• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het Xbox One topic

JW.

New member
Gisteren werd die uiteindelijk gepresenteerd, die nieuwe Xbox (One).
De oude was alweer uit 2005, dus ben benieuwd wat we van deze opvolger mogen verwachten!

Bron: Tweakers.net

Niet de Xbox 720, niet de Xbox Infinity en vooralsnog geen kleinere Xbox-settopbox: veel geruchten over de nieuwe console van Microsoft bleken niet te kloppen. De verwachting dat Microsoft een entertainmentsysteem ging uitbrengen dat meer nog dan de Xbox 360 op andere gebieden dan gaming gebruikt moet worden, kwam wel uit.

De Xbox One is de belangrijkste troef van Microsoft tot nu toe om de huiskamer te veroveren: een terrein waarop het bedrijf al jaren aast, maar waarop het moeilijk voet aan de grond kreeg, net als veel concurrenten overigens. Microsoft doet zijn laatste poging met een krachtige console met veel opslaggeheugen, waarbij de standaard meegeleverde Kinect-sensor en de Smart Glass-technologie voor second screen-functionaliteit een belangrijke rol gaan spelen. Hoewel veel nog onbekend is over de Xbox One, toonde Microsoft, anders dan concurrent Sony, wél al het ontwerp van de nieuwe console.



Ben op gegroeid met een Nintendo (de 1e :D), maar daarna de overstap gemaakt naar de PC.
Om mee te kunnen komen met de nieuwste games (hardware update), vind ik PC platform steeds minder geschikt voor gaming. Ook al steek je dr je geld in (moet uiteraard iedereen lekker zelf weten), zit je vaak (bij shooters iig) met een gepoorte console versie opgescheept. Voor mij uiteindelijk de rede dat ik zo'n 2,5 jaar geleden een Xbox heb aangeschaft.

Denk dat met de nieuwe generatie consoles en de verdere groei in mobile gaming (tablets/smartphones), de toekomst van PC gaming dr niet beter op word... (speelt wel nog steeds t beste!!!).
 
Om toch even op dat laatste te antwoorden: Veel PC games zijn inderdaad een stuk minder omdat ze (vaak brakke) console ports zijn. Dat is echter veel eer de schuld van de ontwikkelaars dan van de PC als platform. Games die 'echt' voor de PC gemaakt zijn of zuiver daarvoor ontwikkeld zijn zijn dan ook vaak van een betere kwaliteit, maar dat lijkt iedereen maar te vergeten :(

Wat de nieuwe xbox betreft, ik vind het eigenlijk best tegen vallen. Het hele platform is zo mogelijk nog meer toe getimmerd dan het al was. Je zal blijkbaar toch constant/eens op de zoveel tijd verbinding moeten hebben met hun servers. 2de hands games moet je nog eens voor betalen, indie games worden niet meer toegestaan (of er moet ontwikkelaar het uitgeven, maar dan strijkt die weer het meeste op) en de vraag blijft maar hoe indrukwekkend de hardware uiteindelijk zal blijken. als ik het zo even bekijk zal deze bij release alweer verouderd zijn. Nuja, nu zullen de console gamers eindelijk in full hd kunnen gamen :p Ik blijf wel bij mijn OUYA wat consoles betreft ;)
 
Laat ik dit maar even hier neer gooien!


Ik wist al een tijdje dat Microsoft een andere focus had met de nieuwe box, dus was niet verbaast dat de reveal een grote ramp was. Microsoft gaat naar living room experience, sony gaat voor games! nieuwe xbox is een glorified remote voor je tv geworde.

Afijn, ik denk dat microsoft zich eenorm in de voet heeft geschoten, maar als hun geloven dat dit een goeie richting is voor ze, tjahhhh je doet maar.
 
ondanks dat ik echte pc gebruiker ben.
En daar bij een ps3 gebruikte later alleen als bluray speler. (nu ergens in de kast)
Waar voor zelf gebouwde mediacenter in de plaats is gekomen.
Had ik de mediacenter niet gebouwd.
Had ik de Xbox one toch echt wel in overweging genomen.
Denk dat ie het toch wel goed gaat doen.
En in Nederland als de ondersteuning komt voor ziggo of ups.
Toch vervanging van twee a drie apparaten in huis.
 
500 dollar schijnbaar, dus microsoft kennende, 500 euro wantja dollar is een euro lol.

Net de E3 gekeken en ja hoor. In de VS wordt de xbox one $499 dollar, in het VK 420 pond en nu komt het; In de EU €499 euro.

Gaat toch totaal nergens over. Ik ga iig een mail schrijven want we worden gewoon opgelicht waar we bij staan....
 
In USA is er geen BTW. Simple as that. Er zijn wel toeslagen, maar niet zoals hoe het in Nederland en Engeland gaat.

Maar ik vind niet dat microsoft dan met de '1 dollar is 1 euro' norm moet gaan werken.
Omgerekend in euro's is de Xbox One in de VS €376 euro, verenigd koninkrijk €493 euro en dan Europa met de volle €499 euro.
Natuurlijk hebben wij veel belastingen maar dit gaat nergens over. Microsoft heeft zich volgens mij meer gericht op de portemonnee dan de consument.

Ik kan helemaal fout zitten, correct me if i'm wrong, maar laten we eerlijk zijn dat deze prijs nergens over gaat ten opzichte met de prijs in Amerika.
 
Ik vind een verschil van 130 euro pittig veel als je het mij vraagt.
Microsoft is echt niet dom, amerikaanse modellen werken niet in de EU of andere continenten.
Mijn broer was bij de reveal van de xbox 360 slim en kreeg er eentje mee, werkt hier niet.
 
Dat zwarte vierkante doos doet mij denken aan zo'n eh hoe heet dat ding ook alweer :hmm ...ow ja: videorecorder.

Ik dacht dat we dat tijdperk al voorbij waren....oh wacht, Microsoft gaat helemaal terug naar retro-style (zie W8).
Die gasten sporen niet man fakking lelijk ding.
 
Je staat vrij om hem voor minder in de USA te kopen. Als je je druk gaat maken over die 1=1 regel... PC Hardware is in Amerika ook veel goedkoper.
Ja kijk maar naar de 700 series van nvidia, 780 is daarzo tusse de 500 en 600 dollar, hier minstens 600 euro!

Amerika is dan wel een grotere markt dan ons klein landje maar je kan ook overdrijven, 400 euro voor een xbox one zou veel meer verkopen en maakt ze in dollars nogsteeds winst.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
Lindenberger Freddy's lollies duiken ook in het wielermilieu op! Algemene Discussies 5
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
H Newbie aan het water Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan