• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zelf kabels maken en Sleeving Guide (SATA / Fan Cable / ATX / GPU etc.)

Ja dat is heel belangrijk, daarom kan je het beste elk kabeltje labelen, voordat je het los haalt van een connector.
Als een kabeltje in een verkeerde plek wordt gezet, dan kan je kortsluiting krijgen op jouw mobo/voeding.
 
Hoi ik had een vraagje over een custom 24 pin te maken, deze komt bij mijn voeding uit op een 18 pin en 10 pin.

nu is mijn vraag hoofdzakelijk over de pin's waar 2 kabels uit komen, kan ik hier ook een enkele 18awg kabel voor gebruiken en deze voor de voeding splitten naar 2? of is het dan verstandiger om een enkele 16awg te gebruiken en misschien voor de split een 18awg er aanvast maken voor het 2e uiteinde?

of is dit meer een geval van suck it up ziet er slecht uit maar er moeten echt 2 kabels uit die pin komen?

tevens followup vraagje, ben aan het oefenen met wat sata en molex kabels. de sata pinnen op de kabels krimpen gaat goed (eerdere oefen sessies met USB/PWM pinnen gingen ook goed) maar bij atx pinnen valt me op dat bij het voorste gedeelte (dat om de kern gaat) er steeds 1 kant af geduwd/gescheurt word ipv om de kern te wikkelen ...krijg de pin er wel niet van af getrokken dus...denk solderen en verder met me oefen sessie maar ligt dit aan me krimp tang of ben ik iets verkeerd aan het doen...heb deze krimptang https://www.highflow.nl/modding/modding-toebehoren/crimping-plier-tool-for-molex-awg-18-28.html het gebeurde bij 5 van de 5 kabels/pinnen dus....ergens gaat wat fout >.>....al heeft de MDCP-X kabel wel een 17awg kern ipv 18....wat de max is van die tang.....ugh denk datk nog een aant kopen kom >.>
 
Laatst bewerkt:
zo na wat oefenen en een nieuwe tang gaat nu alles zoals het hoort, eerste zelf gemaakte kabel is in gebruik, 2e ligt klaar ^^

zie wel flink op tegen de 24 pin, stock kabel van de SF 750 is voor mij de perfecte maat dus perfecte template maar die dubbele kabels (die blijkbaar toch echt dubbel moeten zijn) zijn zo lastig aan de connector einde netjes af te werken :(, had al heatshrinkless geprobeerd maar was nie echt een succes, en 19 heatshrinkless en 4 met is ook weer zoiets : / , de corsair/cablemod oplossing van de sleeve aan de kabel vast krimpen lukt me met die MDPC-X toch niet echt (veel dikker dan die wat cablemod/corsair gebruiken).

nF1Cg5gl.jpg


beetje een beginpunt, gaat in de zomer bij onderhoud nog het een en ander veranderen alst goed is en dan de boel beetje netter maken.

bXvrvVPl.jpg


2e kabel is beetje meer wat ik uiteindelijk voor me pci-e / 24 pin en EPS wil doen, mogelijk wat carbon sleeve van de cablemod extensies scavangen en dan transparant er tussen, ziet bij de pci-e denk ik wel gaaf uit...rest krijgt eigenlijk niet genoeg licht voor het gloeiend effect dat ik wil mja consistency :p

2e kabel past zelfs redelijk, op naar de 8 en 4 pin EPS voor die spaghetti daar boven te fixen...al kan ik die kabel pas tijden het onderhoud in augustus afmaken/gebruiken ivm radiator zit flink in de weg.




had eerder wel de - op de 2e sata kabel bij de voeding verkeerd om zitten, viel me op toen ik hem vergleek met de kabel die ik er uit haalde...weet niet of het uit maakt maar juist daarom gewoon zo gedaan als die wat er uit komt :p komt zelfs net een beetje fijner uit

laatste update, na nog wat proberen, beetje succes geboekt, sleeve bijde schuin afgeknipt zodat ze een beetje naar elkaar toe lopen heatshrink 4x goed warm gemaakt maar het zit, had het graag wat dieper over de pin zitten maar bij de kabel testen (2x 16awg krijg ik dus echt niet in die connector) kwam de mantel al tegen de connector aan dus mantle+sleeve was vast nogo....tevens pin was over de mantel gekrimpt maar solderen ging niet zo snel dus mantel weg gesmolten daar :p



al is alles op een punt zo zacht geworden dat hem eigenlijk goed had kunnen laten doorlopen en dan in vorm duwen.

heb het voordeel dat deze altans aan de binnenkant zit en dat er 27 kabels bij de connector er uit komen dus heb een kabel kam voor 8 kabels op een voor 24 geplakt voor een voor 28 te maken (dat die niet al bestaan >.>) en door die extra breedte denk ik dat je er niets van ziet.
 
Laatst bewerkt:
nog even een vraagje weet iemand toevallig hoe de connectors/pinnen heten die corsair voor hun RGB fans gebruikt?

ik wil deze bij mijn volgende fan's graag sleeven en inkorten maar kan zo niet veel vinden over zo'n connector.



 
Die kan je bij Farnell halen, zie info in dit onderwerp:
:)
heel bedankt ^^

tevens net 1 fan gedaan, wat een vervelende connectors/behuizingen. bij de eerste 10 pinnen nodig gehad (2e pin ging al mis te diep door gestoken en zat rond de mantel >.<) toen nog eens gemaakt mooi gesleeved ingebouwd opeens prikte een kabeltje tegen me vinger...afgebroken...weer uitgebouwd, gestripped, nog maar eens gedaan maar niet gesleeved want hij loopt best strak sleeven dan past hij niet meer :p maar die pinnen tot vooraan de connector krijgen is onderand meer werk dan de rest >.<

maar hij past, het zit en het werkt. en tis tevens een 40cm...41 inmiddels korter.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
dave-firsttimer:) Zelf kabels maken. Cases en Modding 13
S Zelf kabels sleeven Handleidingen en Installatie Tips 13
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
S 1e keer zelf bouw Waterkoeling 2
P zelf cable sleeving Cases en Modding 1
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
JeanPaul Pc reboot zich zelf Problemen & Oplossingen 2
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
Tokke Advies zelf gemaakt setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
Dustyrick Zelf Stroom kabel maken Hardware & Software 12
stravinski hoe start je zelf ook weer een FTP? Hardware & Software 6
stravinski [web] sites waar je zelf je laptop kan samenstellen Algemene Discussies 9
Freddy Foto van jou zelf Algemene Discussies 938
Hightower Cablemod kabels Cases en Modding 6
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
P 2 x Y fan splitter kabels combineren Overige Koeling 4
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
XenoMorpH PCI-E kabel custom kabels anders in de connector Electronica 1
Freddy Cable Combs voor Cablemod kits (andere kabels met circa 2mm diameter) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Displayport kabels gezocht NVIDIA 0
Freddy CAT.7 Patch, UTP, Netwerk kabels! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Sharkoon SATA kabels in allerlei lengtes en kleuren HighFlow Computer Cooling Shop 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
MrGiorgio Kabels Home Cinema, welke kwaliteit? Merk of merkloos? Algemene Discussies 17
Hightower bitfenix kabels levertijd? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Bitfenix losse sleeved psu kabels verleng stuk op corsair ax760i of ax860i Hardware & Software 2
Sw333t [Gezocht] 3 stuks rechte sata kabels (geschikt voor sata3) Gevonden 1
J Kabels sleeven met paracord Cases en Modding 5
Fumfum Roze kabels~ Cases en Modding 5
W fan kabels: Phobya Y-Cable 3Pin Molex to (4x EN 6x) 3Pin Molex 60cm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P SATA Data Kabels Sleeven. Cases en Modding 8
P Witte SATA III / SATA-600 Kabels Cases en Modding 5
A kabels sleeven Cases en Modding 18
H [GESLOTEN] Kabels sleeven / cable sleeving aangeboden voor vieding en overige Verkocht 20
T Losse stroom kabels (voor PSU) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jort Welke kleur sleeved psu kabels Cases en Modding 17
tomasvanderpijl Bitfenix verleng kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B kabels sleeven Cases en Modding 4
R kabels e.d. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N [Tutorial] Kabels sleeven Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan