• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De TEC (Peltier) Koeling Topic

hung

RAS EZEL
ik weet niet of er al een forum is geopend voor peltier, zoja mag je deze verwijderen.

Peltier info:
The Heatsink Guide - Peltier cooler information

Peltier kopen:
Peltier elementen - Conrad Electronic - inbouw barometer, inbouw hygrometer, inbouw meetapparaat, inbouw meetapparatuur

HighTech Peltier elementen - Conrad Electronic - HighTech Peltier elementen, High-Tech Peltier elementen


icedpelt.jpg

waarom peltier?
als je een temp beneden de kamer temp wilt behalen op je cpu/gpu.

voor diegene die er intereseerde.
 
Peltier is de naam van degene die het uitgevonden heeft,
TEC is de juiste benaming (thermic electrical cooling).

Maar ze noemen het beide en is beide juist eigenlijk.
Tis gewoon hoe je t noemt.

En k denk dat de meeste wel al redelijk wat info hebben van mijn topic ivm TEC cooling en custom TEC cooling for Core i7.

En dat is hier te bekijken : http://www.highflow.nl/forum/f34/core-i7-965ex-custom-tec-2204/

of hier meest recent :

http://www.highflow.nl/forum/f34/chillers-level-11-a-4509/index3.html

En Conrad is een mega slechte shop voor TEC.

Kun je beter ze hier halen, en staat bij iedere TEC ook zijn specs bij en afmetingen die zeer belangrijk zijn ook :

TECoolers web shop NL
 
Laatst bewerkt:
er zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden als je met een TEC gaat koelen. zo kan je het beste een pelt nemen die ongeveer 2x het vermogen van je cpu kan leveren(hou er rekening mee met een overclock dat het meer is). ook moet je koeling hebben voor de pelt en dat vergt hele goede waterkoeling. stel dat je pomp uitvalt gaat het waterkoken dus er zitten wel risico's aan.
 
je TEC moet MINIMUM het vermogen van je cpu hebben.
Liefst meer voor nog betere koeling.

Het koelen van een 226w is meer als genoeg om een triple rad te hebben ervoor.

Pomp uitvallen?

k gebruik de aquastream ultral met controller, temp te hoog, geen WC flow meer (flowsensor aan te sluiten op pomp), dan zegt pomp tegen pc uitschakelen nu,
plus hij maakt een log aan met fouten.

Wil je zo extreem gaan met bewaking langs alle kanten?
Dat gaat allemaal, mits het juiste materiaal, maar iemand die zijn pomp uitvalt, heb je ook overhit problemen ook zonder TEC.

Dus dit is algemeen (als je pomp uitvalt)

@ Quadcore : je hebt dialectric grease nodig nodig voor in je socket (condens)
eventueel extra neopreen of armaflex isolatie (kost niks en overal te vinden)

en een voeding in je pc die op een 12v rail toch dikke 30amp kan leveren, kijk na specs van je voeding.

En natuurlijk waterkoeling setup he, die de meeste al hebben.

Niet te vergeten, ook koelpasta lol :eusa_whistle:
 
is het mogelijk om een minder sterke tec icm een luchtkoeler (coolermaster hyper z600) te gebruiken? en zou dit dan ook nut hebben? klopt niet maar gewoon om een beeld te geven (een 40watt peltier element = 10c minder) oid
 
Ik zit nu te kijken naar die Swiftech tec, ik weet dat ze met een nieuwe met 1336 bezig zijn dus dan ga ik die nemen.

Ik wil alleen geen aparte tec voeding!

Nu denk ik dat ik het beste de Corsair HX1000w kan kopen. Aangezien die 2x12v-40 amp heeft.

Op de site van Swiftech staat: [citaat]"Meanwell S320-12" power supply, rated for 25A at 12 Volts available here. Voltage is adjustable up to 13.8V.
[/citaat]

Dus ik hoef maar een voeding met een 12 volt lijn van 25 amp te hebben?

Kan iemand hier duidelijk heid over geven, of die voeding het dan gaat trekken ja of nee.
 
Als je die voor core i7 gaat nemen met 417w TEC in, die gaat noot van zen leven een gewone voeding aankunnen en daar dan nog eens je rand apparatuur aan.

Of de voeding die je wilt nemen die Swiftech6500 aankan, moet je dus kijken na de specs van je voeding, en dat ga k dus niet uitvissen vo u,
da kun je zelf ook door gewoon na je specs te kijken van je PSU.

google is je beste vriend.


En k blijf erbij, voor zware TEC's kun je beter nog altijd een aparte voeding nemen.
 
chiller kan je eens een samenstelling van producten maken voor een Standaard TEC koeling , middle ( 150-200w ofzo) en Extreme 400w ...

met aparte voeding prijsklasses ... ik heb nu 2x voedingen zitten in pc dus mag geen probleem zijn voor die tec op die ene voeding te steken :D
 
een TEC van 12v tot 226w kun je in principe op je voeding laten werken INDIEN je voeding een 12v rail heeft die meer als 25ampere kan leveren, beste is 33ampere, maar die zijn er niet veel.

voor 417w TEC kun je zekers een andere voeding bijkopen, een TEC voeding omdat die TEC's 24v nodig hebben.

Samenstelling van produkten??

Je heb tje TEC block nodig, je TEC word gekoeld door water, dus een waterkoeling ook, en een voeding die de TEC van stroom kan voorzien, daarboven neopreen of armaflex isolatie tegen condens en wat dialectric grease.

Hoe en wat is volledig uitgelegd hier, alles wat je moet weten en hoe te steken :
http://www.highflow.nl/forum/f34/core-i7-965ex-custom-tec-2204/
 
ik heb die topic al gelezen... Maar je prijzen staan er niet in vermeld. En de antwoord met je hebt een waterkoeling nodig, zo ver was ik ook al ;)

Neopren enzo richtprijs enzo...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
Legendary1985 Tec peltier Qmax 300 Watt!! Verkocht 2
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
T TEC berekining Electronica 10
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
Calimero De wet van Ohm, voltages etc., o.a. voor TEC cooling Electronica 14
R Semi passief gekoelde tec Overige Koeling 19
gameclansnl Een TEC rond vraagje Overige Koeling 0
Legendary1985 tec voor bech of 24/7 ??? Overige Koeling 26
F Waterkoeling TEC + Evga classified Advies Waterkoeling Setup 12
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
N TEC project airco + waterkoeling Overige Koeling 35
MrGiorgio Coolermaster V10 met TEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Source Anfi-Tec Soleil01 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
X Swiftech TEC Waterblock MCW6500-775T Gallery & Build Logs 67
T [VERKOCHT] Peltier element en toebehoren Verkocht 1
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
R Meubel koeling Overige Koeling 5
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan