• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stille kast kopen of isolatiemateriaal?

misterD

New member
Hoi, ik heb mijn systeem zelf in elkaar gestoken maar heb de fout begaan om een goedkope kast te kopen van 20 euro, je merkt gewoon aan alles dat het slechte kwaliteit is; je hoort trillingen van de harde schijven en het ziet er gewoon troep uit

Nu zat ik wat te surfen op deze site en ik kwam de Silencio 550 tegen, ik sta op het punt op die te kopen maar ik zit toch met een dillema:

Ik heb nochtans een goede airflow in m'n kast, maar als ik nu gewoon van dat isolatiemateriaal koop? En aan de zijpanelen plak.. zal ik dan het zelfste effect hebben zoals de stille Silencio?
 
Die trillingen van de harde schijven kan je er grotendeels uit halen door deze met elastiek op te hangen. :)

img3474resize.jpg


img3480resize.jpg


img3475resize.jpg


(Hier nog een topic over HDD resonantie, waar de oplossing uiteindelijk gevonden werd in het plaatsen van de behuizing op een rubberen mat)


Als je je kast dan nog niet stil genoeg vind, kan je altijd nog de boel van binnen beplakken met isolatiemateriaal.

Waarschijnlijk is je huidige kast dan met je net zo stil als die silencio. Omdat de airflow in die silenco niet zo geweldig is, zal je wat koelprestaties er dan ook niet op achteruit gaan.
 
Ik zou zeker voor een CM Silencio of een Fractal Design Define R3 gaan.
Mooi strakke kasten en naar mijn mening een redelijk goede airflow.

Je kan ook het idee van CoolFris proberen. Heb namelijk het idee dat je HDD's ontzettend resoneren in zo'n goedkopere kast.

Als je nog geld over hebt misschien kijken voor een andere voeding.
 
Heb de office pc van m'n baas in de CM Silencio 550 gebouwd geluid is stukken minder geworden maar of de kast er zoveel mee te maken heeft weet ik niet.

Dingen als silent fan's (in de 550 zitten standaard 800rpm CM silent fans), en van die rubberen schroef achtige dingen of ophangbeugels voor je HDD's (gebruik zelf deze)

Dan uiteraard nog de graka koeling die maakt vaak veel kabaal waar een aftermarket koeler ook vaak goed tegen helpt.

En dat geluid reducerend schuimvulling spul helpt denk ik ook wel wat.
 
De harde schijven zitten nochtans heel stevig vastgeschroefd..

Toen ik de onderdelen in elkaar stak en de eerste keer een zware game ging spelen zoals bv Crysis 2 dan begon alles enorm te blazen, ik dacht eerst de cpukoeler dus ik heb daarvoor een zalman CNPS10X gemonteerd maar het geluidsniveau bleef relatief het zelfste

Wat bleek; mijn voeding; de Antec bp500u + de standaard koeler van de asus GTX 560 maakten echt veel herrie

Dacht eerst dat het met een Be Quiet Silent Wings 120mm fan voor intake en 80mm voor exhaust het geluid ging minderen door de airflow, maar helaas pindakaas, had amper effect. Heb dan de standaard fan in de voeding vervangen door een Be Quiet 80mm examplaar en de 60mm ofzoiets fan op de videokaart verwijderd en daarop een 120mm Be Quiet fan op gemonteerd (check)

Hierna was mijn pc echt superstil het enige wat je hoort zijn de harde schijven, vooral als die in een striped raid staan hoor je ze nog meer en ik persoonlijk vind dat hier in mijn kamer een beetje storend, als ik de schijven loskoppel als ik in het bios ben opgestart dan hoor ik letterlijk 0 decibel, aangekoppeld hoor je een "galm" ofzo, en dat is denk ik ook deels door de kast want als ik onder de voetjes schuim-dinges steek, dan verminderd het geluid al voor de helft
Daarom dat ik nu dus op zoek ben om dit stiller te maken; isolatiemateriaal of die case, en ik denk dat ik toch voor die case gaat, ziet er deftig en ruim uit. In mijn huidige case zit alles tegen elkaar geduwd en zo heb ik al perongeluk een sata-poort afgekraakt :(

Sorry ik ben echt een audiofiel hierin :029:
 
Ik heb de be quiet dempings matten gekocht:

mijn amd 955 was overgeclocked van 3.2 naar 3.8ghz, na aanbrengen matten steeg de temp in 5 minuten van normaal naar 72°, dit met een goede airflow, intake en outtake, maar helaas...

Na een paar dagen heb ik alles weer moeten verwijderen met véél moeite, en temperaturen zijn weer normaal

Conslusie: die matten, dat is gewoon brol!

Heb mezelf van die bay rafters gekocht en het geluid is verminderd
 
ik zou voor iets als een coolermaster cm690 gaan en daar isolatie in aanbrengen

voor htpc hebben we hier een cm590 met matten, en je zou bijna niet merken dat hij aan staat (behalve het af en toe geratel van de hdd en de power on led :D)
 
Hoe strak je de HDD's ook vast zet in je behuizing maakt in mijn ogen niet veel uit, de trilling gaat door de schroeven heen en hierdoor resoneert het door je hele behuizing.
Een CM690 kan dit probleem zeker oplossen, is een relatief goedkope behuizing en die heeft HDD brackets met rubbers zodat het niet resoneert en de trilling bijna niet meer te horen is.
Zie foto:

Cooler_Master_CM_690_Case_Left_Interior_HDD.jpg


Of je koopt een deurmat zoals ik toen der tijd deed :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Gruffi Stille pomp Waterkoeling 10
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
R Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke? Overige Koeling 31
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
LightStar Opzoek naar stille 90mm fans Overige Koeling 17
Mobomonster Super Stille Casefan advies Overige Koeling 33
L Stille voeding Hardware & Software 5
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
A msi rx470 8gb met riser in carbide 540 kast? Handleidingen en Installatie Tips 0
A plaats Corsair h115i aio cooler in kast Waterkoeling 5
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
Sanders Zo klein mogelijke E-ATX kast Cases en Modding 0
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
A mountain mods kast Gallery & Build Logs 0
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
I Nieuwe kast Cases en Modding 4
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Adam Vandervorst welke kast moet ik kopen ??? Cases en Modding 25
P PSU onderin kast te heet Handleidingen en Installatie Tips 12
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
P Advies kast geschikt voor wc Cases en Modding 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
T Kast vervangen. Cases en Modding 6
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
rubbergun Silverstone Raven SST-RV01B-W kast resoneerd Cases en Modding 7
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
S kast kiezen Hardware & Software 2
M waterkoeling advies EVGA SR-2 in Lian Li PC-P80 Armorsuite kast Advies Waterkoeling Setup 24
K Nieuwe kast? Eerst op air, vervolgens water. Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan