• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb.

Sw333t

I Love my NUC
Zou iemand deze kunnen verplaatsen naar Advies Waterkoeling Setup :icon_wink:

Wil gaan beginnen aan te denken aan een WC setup, liefst in mijn Nexus Clodius behuizing. Rad bovenop de kast (binnenin is geen ruimte), de rest in de kast. Maar als ik meldingen krijg dat het te krap gaat worden, dan kan ik ook nog kijken naar een andere behuizing (liever niet).

Weet in ieder geval dat de setup zal zijn voor CPU, NB/SB en graka.
Daarnaast zou ik graag een 240rad of 360rad op mijn behuizing willen (in het zwart).

Alleen, wat is de beste loop.

Ik zat zelf te denken aan:

Reservoir -> Pomp -> NB/SB -> CPU -> Graka -> Rad

of

Reservoir -> Pomp -> CPU -> NB/SB -> Graka -> Rad

En mis ik nog iets in die loop. Wat is eigenlijk een dubbele loop?

Rad: Black Ice GT Stealth 240 Black (welke fans?).
Pomp: nog geen idee.
Reservoir: XSPC Silver 5.25 Single Bay Reservoir
CPU block: EK-Supreme Plexi (maar ben er nog niet zeker van).
NB/SB: nog geen idee, is de NB het beste te koelen of de SB? Of beter beiden? Ben geen fanatieke OC-er, dus eventueel laat ik die achterwege.
Graka: EK-FC88 GT / GTS (G92) SLI Plexi.
Fittingen: De juiste maat en mijn voorkeur gaat uit naar Bitspower Schroeffittingen.
Slangen: Feser White UV, qua maat.. geen idee.

Verder zou ik graag een aftappunt en fillport erbij willen hebben. Altijd makkelijk natuurlijk.

Qua vloeistofkleur wil ik blauw gaan gebruiken.

Moederbord waar alles op zou moeten komen te zitten is een Asus Rampage Formula S775.
CPU is een Q8200 95W TDP.
Graka is een MSI 8800 GT 512 MB OC.

Kan iemand me er een beetje wijzer mee maken?
 
Laatst bewerkt:
De volgorde in de loop maakt weinig uit, gewoon zo doen dat je het minste slang gebruikt.
Zie meer hierover info hier:
http://www.highflow.nl/forum/f6/volgorde-componenten-loop-1287/

Je mist verder niks in jouw loop.

Een dubbele loop is dat je twee aparte waterkoeling systemen in jouw PC hebt.
Dus bijvoorbeeld een aparte loop voor de CPU en een aparte loop voor de GPU:
Loop 1: Pomp > Rad > CPU > Res
Loop 2: Pomp > Rad > GPU > Res


Een kleine pomp is de Swiftech MCP350 of MCP355, die zijn geschikt voor kleine behuizingen en zijn krachtig.



Heb je de Rampage Formula met een al een standaard waterblok of nog heb je nog de oude versie zonder waterblok?

Als je de oude versie hebt, heb je de volgende blokken nodig voor jouw mobo:
Northbridge: 1x EK-NB S-MAX of de EK-NB/SB5
Southbridge: 1x EK-NB/SB ASUS 4
Mosfets: 2x EK-Mosfet ASUS 3a

Met de nieuwe versie kan je het standaard blok vervangen voor de Swiftech NBMAX of de EK-NB ASUS HP.


Voor de rest heb je goede keuzes gemaakt.


Slangformaat kan je gaan voor 3/8" slangen, die zijn wat dunner en beter geschikt voor kleinere behuizingen.
 
Op dit moment heb ik de Rampage nog niet, die ga ik over 2 weken overkopen via een member van HWI. Welk type dat het is, zou ik nu nog niet kunnen zeggen. Maar tegen de tijd dat ik het bord heb, zal ik ook pas de WC setup bestellen. Het is nu in eerste instantie even informatie inwinnen, aangezien ik totaal geen ervaring heb met WC installaties.

Edit: Het is de versie zonder waterblock zag ik op een foto van de verkoper.

Moet de pomp altijd laag geplaatst worden, of kan deze ook bovenin geplaatst worden?

Ik denk overigens dat ik de NB/SB achterwege laat, aangezien die blokken best prijzig zijn zag ik. En daarnaast is de koeling al wel aardig van het bord (sowieso qua looks).

Qua loop denk ik dat het deze wordt:

Reservoir -> Pomp -> CPU -> Graka -> Rad

Hoeveel fittingen zo ik eigenlijk nodig hebben voor deze setup, hoe moet ik dat berekenen? Gewoon 2 stuks per gekoeld onderdeel? Zal wel gaan voor 3/8.

Hoe werkt dat eigenlijk met een aftappunt en fillport (die ik bovenin de behuizing wil hebben).
 
Laatst bewerkt:
Qua radiator zou ik toch op iets groters ogen wil je nette temps halen, en iets voor icm met low rpm fans ;)

of een RX360 van XSPC, een hele grote jongen +- zo groot als een PA120.3 en even goed

ietsje goeikoper is een swiftech MCR320, maar nogaltijd een goed rad die wat meer koelcapaciteit heeft dan het voorgenoemde ;)
 
Vind allebei die rads veel te groot. En vind ze eerlijk gezegd niet eens mooi.

Helaas heeft degene die zijn Rampage Formula wilde gaan verkopen ook pech met het aanschaffen van een vervanger, dus kon hij het bord niet meer aan mij verkopen.

Moederbord zal dus een MSI P35 Neo-F blijven. 24/7 zal ik dan ook op 430fsb blijven draaien.

WC setup zal dan ook meer voor de looks moeten zijn en voor het creeren van stilte (zeker wat betreft die 8800 GT, dat is net een stofzuiger in game).
Vind persoonlijk 240 rads groot zat voor mijn doeleinden, heb niet het doel om de cpu tot het uiterste te OC-en (cpu was 145 euro, wat ik al veel geld vindt).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
D moederbord wil niet aan? Hardware & Software 1
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
Ludwig Ik wil de boel koeler hebben Advies Waterkoeling Setup 26
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
B Bestelling al geplaatst, maar wil nog iets bij bestellen en laten mee verzenden HighFlow Computer Cooling Shop 3
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
Kadett Wil je eindelijk je WC spullen bestellen..... Algemene Discussies 22
B Ik wil een kernreactor bouwen Waterkoeling 27
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
H EVGA Classified E760 wil niet meer booten Hardware & Software 23
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
S Lucht wil er niet uit Waterkoeling 6
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
stravinski [windows probleem] wil niet inloggen Hardware & Software 2
B Nieuwkomer wil geen lucht Waterkoeling 29
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
jesse20 pc gaan aan en uit Hardware & Software 7
Freddy Netwerkkabel kan defect gaan?! Problemen & Oplossingen 5
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
MrGiorgio First look: gaan of niet? Gaming 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan