+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem?

Member Haraldje is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 19-Jan-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

Question Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem?

Ik ben begonnen met mijn eerste waterkoeling mod.
    Nu heb ik de eerste onderdelen al gekocht:
    -Intel 3770K
    -32GB DDR3 Corsair Vengeance (4x8gb)
    -Asus ROG Maximus V Formula

Mijn volgende stap gaan de videokaarten worden, ik kan alleen nog geen keuze maken.
    Kunnen jullie mij helpen? Ik wil 2 kaarten in SLI met waterkoeling.
    Nu ben ik zelf aan het denken aan 2x 650ti of 2x 660ti of ....
    En van welk merk zal ik ze nemen?

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Zoizo is het intressant om minstens voor de 660Ti te gaan ivm. de gebruikte GPU. De 660Ti is de goedkoopste kaart met een GK104 GPU, de GPU die ook in de 680 zit, maar die wat lager geklokt is/wat minder cores/lanes actief heeft ect.

De voornaamste vraag die je je hoeft te stellen is echter of je wel 2 kaarten wilt. 2 660Ti's kosten samen al meer dan 1 680 en dan heb je nog eens 2 blokken nodig ipv 1, de nodige sli bridges, een zwaardere loop, wat 2 kaarten verstoken meer dan 1, idem ditto van je PSU/energie verbruik enzo. Dat is mijn inziens het voornaamste om over te denken, want veel merkbaar verschil is er niet tussen een 680 en 2 660Ti's, ze spelen beide de laatste games op Ultra met meer dan voldoende frames.

Ingeschreven
    Sat 19-Jan-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Ik ben het ermee eens als je zegt dat 2x 660ti ongeveer evenveel kost als 1x680ti.
    (Maar een sli opstelling ziet er natuurlijk wel heel gaaf uit, dat ik 2 blokken, een sli-bridge, een zwaardere psu en loop nodig heb vindt ik niet zo'n bezwaar)

Welke 680 raadt je mij dan aan?
    is 2x 650ti ook vergelijkbaar met 1x 680?
    Zijn er nadelen bij een sli-opstelling?

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Welke 680 doet er niet zoveel, zolang ze maar reference zijn. Dat kan je controleren op EK's cooling configurator, hoewel die natuurlijk niet alle kaarten heeft en naar hun blocks kijkt, maar het is toch iets
    2x 650Ti durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken, ik denk eerlijk gezegd zelfs van niet. Het is een andere GPU en hij is meer 'afgeknepen' dan de 660Ti, ook de reden waarom hij goedkoper is. Overigens denk ik niet dat er veel waterblokken zijn voor 650's, die zijn er meestal maar voor de wat zwaardere kaarten.
    SLI heeft zeker ook nadelen. Ten eerste is er meer kans op complicaties, je hebt nu niet 1 kaart waar er iets mis mee kan gaan, maar 2 en dan nog eens de link tussen de twee als het ware. Ten tweede verbruiken twee kaarten ook meer dan 1, zeker als ze idle zijn, maar ook onder load zal je het verschil zien. Dat wil zeggen dat je ten eerste een zwaardere voeding nodig hebt (met voldoende PCIe connectors) en dat je PC wat meer zal verbruiken. Ten derde is er de hitte dump, ook die zal iets hoger uitvallen, maar net zoals bij je voeding hangt dat vooral af van wat je op dit moment al hebt.

Het ziet er inderdaad een stuk leuker uit dan 1 grafische kaart, het is dus aan jouw om af te wegen of het de meerkost waard is.

Ingeschreven
    Sat 19-Jan-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Bedankt voor je info!!

Ik heb nog heel even om erover na te denken.
    Wel heb ik nog 2 vragen over sli, komt het vaak voor dat er problemen mee zijn? En 2 kaarten in sli betekent dat dan ook dat beide kaarten op volle sterkte werken? dus dat je dan in theorie dan ook zeg maar 200% videokaart hebt?

Kapitein Sanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant future Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Nee, de schaling is niet perfect.
    Tegenwoordig schrijven de drivers je toch wel 80+ procent schaling toe, afhankelijk van de game en serie kaarten.
    Sommige games profiteren er beter van dan andere. En over het algemeen verbetert het proces bij elke nieuwe driver.

Daarnaast werkt een kaart nauwelijks altijd op volle sterkte, zeker niet als je van handige functies zoals Vsync gebruik maakt.
    Maar je mag er wel van uit gaan dat beide kaarten op dezelfde sterkte horen te werken, dus levert kaart 1 30%, dan hoort nummer 2 dit ook te doen.

Vergeet niet dat ik van jullie hou.

Ingeschreven
    Sat 19-Jan-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    dus, als ik het goed begrijp heb je eigenlijk niet veel baat bij een sli opstelling?
    elder in het forum heb ik gelezen dat 2x 660ti gelijk zou zijn aan een 690

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    680 zal je wss bedoelen

Kapitein Sanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant future Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haraldje Bekijk Berichten
    dus, als ik het goed begrijp heb je eigenlijk niet veel baat bij een sli opstelling?
    Tuurlijk heb je er wel wat aan, je hebt een een verdubbeling van het aantal reken kernen die een efficiënte bijdrage van minimaal 80% geven.
    Het voordeel is dat het knetter leip uitziet, en je hoeft niet het hele zaakje in een keer aan te schaffen.
    Stel je haalt nu een enkele GTX680, zal je later nog plaats hebben voor een tweede bij te steken en over een jaar of twee weer bovenop de framerate van de nieuwste games te springen.

Vergeet niet dat ik van jullie hou.

Member psyduck170 will become famous soon enough psyduck170's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-May-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haraldje Bekijk Berichten
    2 kaarten gaan altijd meer problemen geven dan 1 kaart + dubbele kosten om ze te waterkoelen.

Enige echte reden om SLI /Xfire te gaan is wanneer je wil highres gamen en 1 kaart het niet meer trekt.

Als je moet kiezen tss 2 mid kaarten vs een high end kaart ga dan voor 1 kaart.

Of je moet het gewoon heel mooi vinden en rationele argumenten om het niet te doen maken niet veel uit voor je

Ingeschreven
    Sat 19-Jan-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Hey,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er eens verder over nadenken.
    Het is een lastige keuze.
    De 680 is direct een hele dure kaart, de 660ti zou ik nu kunnen aanschaffen en er later nog eentje bij kunnen zetten.
    Dus ik moet voor mijzelf bedenken ofdat ik nog even doorspaar of dat ik nu voor de 660ti ga.

Senior Member boefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really nice boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Credits
    826
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    neem anders gewoon een 680, als de volgende generatie uit is tik je een 680 (wellicht zelfs inc waterblok) op de kop... heb ik zo met de 580s gedaan :-)

Senior Member dave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nicedave-firsttimer:) is just really nice dave-firsttimer:)'s Avatar
    Ingeschreven
    Sun 17-Jun-12
    Credits
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Das een goeie tip. Ga ik zelf ook zo aanpakken denk ik.
    Danger Den Copper build

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten