• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aantal WC vragen.

darkstyle24

Junior Member
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder bij Highflow kunnen bestellen, maar ben nu toch echt van plan om te beginnen met mijn eerste WC setup.

Te beginnen met de Grafische kaarten (2x Geforce GFX 280). En het moederbord komt als de N-S-Bridge-block beschikbaar is. Mijn vragen zijn:

1. Ik zag dat in de installatie-handleiding van de EK-FC280 GTX SLI Blocks Thermal Pads gebruikt worden, welke heb ik hiervoor nodig?
2. Mijn moederbord is een Asus P6T Deluxe, er zitten 2 PCI-sloten tussen de twee videokaarten, is hier de Variabel SLI-verbindingsstuk - G1/4 (2 slots) dus kloppend voor?
3. Is de Arctic Silver Ceramique Koelpasta (22g) genoeg voor 2 GTX280's?
4. Zijn 2 Black Ice GT Stealth 120 Black's genoeg om de vloeistof te koelen van 2 Videokaarten?
5. Ik weet dat de Masterkleer Slang niet op mijn fittingen passen (feser) heeft Feser ook doorzichtige slang?
6. de Bitspower G1/4 Silver Shining Angel 1/2 Fitting en G1/4" Silver Shining Stop Fitting in een EK-FC280 GTX SLI - Acetal werkt samen? Niet dat er iets blokkeerd ofzo

Alvast voor het eventueel beantwoorden van de vragen.

Greetings

darkstyle
 
Hoi Darkstyle, welkom op het forum :)

Hierbij de antwoorden:

1) De thermalpads zijn meegeleverd bij het blok

2) Dat klopt. Maar de 2 slots SLI fittingen worden niet meer ingekocht. We verkopen nu deze:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)
Daarmee zit je zoiezo goed, want er worden dus alle afstanden meegeleverd.

3) Dat is genoeg.

4) Dat is genoeg. Waarom niet 1x 240 radiator?

5) Ja heeft die ook:
Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - CLEAR / BLUE
of
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
Tenzij je UV lichten in jouw PC hebt, dan licht de slang licht blauw op.

6) Dat werkt samen
 
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder bij Highflow kunnen bestellen, maar ben nu toch echt van plan om te beginnen met mijn eerste WC setup.

Te beginnen met de Grafische kaarten (2x Geforce GFX 280). En het moederbord komt als de N-S-Bridge-block beschikbaar is. Mijn vragen zijn:

1. Ik zag dat in de installatie-handleiding van de EK-FC280 GTX SLI Blocks Thermal Pads gebruikt worden, welke heb ik hiervoor nodig?
Freddy weet dat het beste

2. Mijn moederbord is een Asus P6T Deluxe, er zitten 2 PCI-sloten tussen de twee videokaarten, is hier de Variabel SLI-verbindingsstuk - G1/4 (2 slots) dus kloppend voor?
Freddy vragen

3. Is de Arctic Silver Ceramique Koelpasta (22g) genoeg voor 2 GTX280's?
K raad jouw de Diamond 7 koelpasta aan, of Liquid Pro, dit zijn de twee beste koelpasta's die er zijn officieel.
En Diamond 7 is hier op highflow te bestellen ook.
Hier heb je de tests van koelpasta's, en zie je dat deze twee die ik opnoem steeds overal het beste uitkomen.


4. Zijn 2 Black Ice GT Stealth 120 Black's genoeg om de vloeistof te koelen van 2 Videokaarten?
Deze zijn voldoende voor je twee vga's.

5. Ik weet dat de Masterkleer Slang niet op mijn fittingen passen (feser) heeft Feser ook doorzichtige slang?
Normaal gezien wel ja, maar waarom neem je niet de Tygon leidingen met Bits fittings?

6. de Bitspower G1/4 Silver Shining Angel 1/2 Fitting en G1/4" Silver Shining Stop Fitting in een EK-FC280 GTX SLI - Acetal werkt samen? Niet dat er iets blokkeerd ofzo
De Bits fittings passen overal op, k gebruik ze zelfs ook,
maar de harde leidingen die je overal kunt kopen zijn niet zo goed voor op Bits fittings vind k.
Dan kun je beter die andere fittings nemen als je de gewone leidingen neemt, deze dus, deze sluiten beter af dan de Bits fittings ALS je de harde leidingen neemt ipv de zachte bijv Tygon, of ander merk.


Alvast voor het eventueel beantwoorden van de vragen.

Greetings

darkstyle

Mijn mening staat int rood in jouw tekst, hoop dat je er iets aan hebt.
K zelf ben voor Bits fittings en Tygon leiding, k vind dit persoonlijk het beste.
En mooie keuze trouwens met je vga koelblokken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties, en ik wist al dat ik veel aan Freddy kon vragen ^^ Freddy Knows

1. Mooi dat die erbij zitten, hoef ik me daar geen zorgen over te maken

2. Stukkie slang ertussen kan dan natuurlijk ook, heb nog Veel Fittingen :020:

3. De Diamond 7 is wel maar 1.5 gram, ik weet niet hoeveel gram er per kaart nodig is...

4. Ik heb in mijn kassie bovenin ruimte voor een grote rad (240), Eigenlijk ruimte voor een nog grotere, maar wil ruimte overhouden voor de Fillports. Ik heb trouwens de zelfde kast als jou volgens mij Chiller, de Cosmos S.

5. Ik heb nog een hoop Feser Fittingen liggen van een eerdere bestelling.

6. ik heb nog een aantal 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 liggen die ik ook in mijn setup wil gebruiken, maar ik zou graag een 90 graden bocht willen hebben zodat ik strakkere lijnen heb met de leidingen.

In ieder geval al bedankt voor het advies beide
 
Met 1.5 gram kan je wel twee kaarten doen denk ik.

1/2" Feser schroeffittingen passen overigens niet op het GPU blok!
Die zijn te breed en komt dan tegen je kaart, waardoor je het dus niet goed kan in draaien.
 
k heb altijd enkele verschillende tubes liggen in huis van verschillende merken,
zodat ik altijd genoeg in huis heb voor het geval dat, je kunt er beter teveel van hebben dan te weinig, staat toch geen houdbaarheids datum op lol.

En momenteel is dit de beste twee koelpasta's die er zijn, dus waarom je GTX280, die al genoeg kosten ook lekker verwennen met een van deze twee?
 
Yeps ik heb ze ook, alleen let op! Deze Bitspower G1/4 Silver Shining Rotary
Angel 3/8 Fitting
moeten er dan wel tussen omdat de schroefdraad korter is
dan een normale fitting.

2131b2d.jpg
 
Hmmmm hardware binnen, en ingebouwd. Nu maar wachten op de waterblokkies ^^

Mijn hardware:

- Case: Cosmos S
- Moederplank: Asus P6T Deluxe/OC Palm
- CPU: Intel Core i7 940
- Geheugen: 6x Corsair 2GB PC12800 CL9.0 XMS3
- HDD: 2x OCZ 60GB SSD
- PSU: Coolermaster True Power 850W
- GPU: 2x EVGA Geforce 280

Hmm volgens mij heb ik zo al het belangrijke wel neergegooit. :woot

Ik zag dat me psu best wel warm was gisteravond. Hij zat rond de 60-65 Graden, met de standaard Stockkoeler, Heb geen flauw benul wat temperaturen mogen zijn, maar kan niet wachten tot ik de rest van de waterblokkies kan bestellen.. was het maar vast februari :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G aantal vragen Waterkoeling 3
S Waterkoeling overgenomen, aantal vragen Waterkoeling 4
S Aantal aankopen verhogen HighFlow Computer Cooling Shop 2
P Voorraad indicator misschien met aantal op voorraad? HighFlow Computer Cooling Shop 9
B Maximum aantal L-verbindingen in loop? Waterkoeling 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
aadje93 Waardepunten sorteren (aantal van bestelling) klopt niet, HighFlow Webshop 4
focus08 First build! Aantal vraagjes.. Waterkoeling 9
Blackruby Maximale aantal apparaten op Molex? Hardware & Software 5
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
Busterben aantal items... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
hung een aantal producten dat hung wilt hebben. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
cool daddy Diverse vragen.... NVIDIA 6
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Viepert Vragen over de Bitspower X-station Overige Koeling 16
I Vragen over EK Bay Reservoir Waterkoeling 7
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan