• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Borg cosmos ii

Hier de laatste update van mijn mini mod marathon !

Moest de oude HDD platters nog vastlijmen zodat ze de kast in kunnen !
1-1.jpg


Led stripje om de psu voor de verlichting van de voorkant
12.jpg


22.jpg


Wat aan het spelen geweest met de PCIe kabels. Dit zijn alchemy extension cables
42.jpg


3-1.jpg


52.jpg


Ik was van plan om alle PCIe kabels in de zilveren slang te stoppen als soort van sleeving maar dat zou een grote zilveren plek recht naast de reservoirs vormen wat erg deed afleiden van die vette lunds! Dus ik ga een paar loze slangen plaatsen om het geheel net te breken en wat levendiger te maken.
7-1.jpg


62.jpg


Ook wat slangen gemaakt voor de SLI bridge. Ga er nog wel een mooi uv plexi plaatje voor maken wat als dekking en als fixatie punt zal dienen.
8.jpg


10.jpg


Ik denk dat het net genoeg is om het wat levendiger te maken zonder dat het te veel afleidt.
111.jpg


Maar dit ziet er toch ook gewoon wel goed uit zonder de slangen op de GPU's ... ARGHHH ... Moet een besluit nemen nu ..
13.jpg


Laters en bedankt voor het lezen!
 
Oh my God, wat nice dit weer ^^.
Maybe leuk idee om je vloeistof eventueel in de kleur en samen stelling als een Warpcore kan mengen. en dan eventuele cleartubes te maken.(eventueel op UV reagert) lijkt mij zelf wel zeer goed bij het thema passen, maar weet niet of het uberhaupt mogelijk is op zo iets te mengen.

Voor de slangen. bewaren, en eventueel ook een paar van deze slangen aan de buiten kant. voor het beter effect. al weet ik niet of het wel gaat staan.

Ben benieuwd naar het eind resultaat

greets peter.
 
Thierry zegt... slangen bij de gpu's houden, they make it look Borgish
Thanks ! Vind ik ook !

Oh my God, wat nice dit weer ^^.
Maybe leuk idee om je vloeistof eventueel in de kleur en samen stelling als een Warpcore kan mengen. en dan eventuele cleartubes te maken.(eventueel op UV reagert) lijkt mij zelf wel zeer goed bij het thema passen, maar weet niet of het uberhaupt mogelijk is op zo iets te mengen.

Voor de slangen. bewaren, en eventueel ook een paar van deze slangen aan de buiten kant. voor het beter effect. al weet ik niet of het wel gaat staan.

Ben benieuwd naar het eind resultaat

greets peter.
Thanks ! Ja ik was van plan om die slangen ook op een paar plaatsen te gaan gebruiken om de lijn door te zetten.
Je bedoeld denk ik mayhems aurora, dat ziet er echt als een warpcore uit! Maar dat is helaas niet zo best voor je systeem. Eingenlijk alleen bedoeld voor een show.

Thansk!

Kip zegt dit ook. :D
Thanks !
 
Hier weer een kleine update !

Begonnen aan de bekabeling en heb wat coverstrips voor bescherming tegen de scherpe randen van de drivecage gemaakt.
14.jpg


23.jpg


Opmeten en plaatsing van de SSD's. Moet nu alleen nog een 240Gb Hyper-X voor opslag hebben en dan is dat ook weer gedaan. Ga nu de gaten zagen voor de sata en pwr kabels en heb belsoten om de achterplaat toch maar zwart te maken. Ziet er niet echt lekker uit met die ssd's erin.
43.jpg


32.jpg


4-1.jpg


Was aan het proberen met wat slang voor de mobo connector maar heb na een uur zoeken naar een 90 graden connector (waarvan ik weet dat hij ergens in mijn hobbyhok moet liggen) het maar opgegeven. Jammer had graag dat soldeerklusje willen doen vandaag.
71.jpg


Maar ja dan maar wat kables opruimen. Best handig spul dat ...
91.jpg


101.jpg


Dat was het weer voor vandaag!
Bedankt voor het kijken!
 
OK, hier is dus de langverwachtte update !

Een uitdaging die ik had was het feit dat ik 3mm achter de ssd tray had om de sata kabels te routeren.
Wat ik dus niet had gedaan is de lengte van de connector naar achter meegenomen en de connector zou nu dus de ssd tray naar voren duwen .
dsc00612.jpg


Moest echt ff nadenken om een werkbare oplossing te vinden.
dsc00614.jpg


dsc00616.jpg


Ziet er best ok uit maar het hele lichtplan is ook weer veranderd hierdoor.
dsc00618.jpg


Heb ook de coverplate voor de mobo tray geplaats en de plexi rand om het mobo heen om in lijn te blijven met het design.
dsc00619.jpg


dsc00620.jpg


Ik zie langzaam die eerste boot dichterbij komen ! YESSSSSS.....
dsc00621.jpg


Hoop snel weer meer te hebben !
grt
 
Het spijt mij mensen dat er zo lang geen update is geweest.
IK heb een ontzettend zwaar jaar gehad met zowel bij dochter als vrouw binnen 4 maanden diabetes geconstateerd en een giga zware baan en modding en sporten en het sociale leven en een griep die al 2 maanden aanhoud en nu een oorontsteking EN een keelontsteking ...
Hierdoor zit ik al langere tijd ziek thuis en heb 0 energie en drive om ook maar iets echt op te pakken.
Maar voordat dit helemaal een zoetsappig drama verhaal wordt, zal ik jullie het echte drama laten zien.

Typisch gesproken, geen goed teken!
531928_408858409205537_1141438099_n.jpg


Tot 2 keer toe een dikke lekkage gehad en mijn standaard aanpak voor lekkage, 1 week op de verwarming en dan 1 week laten rusten

Reden: een van mijn 580GTX-en buigt sterk naar beneden zoals hier te zien in de sli opstelling en heeft modded bitspower link tubes nodig van verschillende lengtes, had er een gemaakt maar die bleek niet echt goed te passen en dus weer een dikke spuiter! Gelukkig doe ik al mijn lektesten met aparte psu en alleen stroom op de pomp. Maar dus weer een paar weken vertraging.
481267_425645870860124_1435559582_n.jpg


Hij is nu dicht en heb windows erop staan maar ga hem weer uit elkaar halen omdat ik Bitspower C47's heb besteld welke meerdere Oringen heeft om hem goed waterdicht te maken.

Mijn target om hem klaar te hebben voor The Party in eindhoven gaat niet lukken maar eerst maar even focussen om weer beter te worden.
 
Asphiax ik vind het een geweldige build. Het is jammer om te horen dat het slecht gaat thuis.
Maar je moet er altijd zijn voor je Familie, die gaan altijd voor. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe de komende tijd want dat zul je goed kunnen gebruiken. Ik hoop snel weer wat van je werk te kunnen zien want dat betekend dat je thuissituatie weer op orde is voor zover dat nu even op orde kan komen. Daarnaast natuurlijk veel beterschap toegewenst.
 
wat meestal ook wel goed werkt is je hardware gewoon uurtje of 2-4 in de oven(niet magnetron) op ongeveer 60-90 graden, dan is ook al het vocht er wel uit. gebruik dit thuis toch redelijk vaak als ik geen zin heb om te wachten.

verder beterschap en succes met de build
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Blackruby Cosmos i7 Gallery & Build Logs 75
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
D H2O Cosmos S Gallery & Build Logs 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
K0G3L K0G3L's Cosmos S Build Gallery & Build Logs 26
B Cooler Master Cosmos S Vragen? HighFlow Product Reviews 9
K0G3L Vraag Radiator Cosmos S Waterkoeling 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan