• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas

Vandaag de cabinet panelen uitgelaserd, en uiteraard even snel in elkaar gezet om te kijken hoe alles staat:D

Pugi230.jpg


WsE24PF.jpg


eMVbFyb.jpg
 
Laatst bewerkt:
De laatste paar keren dat ik aan dit project werkte heb ik gaten proberen te maken in de hoeken van de kast.
Hierin komen de bouten om de poten vast te schroeven.

Dit "klusje" viel behoorlijk tegen, het is lastig om in een hoek te boren en een rechte gat te maken.
De bout moet namelijk kaarsrecht uitlijnen op de bracket erachter, anders kan je het niet vastschroeven.

Na aantal uren boren, vijlen en nog meer vijlen (met beleid, anders scheurt het plexiglas) is het gelukt :)

B4hrSQs.jpg


Tq0gGYk.jpg





Om de poten en bouten vast te schroeven, wil ik de standaard Williams New Style brackets gebruiken, maar deze zijn iets te hoog (komt tegen knoppen en andere dingen aan).

Dus even kleiner gezaagd:
w3R7DWb.jpg



En dan moet het er zo uitzien:

ebWdFfg.jpg


:)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar had ik bij mijn Stern Spiderman flipperkast (inmiddels verkocht) de speakers geupgrade.
De oude speakers en subwoofer heb ik nog liggen.
De subwoofer ga ik gebruiken in dit project :)


Zo gaat ie op de bodem, nog een beetje vies:
vrsBz54.jpg





En een beetje opgepoetst en gepolijst:
eqUrmG1.jpg





Tis een behoorlijk grote subwoofer voor zo'n kleine cabinet :D
 
Laatst bewerkt:
Omdat de front 10mm dik is en de schroefgaten van de shooter housing iets van 20mm is, heb ik afstandsbusjes nodig.
Die heb ik uitgesneden uit 10mm acryl :)
kGXZlZm.jpg


Deze "spacers" kan eroverheen worden geschoven en dan kan het vastgeschroefd worden:
fruiXEM.jpg


Om de muntendeur op slot te zetten, klein blokje acryl vastgelijmd aan de muntendeur frame:
Kmqeauc.jpg




Mocht ik onderhoud aan de PC hardware willen plegen, wil ik geen gedoe met het eruit halen van het speelveld monitor.
Het leek mij een goed idee om de monitor te monteren met deze muurbeugel:
OMN-OC40FMX.JPG



De muurbeugel achter op de monitor:
UsMThc4.jpg



En het geheel komt dan aan de linkerkant van de cabinet:
ZPXeKjx.jpg




Wat gaten geboord om de beugel vast te zetten en dan ziet er zo uit:
2O0fcJg.jpg



En wanneer ik bij de hardware moet komen, kan ik zo de monitor omhoog trekken en op zij duwen:
2mLXn06.jpg



Prima oplossing zo :)
 
In "echte" flipperkasten zit tussen de legbracket en hoek van de kast, een driehoekig stukje hout voor extra stevigheid.
Ik heb niet dik genoeg acrylplaten liggen om daaruit een langwerpig driehoek uit te zagen (zal ook niet mooi worden denk ik).

Dus gaan we dat anders oplossen :)
Een soort van standaard getekend met driehoekjes die je erop kan klikken.
Dit uitgesneden uit 3mm, 6mm en 10mm plexiglas:

xOqYTyU.jpg




Alles even in elkaar klikken:
GoDVTzl.jpg




En komt het zo op de legbracket (zal worden vastgeschroeft in het middelste driehoekje):
JJeoa30.jpg



Van voren/boven, ziet er best cool uit :)
pHPAokq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels aan het kijken wat voor hardware ik ga gebruiken.
Ik neig nu naar deze setup:
Asus Strix ROG B250I GAMING
Intel Core i5-7400
Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R
Crucial MX300 m.2 275GB CT275MX300SSD4
En een oude GTX980ti videokaart die ik nog heb liggen.

Moet swso een mini-ITX systeempje zijn, moederbord van slechts 17x17cm is perfect voor dit mini kastje :)
 
Die was ik aan het overwegen, eigenlijk puur vanwege de full mono cover blok van EK :sarc:
Maar dit projectje wil ik nu alles van XSPC doen en als CPU blok de nieuwe RayStorm Neo Chrome RGB gebruiken.
Dus kan ik een ander ITX bordje nemen, de B250I scheelt behoorlijk in prijs en ziet er ook goed uit, vandaar deze (voorlopige) keuze.
Mocht iemand een tip hebben voor een ander bordje, verneem ik dat graag :)
 
Vandaag had ik zin om het moederbord voor te bereiden :)
svzFHpd.jpg



M2 SSD op het moederbord, ideaal! Scheelt weer een kabel een HDD die ik ergens kwijt moet :)
Dh6DUlA.jpg



Ziet er ook heel cool uit:
NKLuszl.jpg



CPU, een Intel i5-7400:
8gv5I8A.jpg



Als CPU blok de nieuwe XSPC Raystorm NEO RGB:
8w9cDCH.jpg



En het blokje erop:
4Fb16Kp.jpg


i2XAnFG.jpg


ywFN7WM.jpg


3q6yiQK.jpg


sTZdfXG.jpg


Ik vind het een mooi blokje :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan