• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het Universum / Heelal - Jouw Mening

Interessant topic,
Maar even om de stoffen heen die nodig zijn om leven te creeëren, er zijn nog heel wat meer punten die benodigd zijn voor het leven.
Zo ligt de aarde in de levensvatbare band om de zon, tussen de vaste planeten en de gasgiganten is een asteriodenveld die ons tegen van alles en nog niets beschermen, net als de atmosfeer de aarde zelf beschermt. We hebben een maan en daarom eb en vloed. Staat de aarde niet haaks op de zon, en daarom hebben we seizoenen.
Daarnaast kan ons leven behoorlijk ontregeld worden door iets van buitenaf, wat vrij normaal is: bijvoorbeeld een allejesus grote meteoriet die inslaat, en daarbij verbleken de grootste atoomontploffingen. Of een zonnevlam, waarbij zulke elektromagnetische krachten vrijkomen die het complete energienet op aarde uitbranden.
Als je al die punten bekijkt is het behoorlijk bijzonder dat wij uberhaupt bestaan, laat staan dat deze perfectie condities ook ergens anders voorkomen.
 
Je vergeet niet dat alle aardse omstandigheden verplicht zijn voor leven te creeeren.
Op planeten met een mindere atmosfeer kunnen organismen zich aanpassen, met minder of meer zwaartekracht wordt de bot structuur aangepast.
Ook seizoenen zijn niet essentieel voor organismen. Sterker nog, verschillende exotische platen soorten overleven onze winterse temperaturen niet.
Als je bedenkt, dat elke ster die je 's avonds aan de hemel ziet een eigen planeten stelsel heeft, en dat ons sterrendak maar een fractie is van het werkelijke aantal (veel licht kan ons niet bereiken door de afstand), dan acht ik het juist aanneembar dat er wel een vergelijkbare planeet moet zijn!
De discipline die ons deze zaken leert blijft tot zover zeer vaag.
 
Eigenlijk is het best logisch.
Alles wat wij waarnemen gebeurt door licht dat reflecteerd, wat nou als dat licht vertraagd wordt door andere deeltjes (wellicht het Higgs-deeltjes bied hierin een functie?) dan nemen wij niet anders waar dan dat het later gebeurt,
simpelweg omdat het licht onderschept wordt.
Zo ook de sterren die wij 's avonds aan de hemel zien, welke wij waarnemen als 'nu' maar eigenlijk licht is dat al dagen onderweg is om ons netvlies te bereiken.
De ster in kwestie kan al dood zijn, en wij zouden hem nog steeds zien.
Simpelste voorbeeld van manipulatie van tijd door licht.

C is overigens koolstof, ook een stof waarzonder leven op onze planeet niet zou kunnen bestaan. (zie ook: organische chemie)

Tijd is een illusie zeker op die afstanden.
Ooit gehoord van het holografisch universum? een fascinerende theorie.
Hier een filmpje erover.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=vnvM_YAwX4I]YouTube - Holographic Universe (Part 1 of 2 ) its all illusion.[/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=YG9FO7JGWq4&feature=related]YouTube - Holographic Universe ( Part 2 0f 2 ) its all illusion[/ame]
 
Jezus man Blackcurry, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken :p
Ik wil niet onbeleeft klinken, maar ik vind het maar een groot stuk bullshit (met een kern van waarheid).
Zeker wanneer in de 9e minuut van het laatste filmpje nog eens lekker erin gestampt wordt dat de almachtige "creator" de touwtjes in handen heeft en ons kan laten stoppen met de wereld te zien.
Ze beweren dus in een notendopje dat alles wat wij dagelijks zien en meemaken niet echt is, en juist dat wat je niet kan zien of aanraken (de ziel) het enige echte is.
Natuurlijk moet je je afvragen of wat wij zien wel realistisch is, door onze beperkte waarnemingsvermogens. Maar zover als dit filmpje gaat wil ik het toch niet brengen.

Maar als jij achter deze theorie staat, dan heb ik een vraag voor jou:
Als je (in theorie) een totaal onwetende persoon neemt, zonder enige kennis van deze wereld, en je geeft hem een appel. Zal deze appel dan niet naar de grond vallen wanneer hij hem loslaat, simpelweg omdat hij niet weet dat deze hoort te vallen?

Mag ik daar nog aan toevoegen,
dat ik nog nooit een groot denker cq wetenschapper heb horen beginnen met "Dit is de waarheid, het is al wetenschappelijk bewezen!" (hoewel ik me lastig kan voorstellen dat deze zaken bewezen zijn).
En daarmee lijkt het mij eerder iets voor in de archieven van de CristenUnie als back-up verkiezingscampagnes.
 
Laatst bewerkt:
Jezus man Blackcurry, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken :p
Ik wil niet onbeleeft klinken, maar ik vind het maar een groot stuk bullshit (met een kern van waarheid).
Zeker wanneer in de 9e minuut van het laatste filmpje nog eens lekker erin gestampt wordt dat de almachtige "creator" de touwtjes in handen heeft en ons kan laten stoppen met de wereld te zien.
Ze beweren dus in een notendopje dat alles wat wij dagelijks zien en meemaken niet echt is, en juist dat wat je niet kan zien of aanraken (de ziel) het enige echte is.
Natuurlijk moet je je afvragen of wat wij zien wel realistisch is, door onze beperkte waarnemingsvermogens. Maar zover als dit filmpje gaat wil ik het toch niet brengen.

Maar als jij achter deze theorie staat, dan heb ik een vraag voor jou:
Als je (in theorie) een totaal onwetende persoon neemt, zonder enige kennis van deze wereld, en je geeft hem een appel. Zal deze appel dan niet naar de grond vallen wanneer hij hem loslaat, simpelweg omdat hij niet weet dat deze hoort te vallen?

Mag ik daar nog aan toevoegen,
dat ik nog nooit een groot denker cq wetenschapper heb horen beginnen met "Dit is de waarheid, het is al wetenschappelijk bewezen!" (hoewel ik me lastig kan voorstellen dat deze zaken bewezen zijn).
En daarmee lijkt het mij eerder iets voor in de archieven van de CristenUnie als back-up verkiezingscampagnes.

Ik sta ook niet 100% achter deze theorie maar wat jij al zegt er zit een kern van waarheid in, en dat is dat alles wat wij waarnamen niets meer is dan elektronische impulsen in onze hersenen.
En inderdaad de laatsten 9 minuten van het filmpje vind ik ook een vorm van Theocratie gewoon puur omdat het niet bewezen is of er een god (hogere macht) bestaat en dus gewoon een aanname is.
Maar daarom is het nog wel een fascinerende theorie.
Zelf denk ik dat de snarentheorie wetenschappelijk beter vertegenwoordigt is
maar sommige mensen sturen deze theorie ook naar het land der fabelen omdat de snaartjes (energie lintjes vibraties) ook nog niet aangetoond zijn.
Maar dat is wetenschap het is waarheid tot het tegendeel bewezen is (Zeg ik het goed?) en dat is maar goed ook ander krijg je enge situaties.
Nog even over de appel volgens mij begrijp ik de vraag niet helemaal? jij zegt wanneer je een onwetend persoon een appel geeft en deze persoon laat de appel vallen hij het besef niet heeft dat de appel valt en dat het dan in zijn beleving niet gebeurt?
Sorry maar wat een hersenbreker is die vraag zeg. :icon_eyes:
 
In het filmpje hebben ze het over een droom, waarvan je niet weet dat het een droom is (wat mij overigens ook niet gebeurt :p ) totdat je ontwaakt,
Vervolgens stellen ze: wat als dat ook een droom is? Maar je denkt dat het echt is omdat dagelijkse dingen gebeuren die je bijgebracht zijn.
Omdat deze gewoontes ons aangeleerd zijn nemen wij het aan als realiteit.
Waar zij vervolgens van maken dat de realiteit niet bestaat.
Mijn vraag hierop is dus: als je nou een persoon neemt die niet is bij gebracht met onze 'aardse realiteiten' (zoals zwaartekracht) zal die appel dan vallen?
Als je het filmpje mag geloven weet deze persoon niet dat de appel hoort te vallen, en zal de realiteit die zijn brein creëert dat dus ook niet zo zien.


Een ander vraagstuk waar ik zelf wel eens over nadenk, en nu wellicht redelijk in dit topic terecht kan:
Wat nou, als ieder mens dingen anders ziet?
Bijvoorbeeld kleuren, jij hebt vroeger geleerd dat zus en zo groen heet, wat nou als ik een andere kleur zie , maar daar dezelfde naam voor heb aangeleerd gekregen?
En we dus twee verschillende dingen anders noemen. Iedereen zou denken dat je het over hetzelfde hebt, terwijl dit misschien niet zo is.
 
In het filmpje hebben ze het over een droom, waarvan je niet weet dat het een droom is (wat mij overigens ook niet gebeurt :p ) totdat je ontwaakt,
Vervolgens stellen ze: wat als dat ook een droom is? Maar je denkt dat het echt is omdat dagelijkse dingen gebeuren die je bijgebracht zijn.
Omdat deze gewoontes ons aangeleerd zijn nemen wij het aan als realiteit.
Waar zij vervolgens van maken dat de realiteit niet bestaat.
Mijn vraag hierop is dus: als je nou een persoon neemt die niet is bij gebracht met onze 'aardse realiteiten' (zoals zwaartekracht) zal die appel dan vallen?
Als je het filmpje mag geloven weet deze persoon niet dat de appel hoort te vallen, en zal de realiteit die zijn brein creëert dat dus ook niet zo zien.


Een ander vraagstuk waar ik zelf wel eens over nadenk, en nu wellicht redelijk in dit topic terecht kan:
Wat nou, als ieder mens dingen anders ziet?
Bijvoorbeeld kleuren, jij hebt vroeger geleerd dat zus en zo groen heet, wat nou als ik een andere kleur zie , maar daar dezelfde naam voor heb aangeleerd gekregen?
En we dus twee verschillende dingen anders noemen. Iedereen zou denken dat je het over hetzelfde hebt, terwijl dit misschien niet zo is.

Oké bedankt voor de uitleg begrijp het nu.
Ik weet niet of wij allebei de kleur groen ervaren op de zelfde manier.
Maar het licht bereikt wel op de zelfde manier onze ogen het is alleen wat de hersenen ermee doen en misschien dat die er een andere draai aangeven.
Daniel Tammet bijvoorbeeld is een wondermens die dingen in een heel nieuw perspectief zet, als hij bijvoorbeeld aan cijfers denkt manifesteren die zich in zijn hersens in kleuren en vormen en andersom natuurlijk ook.
Bijvoorbeeld als hij aan paars denkt heeft die kleur meer betekenissen en is paars ook een nummer of een getal, hierdoor is Daniel Tammet uitermate goed in hogere wiskunde ook kan hij een complete nieuwe taal leren in +-1 week.
Dit soort mensen laten zien wat weinig we eigenlijk weten van het menselijk brein en hoeveel meer potentie er nog inzit.
En dat de echte evolutie voor het menselijk ras momenteel niet lichamelijk is maar geestelijk.:icon_wink:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ss]YouTube - Daniel Tammet - The Boy With The Incredible Brain [1/5][/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=WfoGsXYLxcs&feature=PlayList&p=ED0C1A1E631E6031&playnext_from=PL&playnext=1&index=10]YouTube - Daniel Tammet - The Boy With The Incredible Brain [2/5][/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=o7oEdE2XjXE&feature=PlayList&p=ED0C1A1E631E6031&playnext_from=PL&index=11&playnext=2]YouTube - Daniel Tammet - The Boy With The Incredible Brain [3/5][/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=UqLzoiVzEY8&feature=PlayList&p=ED0C1A1E631E6031&playnext_from=PL&index=12&playnext=3]YouTube - Daniel Tammet - The Boy With The Incredible Brain [4/5][/ame]
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=qMz3gjl9x-M&feature=PlayList&p=ED0C1A1E631E6031&playnext_from=PL&index=13&playnext=4]YouTube - Daniel Tammet - The Boy With The Incredible Brain [5/5][/ame]
 
Oke, ik ken iemand die niet werkt en alleen maar reist en research doet naar aliens en de vrijheid van de mens. (en uiteraard ook gamed lol)

Los van dat ik waarscheinelijk nooit in me leven hoef te werken, ben ik toch bereid om me hele leven toe te weiden aan de vrijheid van de mens, zo belangrijk is dat voor mij.
En dan heb ik het niet over Aziatische jongetjes van 5 die de hele dag in meinen werken maar de hele wereld.
Iedereen die in de maatschappij leeft, die is een slaaf. Aangezien iedereen bebrainwasht is hebben mensen niks in de gaten. Waarom streeft iedereen naar het weekend? Dat is het enigste stukje vrijheid die de mens nog hebt. Owja en 3 weken per jaar vakantie, Beginnen jullie het al een beetje te bevatten??

Hij beweert dat hij eens een UFO heeft gezien + hij heeft erg goede feiten.
Natuurlijk wilde ik ook feiten hebben, en stuurde hij mij deze documentaire:

Ancient Aliens (Nederlands ondertiteld)

Ik ben het nu aan het bekijken, en je kunt er gewoon niet onderuit, op bepaalde punten heeft hij toch wel gelijk. Wat denken jullie hiervan?
 
Dit is een mooi filmpje:




Verder weten veel mensen niet dat de zon ook om iets heen draait :)
Maan draait om Aarde, Aarde draait om Zon, Zon draait om centrum van ons melkwegstelsel :D
 
:
"We vonden hem daar"
"We vonden hem zo twee uur geleden"
"Hij moet hier al dagen liggen"

Buitenaards lichaam gevonden in de buurt van een UFO-crash site in Rusland

Ongeveer een maand geleden rapporteerde deze publicatie een grote UFO-gebeurtenis die zich heeft voorgedaan in de regio Irkoetsk in Rusland Siberië.
Honderden dorpelingen zagen een groot object, roze en blauw gloeiend, kletteren naar de aarde voordat een luid geluid de inslag markeerde in een bosrijke omgeving.
Het evenement kreeg veel aandacht in Rusland en werd gemeld door Inter-fax, en het Russische regering nieuws agentschap.
In het Westen werd het incident volledig genegeerd, als niet opzettelijk tegen gehouden voor het publiek.
Een enorm team van ambtenaren,(militaire, geheime dienst en wetenschappers) waren binnen enkele uren na de ontdekkingen ter plaatse.
Nu het lijkt dat er een video is gelekt op het internet met een dode Alien (zie video hierboven), gevonden in de Republiek Boerjatië, niet ver van de plaats van de UFO-crash.
Is de Alien in deze video een overlevende van die crash die erin slaagde om het gebied te verlaten en om te sterven als gevolg van de barre omstandigheden in Rusland?

Zie ook: FBI bericht over aliens | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
:|:|

echt of nep?
 
Eigenlijk is het best logisch.
Alles wat wij waarnemen gebeurt door licht dat reflecteerd, wat nou als dat licht vertraagd wordt door andere deeltjes (wellicht het Higgs-deeltjes bied hierin een functie?) dan nemen wij niet anders waar dan dat het later gebeurt,
simpelweg omdat het licht onderschept wordt.
Zo ook de sterren die wij 's avonds aan de hemel zien, welke wij waarnemen als 'nu' maar eigenlijk licht is dat al dagen onderweg is om ons netvlies te bereiken.
De ster in kwestie kan al dood zijn, en wij zouden hem nog steeds zien.
Simpelste voorbeeld van manipulatie van tijd door licht.

C is overigens koolstof, ook een stof waarzonder leven op onze planeet niet zou kunnen bestaan. (zie ook: organische chemie)

Wat de fuck heb jij gestudeerd? xD
Maar hoe kan licht dan tegengehouden worden?
Licht is een vorm van straling en die kan zich voortplanten zonder medium. Maar je kan het ook zien als golven.

Verder denk ik dat dat Alien verhaal best waar kan zijn, aangezien de overheden toch alleen maar steeds egoïstischer worden en de mensen niks vertellen.

Maar ik denk dat we eerst bij onze eigen planeet moeten beginnen voor we naar de rest kijken. Want volgens mij waren de mensen vroeger fucking slim. Kijk naar egypte, hun wiskunde is gewoon geniaal. En er word gezegt dat ze voor Jezus al stroom hadden. En dan ben ik nog niet begonnnen over de niet ontdekte beschavingen op deze aarde en de Mysteries over de bermuda driehoek/ monster van Lochness etc.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
Lindenberger Freddy's lollies duiken ook in het wielermilieu op! Algemene Discussies 5
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan