• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] i7-3970X, 2x GTX670 FTW

Fuzssoo

New member
Hallo, Ik zou graag mijn PC willen watercoolen maar voordat ik iets bestel zal ik graag willen weten of dit mogelijk is met de set die ik in gedachten heb. En graag zal ik nog wat advies willen hebben van wat wel goed is of niet.
Alvast bedankt.
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8582&hash=43883e8179de65652c7a6858a4006674

- Wat is jouw budget?
~ €750

- Wat is jouw hardware?
Intel i7-3970X
2x EVGA GeForce GTX 670 FTW 2GB (02G-P4-2678)(SLI)
Asus Rampage IV Extreme (LGA2011)

- Welke behuizing heb je?
Corsair 400R Mid-Tower Case
http://www.corsair.com/en-us/carbide-series-400r-mid-tower-case


- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Videokaarten en processor.

- Waarom wil je gaan waterkoelen
Ik had altijd 3 videokaarten maar omdat ze te dicht op elkaar zitten kregen 2 van de 3 niet genoeg lucht en werden voor mij iets te warm.

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Achterkant en bovenkant in de behuizing.


- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik heb nog nooit eerder met watercooling gewerkt. Ik weet niet wat ik precies nodig heb om de slangen goed aan te sluiten.
Voor nu wil ik het nog met 2 videokaarten willen proberen, misschien dat ik later de 3e er ook nog bij wil hebben en wil een pomp hebben die dit aankan.


- Mijn vragen
Past deze waterblok wel voor de videokaart?
Volgens de site http://www.coolingconfigurator.com/ moet ik een waterblok gebruiken van GTX680 inplaats van GTX670.

kunnen de waterblokken van de videokaarten aangesloten worden als ze in sli zo dicht bij elkaar zitten?

Heb ik nog meer onderdelen nodig om het compleet te maken?

zal het beter zijn om 2 radiators te hebben inplaats van 1?

Hoe zal ik slangen laten lopen? De pomp die ik gevonden heeft 2 uitgangen. Zal dit voorbeeld iets zijn?
Voorbeeld
of zal het beter zijn alles achter elkaar te zetten?
 
Past deze waterblok wel voor de videokaart?

Op die kaart past inderdaad een reference 680 blok.



kunnen de waterblokken van de videokaarten aangesloten worden als ze in sli zo dicht bij elkaar zitten?


Dat kan. :)


De koelblokken van de kaarten kan je op verschillende manieren op elkaar aansluiten.



Voor jouw gekozen blokje moet je een keuze maken uit de CSQ verbindingsstukjes.


Hier heb je ook nog de keuze uit een parallel koppelstukje of een koppelstukje dat de waterflow in serie door de blokken laat stromen.

Z1YXgBd.jpg


Die keuze is naar mijn mening puur een praktische keuze. Dit hangt af van hoe je de slangroute wilt laten lopen.


Als je zeker weet dat er een derde kaart bij gaat komen, zou je alvast een tripple bridge kunnen nemen. De aansluitgaten voor de derde kaart die ongebruikt blijven kan je dan afsluiten (ik geloof dat daar weer een appart dingetje voor is). Controleer wel goed of de bridge bij de afstanden tussen de PCI sloten van je mobo passen.



Heb ik nog meer onderdelen nodig om het compleet te maken?

Je hebt nog geen fittingen uitgezocht.

ipv die 7/16 ID slang kan je denk ik beter 3/8ID - 5/8OD slang (dikke slangwand en daardoor de meest buigzame slangmaat) of 3/8ID - 1/2OD (dunner en minder buigzaam dan de 5/8OD.)
Die keuze hangt af van wat je mooier vind (dik/dun).



zal het beter zijn om 2 radiators te hebben inplaats van 1?

Volgens mij heb je met die dunne 140mm radiatoren een goede keuze gemaakt. Hiermee heb je voldoende koelvermogen voor drie kaarten en een CPU. Plus dat ze ook nog eens in je kast passen. :)



Hoe zal ik slangen laten lopen? De pomp die ik gevonden heeft 2 uitgangen. Zal dit voorbeeld iets zijn?
Voorbeeld
of zal het beter zijn alles achter elkaar te zetten?

Beter alles in serie achter elkaar zetten. Het water neemt de weg van de minste weerstand. In jouw schema heb je de CPU en de GPU's parallel in een loop lopen. De meeste doorstroom zal dan waarschijnlijk door de CPU route gaan.

Het gemakkelijkste is om alle onderdelen in serie achter elkaar aan te zetten. Met eventueel als uitzondering de GPU blokken, welke je parallel met elkaar zou kunnen verbinden.


Zie ook:

http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-12008/




en wil een pomp hebben die dit aankan

Die heb je uitgekozen. :) De DDC 3.25 kan veel weerstand hebben. Mooi ook dat je die pompbehuizing erbij hebt gekozen. Die zorgt voor goede koeling van de pomp en die bevestigingsstukjes zorgen ervoor dat het geluid/trillingen minder aan de kast worden doorgegeven.
 
Hartelijk dank voor het antwoord. Die link van de volgorde had ik nog niet gezien. :)
Na de radiators en de behuizing gemeten te hebben heb ik gemerkt dat ze niet gaan passen dus heb een maatje kleiner genomen.
Ik heb de lijst weer iets aangepast met de punten die je opgemerkt hebt.

http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8595&hash=d2c5150cdd6385283c60401e7abce622

Nog een paar dingetjes:
Heb ik die Slangklem nodig of zijn die Schroeffittingen genoeg?
kan ik uit deze spullen een werkend coolsysteem maken?
 
Met twee kaarten heb je voor die triplebridge nog nodig:

EK-FC Link BLANK Parallel CSQ

Dit om twee gaten af te dichten. Als je derde kaart erbij komt kan het plaatje er weer af.


fc-bridge-triple-serial_back_800_1.jpg



dsc_0010_800.jpg


Hierboven zitten er drie van die plaatjes op.

Bij het koelblok zit een linkstukje dat je nodig hebt om de bridge met het koelblok te verbinden.



Heb ik die Slangklem nodig of zijn die Schroeffittingen genoeg?

Met schroeffittingen heb je geen slangklemmen nodig.



Je hebt nu 3x120mm fans in je mandje. Moet dat niet zijn: 1x 120mm en 2x 140mm?



Voor het vullen is deze erg handig:

spuitfles


Nog een handig dingetje voor het vullen:

PSU bridging tool

Dit voor het geval je het niet aandurft om zelf met een draadje of paperclip een groene en een zwarte draad met elkaar te verbinden. Zelf vind ik die dingen gewoon gemakkelijk, omdat die bridge goed blijft zitten en die draadjesverbindingen wel eens los willen laten.



kan ik uit deze spullen een werkend coolsysteem maken?

Volgens mij heb je zo een mooie complete custom watercoolingset. :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan