Ik ben vandaag begonnen met uit te zoeken hoe ik de waterkoeling in en aan mijn Antec P160 kast kan maken.
Ik heb de volgende onderdelen:
5x Antec Casefans Pro 120 mm DBB
1x TFC Xchanger 360 Triple
3x TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud
2x Swiftech MCB-120 Radbox
1x Laing DDC-1Plus MCP355 12V
1x EK-DDC X TOP G1/4
Als slang: Tygon R3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear
met deze koppelingen: 8MM (11-8MM) Schroeffitting - G1/4
Daar komt nog bij:
mCubed T-balancer bigNG met sensor hub
XSPC zilver 5,25 single bay reservoir
2x Temperature sensor stop fitting
Eerste stap is de radiator monteren. In de kast is geen optie. Dus de radiator wordt gemonteerd achterop de kast of bovenop.
Achterop heeft mijn voorkeur op dit moment. Aangezien bovenop de kast niet echt heel erg mooi lijkt vind ik persoonlijk.
Dit gaat in feite passen, maar dan moet ik het als volgt gaan doen:
Opstelling 1:
P160 - radbox - Xchanger 360 - TFX Shroud - Antec fan
In deze opstelling zou ik de fan het beste kunnen laten zuigen, anders blaast de fan lucht richting de kast en tegen de stroming van de kast zelf in.
Opstelling 2:
Ik wou het eerst zo doen: P160 - radbox - Shroud - Antec fan - Xchanger, maar dan ben ik zeer lange M3 schroeven nodig van zo'n 10 cm lang.
Moet morgen effe kijken, maar denk niet dat die te krijgen zijn. :022:
Zijn er grote nadelen aan opstelling 1? Een shroud is ook wel effectief dacht ik bij zuigen, alleen iets minder? Of kan ik dan beter de shroud helemaal laten vervallen? Wat is jullie mening?
Ik ga morgen of overmorgen wel even wat foto's maken van de vorderingen.
Ik heb de volgende onderdelen:
5x Antec Casefans Pro 120 mm DBB
1x TFC Xchanger 360 Triple
3x TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud
2x Swiftech MCB-120 Radbox
1x Laing DDC-1Plus MCP355 12V
1x EK-DDC X TOP G1/4
Als slang: Tygon R3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear
met deze koppelingen: 8MM (11-8MM) Schroeffitting - G1/4
Daar komt nog bij:
mCubed T-balancer bigNG met sensor hub
XSPC zilver 5,25 single bay reservoir
2x Temperature sensor stop fitting
Eerste stap is de radiator monteren. In de kast is geen optie. Dus de radiator wordt gemonteerd achterop de kast of bovenop.
Achterop heeft mijn voorkeur op dit moment. Aangezien bovenop de kast niet echt heel erg mooi lijkt vind ik persoonlijk.
Dit gaat in feite passen, maar dan moet ik het als volgt gaan doen:
Opstelling 1:
P160 - radbox - Xchanger 360 - TFX Shroud - Antec fan
In deze opstelling zou ik de fan het beste kunnen laten zuigen, anders blaast de fan lucht richting de kast en tegen de stroming van de kast zelf in.
Opstelling 2:
Ik wou het eerst zo doen: P160 - radbox - Shroud - Antec fan - Xchanger, maar dan ben ik zeer lange M3 schroeven nodig van zo'n 10 cm lang.
Moet morgen effe kijken, maar denk niet dat die te krijgen zijn. :022:
Zijn er grote nadelen aan opstelling 1? Een shroud is ook wel effectief dacht ik bij zuigen, alleen iets minder? Of kan ik dan beter de shroud helemaal laten vervallen? Wat is jullie mening?
Ik ga morgen of overmorgen wel even wat foto's maken van de vorderingen.