware & Software 3
nootje Lian Li/Zalman Project Gallery & Build Logs 5
S Zalman ZM-F3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M zalman LQ1000 Waterkoeling 11
nootje Zalman LQ1000 ombouwen Waterkoeling 12
nootje Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940 Waterkoeling 12
S Zalman of Noctua? Overige Koeling 28
N Vraagje over belasting Zalman ZM-MFC1 Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan