stigma
Member
ALLEREERST, SORRY ALS DIT DE VERKEERDE PLEK IS VOOR DIT TOPIC!!!!
Hoe zal ik beginnen....
Ik kan een heel verhaal gaan opstellen maar ik wil het zo simple mogelijk houden.
Hieronder mijn setup en kast.....bij voorkeur wil ik alles IN de kast houden!!(Z.O.Z.)
Ik heb dus momenteel alleen me CPU in de water loop maar ik heb dus ook nog 2x een MSI N580GTX Lightning erin hangen en daar zit me probleem.
Deze zijn nog lucht gekoeld en warmen de kast op omdat de Frozr III koeler het niet uit de kast blaast maar van het blok af (dus alle richtingen)
De huidige kast is eigenlijk te klein voor me setup en me GPU's warmen elkaar TE veel op en dan heb ik ze nog niet eens overclocked (hoeft ook niet want 2033 op 2560x1440 alles aan raak ik nog steeds ruim 60 FPS)
maargoed...terug naar me verhaal ( en ik zou het nog kort houden ... :025
Ik wil allebei me GPU's in EEN loop hangen en daar komt het dan op neer...
Is het ECHT verstandig om 1 loop te hebben voor zoveel hitte absorbatie (komt me cpu dan niet in een enorm hoog idle temp gebied?
Is 2 loops maken echt veel beter?
Kan ik het ook af door bij voorbeeld alleen een extra radiator erbij te plaatsen of alleen een extra pomp?
Ik heb te veel ideeen maar te weinig kennis om duidelijk me doel te bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.
Graag zou ik wat goede ideeen krijgen over wat nou de BESTE oplossing zou zijn en daarnaast eventueel ook de meest PRAKTISCHE toepassing....
Ik ben heel erg benieuwd!!!
Met vriendelijke groeten,
Stig
MOBO: Asus P8P67 PRO
CPU: Intel Core I7 2600K
MEM: Corsair Vengeance 8GB 1866C9
VGA: MSI N580GTX Lightning X2 (SLI)
SOUND: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
MON: Samsung Syncmaster S27A850D
PSU: Huidig is de Scythe Chouriki 2 Plug-In 850 W/ momenteel in onderhandeling over 1KW PSU!
CASE: Corsair SE Graphite Series 600T Mid-Tower Case
Swiftech H2O-220 Apex Ultima:
RES: MCRES-Micro Revision 2 reservoir, 1/2" fittings
POMP: MCP655-B 12 Volts DC pump
CPU-Blok: Swiftech Apogee GTZ
RAD: MCR220 QP radiator, 1/2" fittings
FANS: De stock fans die bij de Kit kwamen....kan waarschijnlijk beter maar ik had te veel keus en te weinig tijd.
Voor de rest zit er nog een push-pull airflow in van bijgeleverde fans.
Misschien handig om wat foto's van de situatie te maken:
Ik heb zelf een kleine mod gedaan door " casefan delete " op de top toe te passen en hier de MCR220 QP radiator te plaatsen wat op zich veel ruimte scheelt (Het past dan ook echt maar NET!!!)
Hoe zal ik beginnen....
Ik kan een heel verhaal gaan opstellen maar ik wil het zo simple mogelijk houden.
Hieronder mijn setup en kast.....bij voorkeur wil ik alles IN de kast houden!!(Z.O.Z.)
Ik heb dus momenteel alleen me CPU in de water loop maar ik heb dus ook nog 2x een MSI N580GTX Lightning erin hangen en daar zit me probleem.
Deze zijn nog lucht gekoeld en warmen de kast op omdat de Frozr III koeler het niet uit de kast blaast maar van het blok af (dus alle richtingen)
De huidige kast is eigenlijk te klein voor me setup en me GPU's warmen elkaar TE veel op en dan heb ik ze nog niet eens overclocked (hoeft ook niet want 2033 op 2560x1440 alles aan raak ik nog steeds ruim 60 FPS)
maargoed...terug naar me verhaal ( en ik zou het nog kort houden ... :025
Ik wil allebei me GPU's in EEN loop hangen en daar komt het dan op neer...
Is het ECHT verstandig om 1 loop te hebben voor zoveel hitte absorbatie (komt me cpu dan niet in een enorm hoog idle temp gebied?
Is 2 loops maken echt veel beter?
Kan ik het ook af door bij voorbeeld alleen een extra radiator erbij te plaatsen of alleen een extra pomp?
Ik heb te veel ideeen maar te weinig kennis om duidelijk me doel te bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.
Graag zou ik wat goede ideeen krijgen over wat nou de BESTE oplossing zou zijn en daarnaast eventueel ook de meest PRAKTISCHE toepassing....
Ik ben heel erg benieuwd!!!
Met vriendelijke groeten,
Stig
MOBO: Asus P8P67 PRO
CPU: Intel Core I7 2600K
MEM: Corsair Vengeance 8GB 1866C9
VGA: MSI N580GTX Lightning X2 (SLI)
SOUND: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series
MON: Samsung Syncmaster S27A850D
PSU: Huidig is de Scythe Chouriki 2 Plug-In 850 W/ momenteel in onderhandeling over 1KW PSU!
CASE: Corsair SE Graphite Series 600T Mid-Tower Case
Swiftech H2O-220 Apex Ultima:
RES: MCRES-Micro Revision 2 reservoir, 1/2" fittings
POMP: MCP655-B 12 Volts DC pump
CPU-Blok: Swiftech Apogee GTZ
RAD: MCR220 QP radiator, 1/2" fittings
FANS: De stock fans die bij de Kit kwamen....kan waarschijnlijk beter maar ik had te veel keus en te weinig tijd.
Voor de rest zit er nog een push-pull airflow in van bijgeleverde fans.
Misschien handig om wat foto's van de situatie te maken:
Ik heb zelf een kleine mod gedaan door " casefan delete " op de top toe te passen en hier de MCR220 QP radiator te plaatsen wat op zich veel ruimte scheelt (Het past dan ook echt maar NET!!!)