• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain

anub1s18

Junior Member
Hoi, ik heb momenteel een drain in me loop maar hij drained maar de helfd van me loop.

had het niet helemaal door gedacht en omdat me frontrad zijn fittingen onderaan heeft kan ik uiteraard alles aan de andere kant van de drain niet makelijk drainen.

nu had ik hier wel een oplossing voor bedacht maar deze past niet helemaal vandaar dat ik ffe wil vragen of iemand iets weet om deze aan elkaar aan te sluiten.

hier onder een foto van wat ik in gedachte heb / het probleem dat ik heb (drain + T fittingen is 1cm breder dan de gaten op de rad)
2018-04-13 23.04.49.jpg

idee van de kraan is om de 2 zijden van de loop te bridgen als ik hem drain, uiteraard als hij in gebruik is zijn bijde kranen gesloten voor een normale loop.

zou het eventueel gewoon met PETG en fittingen kunnen doen maar... iemand een idee waar geen 4 fittingen voor nodig zijn?

heb ffe door de shop gekeken en denk dat dit de beste oplossing is (compact/nie flow storend/nie te duur).

https://www.highflow.nl/watercoolin...rotary-90-degree-ig1-4-adapter-bp-mb90r2.html

+

https://www.highflow.nl/watercoolin...bindingsstuk-mini-matt-black-bp-mbwp-c42.html

teminste 1 van elk en dan ffe kijken hoe het uitkomt of een 2e paar nodig is of dat hij dan recht zit.
 
Laatst bewerkt:
hmm dat zou eigenlijk ook wel werken ja... nja heb de fittingen al bestelt dus kijken of dat werkt zoals geplanned anders misschien idd 2 drains plaatsen, heb nog een EK kraantje die momenteel in me loop zit.

me originele fix lijkt te kunnen werken maar ivm pomp erboven en flow sensor vast dicht in de buurt kan het dat het toch beter is om 2 drain punten te hebben ja.
 
wat je ook kan doen. een 3 weg splitter en dan in het midden een kraan dus gewoon links en rechts standaard fittingen en eventueel hard of soft tubes in het midden een 3 weg splitter in het midden een kraan en je bent er ook ...als je snap wat ik bedoel
 
wat je ook kan doen. een 3 weg splitter en dan in het midden een kraan dus gewoon links en rechts standaard fittingen en eventueel hard of soft tubes in het midden een 3 weg splitter in het midden een kraan en je bent er ook ...als je snap wat ik bedoel
yep dat is momenteel plan B, dat kan eigenlijk altijd wel werken, ffe zien alsk alles bij elkaar heb hoe het uit komt.

de boel uitplannen duurt wel ffe, na de levering vue lijken veel fittingen geplundered te zijn.. cooincidence? :p

dan hopelijk nog 1 bestelling en dan kijken wanneer ik een paar dagen vrij kan hebben voor het ombouwen / reinigigings ritueel / vue er in gieten
 
net laatste *fingers crossed* order geplaatst nu nog kijken wanneer ik een dag of 3-4 vrij kan krijgen om gewoon op me gemak aant werk te kunnen, mijn oplossing lijkt aan een kant te werken maar alsk dan een 90 graden fitting er bij tel zou ik mogelijk een gat in me psu shroud moeten boren dus jullie oplossing word nog sterk overwogen :p

IMG_20180507_180431.jpg

zou mogelijk ipv de extentions een T fitting kunnen plaatsen voor de in wat het wel weer wat compacter maakt maar zie pas echt wat het beste werkt alsk alles er in probeer te proppen.

idee is dan rechter T fitting loopt verder naar 2e kraan/drain, linker T fitting loopt verder naar me loop

had laatst bij fallout 4 al dat me gpu redelijk warm werd (water net geen 50 graden) modded fallout 4 extreem zwaar op de gpu en beetje meh op de cpu die helaas de fans regelt >.> dus begint toch tijd te worden voor me upgrade aint nothing a bit of overkill wont cure.

ow heb al een beetje gemeten en gespeelt, kwam er achter dat hij wel heel dicht bij was maar toch 1mm off center dus toch aan een kant met custom tube moeten gaan, wou bijde kanten doen maar blijkt dat een lichte bocht zo kort opeen met een stukje wat nog nuttig is in een fitting maken toch wel lastig is. maar na 2 uur met schuur papier en dremel (was iets te lang) toch gelukt.
heb 12cm, geheel is 11cm dus met een licht teruglopende tube haal ik de bocht naar de 3d kaart net.

2018-05-12 16.29.34.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
C iemand enig idee? een rad shroud fans erin ipv erop? Cases en Modding 3
gerjanlubbers Wie heeft er een idee wat ik aan deze case kan modden? Cases en Modding 10
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
E 3 fans in de boven plaat, goed idee of niet? Overige Koeling 7
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
R Een idee om een BBG te maken wat is jullie opinie? Waterkoeling 27
bakkiebier Nieuwe bak geen idee wat voor wc Advies Waterkoeling Setup 33
Lawtje Even een wild idee HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan