• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GTX670 + GPU Block + Heatsink RAM & VRM

Wouzke

Junior Member
Goeiedag iedereen!

Het wordt tijd dat ik mijn HD4870 512MB met full cover block de deur wijs! Alhoewel hij m'n favorite game MW3 nog vlotjes draait op een 1680*1050res wil ik toch wel eens weten waar we al staan met de nieuwe games zoals BF3 en dergelijke.

Daarom had ik als eerste in gedachte de GTX670, omdat deze 50€ goedkoper is als de 7970 van ATI, en soms zelfs beter presteerd. Zelf toegeven dat ik om de een of andere reden enkel nog maar ATI kaarten heb gehad dus heb geen idee wat nvidia betreft qua drivers, bij ATI nooit problemen mee gehad...

Nu wil ik deze enkel op de GPU waterkoelen omdat ik dan vrijer blijf in het vervangen van m'n videokaart. de 4870 da'k nu heb is een fullcover block.

Alle ervaringen of voorstellen met deze kaart zijn welkom!


Voor het RAM geheugen zullen dit alvast de koelribben worden:
Enzotech BCC9 RAM heatsinks (8 stuks)
CODE: ZURA-125 - SKU: BCC9
Prijs: €13,95

De VRM's die dan niet meer gekoeld zijn vormen volgens mij dan wel voor een OC bottleneck denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Het is een mooi blok! Heb een mail gestuurd naar de technische dienst van enzotech ofdat hij zou passen.
Kent er iemand nog die site waar m'n GPU PCB layouts kan vergelijken?
Dan kan ik al eens kijken wat voor VRM koeling ik kan toepassen.

Added after 20 minutes:

UPDATE: De site die ik zocht was van EK baterblocks: CoolingConfigurator.com

Volgens deze site past deze block er zowiso op (en verkopen ze ook bij highflow! Whiiii):
EK-VGA Supreme HF Bridge Edition - Acetal
CODE: 805091 - SKU: 805091 - EAN: 3831109805091
Prijs: €52,96

Deze heeft de verlengde aansluitingen welke best handig zijn omdat ik al rechte koppelingen heb, minder kans op darmen die langs de PCB van de kaart "schuren".

De rest van m'n pc zoals NB SB MOSFETS en GPU block zijn ook van EK en ben er wel vrij content van, niet zo mooi maar dat zie je toch niet onderaan...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik heb ook een fullcoverblock nu, maar deze dekt de VRM's niet op de 4870, enkel de std heatsink zit erop en hier verbrand je je ECHT aan, dus moet echt een deftige heatsink zijn... de OC wordt hier ook door beperkt namelijk
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
mukkel [VERKOCHT] EK GTX670 Copper Acetal Verkocht 2
mukkel [VERKOCHT] MSI GTX670 (N670GTX-PM2D2GD5/OC) met EK fullcover blok Verkocht 6
E [CANCELLED] Gainward GTX670 Phantom Verkocht 12
melchiortheijs [VERKOCHT] Msi gtx670 oc met ek waterblok Verkocht 7
F [Waterkoeling] i7-3970X, 2x GTX670 FTW Advies Waterkoeling Setup 4
D Waterkoeling GTX670 [circa €300] Advies Waterkoeling Setup 6
Meelobee [IN-ACTIVE] Originele I/O bracket voor Asus GTX670 Gevonden 1
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
Legendary1985 [GEVONDEN] GTX680, GTX670 of GTX660 TI Gevonden 1
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan