• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Alphacool DC-LT 3600 ceramic 12V DC pump bulk version in een dualloop

Syntraxx

Member
Hoi heeft iemand hier ervaring met deze pomp?

ik wil namelijk een dual loop gaan maken en hier deze pomp voor gebruiken
Momenteel gebruik ik een
Barrow SPB17-S pomp en deze werkt super/prima en wil deze ook hiervoor blijven gebruiken


Nu merk ik wel dat de Alphacool DC 3600 een flow heeft van de helft van mn huidige pomp en weet ik dus niet wat deze pomp kan dragen ( pomp/res/CPU/GPU/Radiator ) en zou het jammer zijn als ik hier niets aan hebt
ook zag ik dat deze via een 3pin gaat en dus niet automatisch bestuurd kan worden zoals met pwm wat mn huidige pomp wel heeft is dit een nadeel? of juist niet ?

ook zag ik een vergelijkbare pomp de ek-xtop spc60 is dit dan weer beter? of het zelfde

dit alles moet dan hiertussen gaan komen IMG_8749.jpg ik zal dan met de Alphacool pomp een EK 120 rad gebruiken en dan of de CPU of GPU gaan coolen

Tips zijn welkom
 

Bijlagen

  • Purplee skul;ll 3.jpg
    Purplee skul;ll 3.jpg
    80 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Zal wel degelijk iets bijdragen aan de flow rate van je loop, maar verwacht geen verdubbeling. Ik heb 2x een D5. Met een single D5 heb ik een flowrate van om en nabij 140 l/h. Met een 2e erbij heb ik een flowrate van 220 l/h. Dat is een toename van 63,6% en dus geen verdubbeling.
De Alphacool DC-LT 3600 heeft de helft van de flow van je huidige pomp, dan kom je dus op een toename van ca 33%.
Was je flow 140 l/h, heb je dus een nieuwe flow van 186,2 l/h

Dit is ruw rekenen natuurlijk, maar een 3e pomp zal in mijn geval maar iets van 30% extra geven etc etc.

Dan is dus de vraag: Vind jij de €26,- (excl, verzkosten natuurlijk). Het waard voor een 30% flowrate toenamen?
Dat mag je zelf afwegen.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel degelijk iets bijdragen aan de flow rate van je loop, maar verwacht geen verdubbeling. Ik heb 2x een D5. Met een single D5 heb ik een flowrate van om en nabij 140 l/min. Met een 2e erbij heb ik een flowrate van 220 l/min. Dat is een toename van 63,6% en dus geen verdubbeling.
De Alphacool DC-LT 3600 heeft de helft van de flow van je huidige pomp, dan kom je dus op een toename van ca 33%.
Was je flow 140 l/min, heb je dus een nieuwe flow van 186,2 l/min

Dit is ruw rekenen natuurlijk, maar een 3e pomp zal in mijn geval maar iets van 30% extra geven etc etc.

Dan is dus de vraag: Vind jij de €26,- (excl, verzkosten natuurlijk). Het waard voor een 30% flowrate toenamen?
Dat mag je zelf afwegen.

Bedankt voor je antwoord.

Het gaat hem echt om het volgende .. ik wil dus eigenlijk 2 aparte loopjes maken los van elkaar (verschillende kleurtjes eventueel )

Dus de Barrow 940lh koelt mn GPU.. en de Alpa 400lh zou dan mn CpU gaan coolen of andersom
het gaat hem er om mn barrow kan nu alles gewoon redelijk goed dragen..maar omdat de alpha mij nogal best zwak overkomt vraag ik me af of deze dan wel eventueel alleen mn cpu of GPU kan dragen met volddoende flow

Snap je een beetje wat ik bedoel?
 
ja daarom juist.. ik heb 2 resevoirs .. ik heb hier nog een EK 120 radiator liggen die ik dan alleen nog ff moet overspuiten..en dan die alpha pomp erop .. en dan kan ik zeg maar de ene loop naar CPU en de ander naar GPU.. ik wilde dus eigenlijk weten of die gekke alpha pompjes genoeg draag kracht voor een van de twee heeft (mn barrow alleen heeft voldoende voor alles zoals je nu ook kan zien)

maar wil dus dalijk als die Vue een keer komt dan in de een hebben en dan deze paars in de ander.. beetje tof effect .. maar ja het enige wat ik nog nodig hebt is een pompie.. ik wil hier niet een bult geld aan uitgeven ik zag dat je voor 40-50 euro klaar bent met deze alpha + top en geloof iets van 60 voor de
ek-xtop spc60
en dacht waarom niet.. maar gezien de alpha ook maar een 3 pin connector heeft ...had ik hier een beetje mn twijfels over samen met die 120l/h of dit wel voldoende zou zijn ..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bundymania [Bundymania Video Review] Pumpenvergleich: Alphacool DC-LT 3600 und 2400 [German] HighFlow Product Reviews 0
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bridge para 2x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N Geforce RTX 3090 TI Strix/TUF com placa traseira Waterkoeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
R Alphacool 4080 Trinity waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Alphacool Eiszapfen PRO 16mm HardTube fitting Waterkoeling 3
Hightower Alphacool eiswolf 2 verlichting aansluiten Cases en Modding 11
Bl4ckj4ck666 Air gun alphacool Waterkoeling 4
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
vincent Alphacool Eisbaer LT, pompvermogen voldoende? Waterkoeling 4
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-A Radeon RX 6800/6800XT/6900XT Reference D-RGB Te Koop 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Aurora waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Alphacool Plexi Tube 50x200mm (DxH) - 15153, schroefdraad binnen of buiten? Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisrohr 13/10mm & 16/13mm Acryl (PMMA) satin 80cm - 4pcs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3080 Founders Edition with Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Pro Aurora Light - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3090/3080 with Backplate (Reference) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eiswolf 2 AIO - 240mm Radeon RX 5700/5700XT Reference HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Alphacool ST25 dunne radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G Alphacool Pump DDC-1T + 5.25 Reservoir Combo Verkocht 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Alphacool Eisbaer (Solo) 2600rpm inclusief de intel LGA2011 mount? Waterkoeling 4
M Alphacool Heat Gun Pro Waterkoeling 2
arwin74 Alphacool Eisblock XPX Aurora PRO - Plexi Black Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower Alphacool eisbal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M 2x Alphacool Eisblock 2080ti m01 plexi Verkocht 0
Hightower Alphacool dual pomptop Waterkoeling 2
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
foxbuster O-ring Alphacool Eisblock XPX los te bestellen? Waterkoeling 1
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Alphacool Eiskoffer Professional - HardTube Bending & Measuring Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Alphacool Eisbecher Helix Reservoir Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Source Alphacool VPP755 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Alphacool GPX SLI Connector - Dual Asymetric HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Sparky Alphacool bulkhead connector G1/4 - deep black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Eisbaer 240 AIO erweiterbare Wasserkühlung [GER] HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan