• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup

GameMonstertje

New member
Vanwegen de temperatuursproblemen die ik ondervind bij het gamen had ik graag de videokaarten laten voorzien van waterkoeling, inbouw van een 360mm radiator had ik graag onderin de case gezien, daar is in de TJ11 ruimte genoeg voor, temperatuur waar ik op mik voor de grafischekaarten is een max 50-60C

IMG_0638.jpg

Processor
Intel Core i7 2600K

Moederbord
Asus Maximus IV Extreme-Z

Geheugenmodule
Corsair Vengeance Blue 16GB DDR3-1600 CL9 LP quad kit

Videokaart
2x XFX Radeon HD 6990 4GB

Harddisk/SSD
Corsair Force Series GT 240 GB
Crucial M4 512 GB
Western Digital Caviar GP 2TB (64MB)

Optische drive
Optiarc AD-7260S Black

Behuizing
Silverstone Temjin TJ11

Voeding
Enermax Platimax 15000watt

CPU-koeler
Noctua NH-D14

Monitors
3x Dell UltraSharp U2311H



Ik dacht aan een volledig uit koper bestaand waterblok dat zowel gpu's als geheugen koeld voor over de grafische kaarten ,geen vernikkeld, 2x laing dc5 pomp en en mogelijkheid voorzien om parralel een waterchiller tussen te plaatsen (indien nodig).

Graag had ik jullie voorstel tegemoet gezien, het uiterlijk is minder van belang en dan bedoel ik niet de afwerking of kwaliteit van inbouw, maar alle bling bling mag achterwege gelaten worden, ik heb geen intresse in led's , UV koelvloeistf en andere gein, top kwaliteit van de gebruikte materialen darentegen vind ik heel belangrijk en probleemloze werking op langere termijn ook.
 
Dat is inderdaad ook een hele goede oplossing, de setup die ik aangaf in mijn vorige post is een standaard setup.
Dus je kan het zelf naar wens aanpassen wat jou het beste uitkomt.

1 pomp is nu zeker voldoende.
Als je later een chiller tussen gaat plaatsen, is een tweede pomp wel aan te raden.

Maar een chiller is ook niet noodzakelijk, jouw GPU's blijven echt wel koel genoeg met zo'n waterkoeling setup, zelfs als je nog jouw CPU erbij doet.
 
Mensen onderschatten wel vaker het koelvermogen van een radiator en gaan overkill :p
Vergelijk een 120 radiator maar qua koeloppervlak met de stockcooler van een videokaart, dat is al een flink verschil qua formaat en water+koper neemt ook nog eens veel sneller warmte op en geeft het ook sneller af.

Dit CPU blokje past mooi bij jouw set:
EK-Supreme HF Acetal CPU Block

Ondanks dat uiterlijk niet uitmaakt, heb je zo toch alles in dezelfde style :)
 
Ik heb aan de winkelwagen nog de inbouw service toegevoegd, cpu block, chipset block zodat systeem gelijk dan compleet is, dit nog steeds in de veronderstelling dat het met deze setup kan gekoeld worden, er is trouwens ook plaat om ipv de 360 rad een 480 rad te plaatsen. Hoe kan ik best bestelling plaatsen want via winkelwagen komt er steeds verzending bij.

p.s. De chipset koeler op de site is bij de omschrijving dat ze P67 als Z ondersteunen, op MIPS site zie ik 2 verschillende sets. Ik heb de Z editie dan nodig.
 
Laatst bewerkt:
Moederbord zou ik er niet bij doen, dat is niet noodzakelijk en gaat ten koste van de koelprestatie van de CPU en videokaarten die de koelcapaciteit wel nodig hebben.
Mobo waterkoeling is meer voor het oog.

Het blok past overigens niet op de Z variant, dit is direct aangepast in de productomschrijving.

Als je jouw lijstje definitief hebt, mail het even naar sales@highflow.nl voor afronding.
 
Had nog vraagje over de radiator, er is ook ruimte voor een 4x fan rad, zowel in 120mm als 140mm formaat. Ik bemerk wel dat je me wil behoeden voor overkill en waarvoor mijn dank, echt, maar haal ik met een 480mm (4x120)radiator of gelijk een 560mm (4x140)radiator niet meer ruimte voor de toekomst in huis?

De chipset koeler is uit de winkelwagen gehaald.

Thx en prettige feestdagen aan iedereen, overigs is dit mijn kerscadeau :freddy:
 
Zo ondertussen het systeem terug van HighFlow mogen ontvangen, Thx voor de super snelle service.

Hier paar pics van het prachtig werk dat ze hebben gedaan.

H²O CrossFire-1.jpgH²O CrossFire-2.jpgH²O CrossFire-3.jpgH²O CrossFire-4.jpgH²O CrossFire-5.jpgH²O CrossFire-6.jpgH²O CrossFire-7.jpgH²O CrossFire-8.jpg

Load temps GPU na uurtje BF3 ULTRA resolutie 6048x1080 = 46C
Idle temps GPU = 40

Org. load Temp. voor BSOD +90C
Org. idle 65C

Eindelijk een stabiel systeem dat een full load ook kan verteren. nogmaals Thx
 

Bijlagen

  • H²O CrossFire-12.jpg
    H²O CrossFire-12.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 29
  • H²O CrossFire-14.jpg
    H²O CrossFire-14.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
D U2-UFO ombouw naar duality HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Y Aquacomputer aquagrafix 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Zwelgje [VERKOCHT][B]2x HD6990 met EK-FC 6990[/B] Verkocht 10
F Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X 6990 dood? Problemen & Oplossingen 4
Luculenus HD 6990 vs HD 7970 watercooled AMD / ATI 14
F €500, i5 2500k, 6990 Advies Waterkoeling Setup 18
W i7 3960X + Dual 6990 + Full MB waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
sir serial [VERKOCHT] Club3D 6990 (watercooled) Verkocht 6
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
R Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
DGM [waterkoeling] 250 euro,AMD 6990 Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan