• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Heb je en wat heb je op 4 juni gestemd?

vhrgamer

Water knutselaar.
Vandaag kon je stemmen voor de europese verkiezingen.

Ben jij ook naar de stembus geweest (of ga je nog )?

En wat heb je gestemd?

Ik heb zelf nog geen stemrecht maar mijn voorkeur lag toch wel bij de PVV.
 
Ik ga zo nog stemmen.
Gewoon zoals altijd PvdA.
Niet gestemd is naar mijn mening ook geen spreekrecht.
Je kunt het ook nooit met alle punten van 1 partij eens zijn.
Maar dan kies ik de partij die in mijn ogen het beste voor heeft met de werknemer.
Want hoe beter de werknemer het heeft, hoe beter de bedrijven.
 
ik mag dan wel nog niet stemmen maar:

als jullie niet stemmen, laat je lot eigenlijk bepalen door anderen Ö
en dan gaat het er nog meer op achteruit voor jou..:087:
 
Prognose: PVV grote winnaar

Uitgegeven: 4 juni 2009 21:03 Laatst gewijzigd: 5 juni 2009 00:31
AMSTERDAM - De PVV de Partij voor de Dieren knokken om de laatste restzetel, die voor de PvdA definitief verloren lijkt te gaan.

m1dz6xeam8jp.jpg

Uitslag verkiezingen EU

Op het ene moment is de zetel voor de PVV van Geert Wilders en wordt die partij even groot als het CDA, op het andere moment valt de restzetel toe aan de Partij voor de Dieren en blijft de PVV steken op vier zetels.
Dat blijkt uit de ANP-prognoses voor de einduitslag, gebaseerd op ruim een kwart van de getelde stemmen.


De PvdA verliest zeer waarschijnlijk dus nog een extra zetel en komt op drie, terwijl ze zeven zetels hadden. De partij is daarmee de grote verliezer.
PvdA-leider Wouter Bos kon nog niet de vinger op de zere plek leggen. Hij kondigde een kritisch onderzoek aan naar het verlies.

Prognoses

Het stemmingsbeeld is betrouwbaar door de verdeling over het land en doordat er gemeenten in zitten die in het verleden exemplarisch bleken voor de landelijke uitslag.
Bij 26,9 procent van de getelde stemmen staat het CDA op vijf zetels, de PVV op vier, de PvdA op drie, de VVD en D66 elk op drie, GroenLinks, SP en ChristenUnie/SGP op twee en de Partij voor de Dieren op één.

PVV

Op de uitslagenavond van de PVV in Den Haag brak groot gejuich uit toen de voorlopige uitslagen binnenkwamen. Daarin komt de PVV uit het niets uit op vier zetels in het Europees Parlement.
De partij haalde volgens de definitieve prognose 15,3 procent van de stemmen. Dat betekent dat vijftien op de honderd mensen PVV stemden.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november 2006 stemden zes op de honderd mensen op Wilders, die toen in een keer met negen zetels in de Kamer kwam.

Partij voor de Dieren

De Partij voor de Dieren (PvdD) leek op basis van prognoses, de kiesdrempel niet te halen. Inmiddels staat de partij, nadat 22 procent van de stemmen zijn geteld, nipt op 1 zetel.
Marianne Thieme liet echter weten optimistisch te zijn. "We zitten op 3,8 procent. Dat is al bijna genoeg voor een zetel. Laten we vooral de uitslag in Amsterdam even afwachten."

Opkomst

De opkomst bij de Europese verkiezingen komt volgens de laatste prognose uit op 40 procent. Dat is ongeveer hetzelfde percentage als vijf jaar geleden.
De opkomst voor de Europese verkiezingen in Nederland vertoont hiermee een stijgende lijn. Na de 30,02 procent in 1999 kwam bij de vorige verkiezing in 2004 al 39,26 procent naar de stembus voor het Europees Parlement.
 
Ik ga zo nog stemmen.
Gewoon zoals altijd PvdA.
Niet gestemd is naar mijn mening ook geen spreekrecht.
Je kunt het ook nooit met alle punten van 1 partij eens zijn.
Maar dan kies ik de partij die in mijn ogen het beste voor heeft met de werknemer.
Want hoe beter de werknemer het heeft, hoe beter de bedrijven.

Er zijn ook genoeg mensen die altijd stemmen op dezelfde partij en soms ook niet weten waarom eigenlijk; "omdat ze het al jaren doen". Zulke mensen dragen ook geen steentje bij aan het welzijn dunkt mij. Mensen die Blanco stemmen (en dus alleen om zijn/haar stemrecht te vervullen) zouden dan ook "geen spreekrecht" mogen hebben dunkt me.
Ik heb gewoonweg niet gestemd omdat het 1 grote aanfluiting is die Europese verkiezingen. We zijn al genoeg genaaid de afgelopen jaren....
 
Ik zat te twijfelen tussen D66 en Groenlinks en heb uiteindelijk het laatste gedaan.

@Xenomorph: Jij zegt dat mensen die blanco stemmen geen recht tot spreken zouden mogen hebben.
Ik persoonlijk denk dat mensen die niet stemmen geen recht tot klagen hebben.
Je kreeg de mogelijkheid om er iets aan te doen, hoe klein ook, maar maakte er geen gebruik van. Er zijn vast wel meer mensen die op dezelfde manier denken, die denken van we zijn wel voldoende opgelicht de afgelopen jaren, maar als die allemaal niet stemmen, veranderd er ook niets. Dan heb je een grote groep die flink invloed zou kunnen hebben, maar er niets mee doet.

Politiek is een complex 'spel', en vaak is het niet zozeer dat de partijen hun beloftes niet waar willen maken, maar dat de beloftes die ze hebben gedaan lastig waar te maken waren en dat je als kiezer al ver van tevoren had kunnen zien aankomen dat dat nooit ging lukken. Dan moet je niet boos en teleurgesteld zijn vanwege populistische standpunten die niet waargemaakt worden.
 
Mensen die Blanco stemmen (en dus alleen om zijn/haar stemrecht te vervullen) zouden dan ook "geen spreekrecht" mogen hebben dunkt me.

Daar ben ik het niet compleet mee eens persoonlijk. Mensen die niet stemmen zouden inderdaad "geen spreekrecht" mogen hebben. Mensen die blanko stemmen hebben wel degelijk spreekrecht. Ze hebben gestemt echter vaak zijn ze van mening dat het zo niet gaat, daarom stemmen ze uiteindelijk blanko.

Maar ok dat terzijde ik heb wel gestemt, maar persoonlijk denk ik niet dat er veel zal veranderen. Partijen spelen namelijk veel ste veel naar hun eigen bankrekening en spelen veelste weinig in op wat er nou werkelijk gevraagt word vanuit nederland. En wanneer er partijen ineens minder stemmen krijgen gaan ze accuut samen met andere partijen om alsnog aan hun zetels te komen... dat vind ik persoonlijk nog altijd nonsens aangezien nederland ze minder zetels heeft gegeven, dan moeten ze niet die zetels via een omweg alsnog terug kunnen krijgen...
 
Stemmen voor een nieuw kabinet of stemmen op een Europees kabinet vind ik toch wel een verschil d8 ik zo. Daarom ben ik en menig ander NLer bij dat NL TEGEN de Europese grondwet hebben gestemd. NL denkt altijd over wat in de melk te brokkelen te hebben, en daarom betalen wij er ook de hoofdprijs voor...
Opkomst was 36.5%....Dus 64.5% van de NLers hebben geen recht van spreken....
 
dat ben ik met je eens. Ik zeg alleen dat diegene van de 36 % die blanko hebben gestemt daarintegen wel recht hebben om te spreken.

zelf heb ik ook tegen de grondwet gestemt en het hele feit dat die alsnog is doorgeduwt laat ons zien dat de regering echt niet nederland in hun oog hebben als het gaat om de beslissingen maar dat puur doen uit hun eigen belangstelling
 
Prognose: PVV grote winnaar

Uitgegeven: 4 juni 2009 21:03 Laatst gewijzigd: 5 juni 2009 00:31
AMSTERDAM - De PVV de Partij voor de Dieren knokken om de laatste restzetel, die voor de PvdA definitief verloren lijkt te gaan.

m1dz6xeam8jp.jpg

Uitslag verkiezingen EU

Op het ene moment is de zetel voor de PVV van Geert Wilders en wordt die partij even groot als het CDA, op het andere moment valt de restzetel toe aan de Partij voor de Dieren en blijft de PVV steken op vier zetels.
Dat blijkt uit de ANP-prognoses voor de einduitslag, gebaseerd op ruim een kwart van de getelde stemmen.


De PvdA verliest zeer waarschijnlijk dus nog een extra zetel en komt op drie, terwijl ze zeven zetels hadden. De partij is daarmee de grote verliezer.
PvdA-leider Wouter Bos kon nog niet de vinger op de zere plek leggen. Hij kondigde een kritisch onderzoek aan naar het verlies.

Prognoses

Het stemmingsbeeld is betrouwbaar door de verdeling over het land en doordat er gemeenten in zitten die in het verleden exemplarisch bleken voor de landelijke uitslag.
Bij 26,9 procent van de getelde stemmen staat het CDA op vijf zetels, de PVV op vier, de PvdA op drie, de VVD en D66 elk op drie, GroenLinks, SP en ChristenUnie/SGP op twee en de Partij voor de Dieren op één.

PVV

Op de uitslagenavond van de PVV in Den Haag brak groot gejuich uit toen de voorlopige uitslagen binnenkwamen. Daarin komt de PVV uit het niets uit op vier zetels in het Europees Parlement.
De partij haalde volgens de definitieve prognose 15,3 procent van de stemmen. Dat betekent dat vijftien op de honderd mensen PVV stemden.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november 2006 stemden zes op de honderd mensen op Wilders, die toen in een keer met negen zetels in de Kamer kwam.

Partij voor de Dieren

De Partij voor de Dieren (PvdD) leek op basis van prognoses, de kiesdrempel niet te halen. Inmiddels staat de partij, nadat 22 procent van de stemmen zijn geteld, nipt op 1 zetel.
Marianne Thieme liet echter weten optimistisch te zijn. "We zitten op 3,8 procent. Dat is al bijna genoeg voor een zetel. Laten we vooral de uitslag in Amsterdam even afwachten."

Opkomst

De opkomst bij de Europese verkiezingen komt volgens de laatste prognose uit op 40 procent. Dat is ongeveer hetzelfde percentage als vijf jaar geleden.
De opkomst voor de Europese verkiezingen in Nederland vertoont hiermee een stijgende lijn. Na de 30,02 procent in 1999 kwam bij de vorige verkiezing in 2004 al 39,26 procent naar de stembus voor het Europees Parlement.

Hier schrik ik wel van. Ik ben het namelijk totaal niet een met mozart.
Ik vind hem maar enge bedoellingen hebben.

Verder heb ik zelf op de SP gestemd ben er wel voor dat er wat meer word gedaan voor mensen die met
de zorg te maken hebben en die een minder inkomen hebben dan de gemiddelde nederlander
(als hun er zelf niets aan kunnen doen). Ook mag het veel beter verdeeld worden qwa geld de rijken worden rijker
en de armen armer daar klopt gewoon geen reet van.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet compleet mee eens persoonlijk. Mensen die niet stemmen zouden inderdaad "geen spreekrecht" mogen hebben. Mensen die blanko stemmen hebben wel degelijk spreekrecht. Ze hebben gestemt echter vaak zijn ze van mening dat het zo niet gaat, daarom stemmen ze uiteindelijk blanko.

Maar ok dat terzijde ik heb wel gestemt, maar persoonlijk denk ik niet dat er veel zal veranderen. Partijen spelen namelijk veel ste veel naar hun eigen bankrekening en spelen veelste weinig in op wat er nou werkelijk gevraagt word vanuit nederland. En wanneer er partijen ineens minder stemmen krijgen gaan ze accuut samen met andere partijen om alsnog aan hun zetels te komen... dat vind ik persoonlijk nog altijd nonsens aangezien nederland ze minder zetels heeft gegeven, dan moeten ze niet die zetels via een omweg alsnog terug kunnen krijgen...

Iedereen heeft spreekrecht anders klopt er iets niet volgens de wet
 
het woord spreek recht heb ik overgenomen van XenoMorpH om te verwijzen, ik bedoel ermee dat ze dan niet naderhand moeten klagen dat het zo fout gaat en dat er nooit op gestemt had moeten worden, dan hadden ze zelf moeten stemmen. Dat is ook exact de reden waarom ik vind dat blanko stemmen belangrijk is.
 
Ik stem als het over europa gaat altijd blanco... ik wil er niets mee te maken hebben en vind dat nl uit de unie moet... maar ook als je het er niet mee eens bent moet je gaan stemmen... zou verplicht moeten zijn
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Wally1987 [IN-ACTIVE] Alles wat ik heb Verkocht 20
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
Sw333t Fillport benodigheden. Wat heb ik nodig? Waterkoeling 9
J Wat heb ik allemaal nodig?? Waterkoeling 6
ShockRaver D5 + reservoir? wat heb ik allemaal nodig? Waterkoeling 26
Vannos Wat voor schoenen heb jij ? Algemene Discussies 54
Wouter Wat heb jij voor campzone dat we kunnen gebruiken? Lan Party 26
Joren Wat heb jij gekregen van St.klaas? Algemene Discussies 29
Celly Het wat-heb-jij-vandaag-gesloopt-topic Hardware & Software 15
Vannos Wat voor luchtje heb jij ? Algemene Discussies 54
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
S hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb Waterkoeling 27
Dutchie Wat heb jij net gekocht/gekregen?? Algemene Discussies 15523
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
C Welke router heb ik nodig? Problemen & Oplossingen 2
Thierry Welke cpu heb je nu echt nodig??!! Hardware & Software 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
Sw333t Sleeve, welke maten heb ik nodig Cases en Modding 1
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Cygnitr0n De "Ik heb van Sinterklaas gekregen..." topic Algemene Discussies 21
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Welke bureaustoel heb je? (Pics aub) :) Algemene Discussies 33
D Welke block heb ik nodig voor mijn GTX 470 Advies Waterkoeling Setup 10
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
F Welke Bitspower SLI stukken/Crystal tubes heb ik nodig? Waterkoeling 1
Marcel2102 heb ik zo een beetje alles ? Advies Waterkoeling Setup 8
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan