• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik wil de boel koeler hebben

Ludwig

Member
Ik heb momenteel dit:
xspc RS360
xspc delta v3 cpu blok
xspc dualbay/pomp 750 pomp

Met welke nieuwe onderdelen kan ik de boel nog beter koelen.
Het mogen allemaal nieuwe onderdelen zijn behalve de pomp.

Ik heb het idee dat mijn cpu koeler kan, ik zou hem dus koeler willen
hebben dan wat ik nu heb. Onder load word hij nu 66 graden op 4ghz HT of 1,33V 10 min
 
Met een ander koelblokje kan je nog wat winnen:

deltatfb34.png

http://forum.highflow.nl/f18/review-22-cpu-waterblocks-tested-roundup-english-version-6559/

Je radiator is groot genoeg voor de CPU alleen. Daar valt niet zoveel meer te winnen. Als je deze fans in push-pull erop zet pak je nog wel een paar graden, maar dat gaat denk ik ten koste van de stilte in het gehele huis. ;)
 
Bedankt voor de reacties, ik zal dus moeten kijken voor een ander cpu blokje en
mischien andere fans. Ik heb momenteel yate loon fans 1300rmp blauwe led.

Ik heb verder indd een 360 rad maar zou trug willen gaan naar een 240 rad, nieuwe slangen, nieuw water en een nieuw cpu blokje. Of die ik er dan beter mee om een EKkit h3o te kopen?

Ik zit er ook aan te denken om mijn case te vervangen voor een danger den waterblox + case.
Ik wil het dan in een keer goed doen met nieuwe slagen. Hoeplijk pas al mijn spul zoals de dualbay/pomp
en sli opstelling in deze case.

Ik ga deze case bestellen
http://www.highflow.nl/behuizingen/danger-den-behuizingen/dangerden-water-box-plus-clear.html

Zitten hier ook gelijk de moederbord afhoudertjes bij? Zitten er 80mm fans bij, voor boven in?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met een 480 radiator extern achteraan mijn behuizing met 4 scythes ventilators van 3000 rpm en heb een i7 990 3.4ghz overclocked naar 4,2ghz plus 2 x gtx 560Ti grafische kaart sli en ik kan alles perfect koel houden. In rust heb ik een koelvloeistof temperatuur van 26 graden en hebben mijn grafische kaarten 20-40 graden Celsius en proccesor 9-12 graden. En als ik het uiterste uit mijn grafische kaarten haal tijdens het gamen bv bij the witcher 2 op ultra spec. Dan heb ik een koelvloeistof temperatuur van 31 graden Celsius en mijn grafische kaarten 70-90 graden en mijn processor 20-40max om u een ongeveer een idee te geven.

Die scythes maken wel redelijk veel lawaai dus let op als je niet te veel lawaai wil dan raad ik u een fan controller aan waarme je de rmp kan regelen bv een lamptron fan controller. Dan zet je hem in rust op 1800-2000 toeren en tijdens het gamen op 2800-3000 toeren.
 
Bedankt voor de reacties, ik zal dus moeten kijken voor een ander cpu blokje en
mischien andere fans. Ik heb momenteel yate loon fans 1300rmp blauwe led.

Met een ander CPU blokje zal je de meest merkbare tempwinst halen. Die RS360 icm die fans en pomp is meer dan genoeg voor de CPU alleen.

Ik heb verder indd een 360 rad maar zou trug willen gaan naar een 240 rad, nieuwe slangen, nieuw water en een nieuw ander en beter cpu blokje. Of die ik er dan beter mee om een EKkit h3o te kopen?

Ik zit er ook aan te denken om mijn case te vervangen voor een danger den waterblox + case.
Ik wil het dan in een keer goed doen met nieuwe slagen. Hoeplijk pas al mijn spul zoals de dualbay/pomp
en sli opstelling in deze case.

Ik ga deze case bestellen
http://www.highflow.nl/behuizingen/d...lus-clear.html

Zitten hier ook gelijk de moederbord afhoudertjes bij? Zitten er 80mm fans bij, voor boven in?

Right.jpg

Danger Den Water Box Plus Compact Case Review

In die kast zitten niet voldoende bays voor die XSPC duap bay pomp. Misschien dat hij wel naast de voeding daar op de bodem past.
Anders zou die EK 240 kit idd ook een mogelijkheid zijn. Dan heb je gelijk een CPU blokje.
De koelprestaties zullen met de overstap naar een kleinere radiator niet beter worden. Dit zou je nog redelijk kunnen opvangen door ipv de EK kit voor een XSPC RX 240 rad te gaan met daarop fans in push pull. En als die dualbay niet onderin die DD case past, zal je ook nog een ander pompje en reservoir moeten hebben.

Moederboord afstandhoudertjes zitten al bij die kast. En die twee fanholes bovenin de case zijn idd voor 80mm fans.
 
Oké, ik ga overnieuw beginnen want ik wil de heleboel aan gaan passen.

Nu wil ik dit allemaal beestellen gaan.
1x Dangerden waterbox + clear case
2x 80MM Enermax Apollish GREEN 2100RPM UCAP8-G
2x Enermax 120MM Apollish VEGAS GREEN 2000RPM UCAPV12A-G
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - ACID GREEN en BLUE

Nu nog een goed 240 rad + gril + fittingen, ik weet zo niet welke maten ik moet hebben van de fittingen en en cpu blok die ik nog niet heb.
 
Ahha oke erg bedankt. Dan kan ik denk ik mijn bestelling af gaan ronden.
Zie ik nog wat onderdelen te kort komen om de boel in elkaar te zetten?
En zijn slangen veren aan te raden?

Ik heb verder ook een
XSPC Rasa CPU (Acetal) Socket 775/1366/1156 er bij gedaan alleen wee tik niet of de
Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow er goed bij past.
 
Als je het budget ervoor hebt, zou ik eerder voor een XSPC RX kiezen. Op zich is die stealth ook prima voor een CPU only set, maar ik moet toch telkens weer denken aan je topic titel. ;) Met een RX 240 zal je in een CPU only wc set niet veel aan koelprestaties gaan inleveren tov die RS360. Die Stealth zal gok ik een groter verschil gaan geven.
Als die RX buiten je vooropgestelde budget valt, is een MCR220 denk ik de beste keuze. Die doet niet heel erg veel onder voor de dikkere radiatoren en is een paar euro duurder dan de stealth.


Slangveren zijn praktisch gezien ervoor om de slang in krappe bochten te verstevigen zodat de slang daar niet in elkaar knikt. Maar het wordt tegenwoordig meestal gebruikt voor de looks ervan.

foto7.JPG


2ppmoep.jpg
 
Ik heb mijn bestelling gedaan en ben voor de RX240 gegaan zamen met de XSPC Rasa cpu blok.
Dit lijkt mij wel een goede combo. Als mijn grote bay niet past heb ik nog een XSPC reservior pomp van mijn aller eerste
XSPC setje, dat ronde pomje is dat. Verde heb ik gekozen voor witte slangen met daar om heen knikveren die groen zijn.
Lijkt mij erg vet. Verder hebik maar gekozen voor 1700rpm fans voor de looks, datzijn deze Enermax 120MM Apollish GREEN 1700RPM UCAP12-G

Zoals fittingen heb ik allemaal nog, deze ga ik gewoon weer gebruiken.
 
Lol zz k ben nu bezig met inbouwen maar mijn grote dualbay pomp past niet. Ik heb nog wel een pompje liggen van de xspc delta v1 set liggen, dat is zo'n rond reservior met pompje alleen is deze sterk genoeg voor de RX 240 rad en delta rase cpu blok?
Ik wil hem nu aan zetten ghehe.
 
Aan die fan zit een tempsensor. Wanneer je die sensor doorknipt en de draadjes met elkaar doorverbind zal de fan op 1700rpm draaien. Wel blijft het dan nog steeds mogelijk om deze door middel van een fancontroller te dimmen.
 
Het werkt gewoon toppie.
Ik heb nog een vraagje. Ik hebnu een fancontroler met een temtratuur sensor er in, mu wil ik graag de temptratuur van mijn
waterkoeling bij gaan houden. Werkt het alsik de sensor onder het xspc waterpomp/reservior plak? En waar zal ik de 2e
sensor kwijt kunnen? radiator of op de hdd of nergens?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
D moederbord wil niet aan? Hardware & Software 1
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
B Bestelling al geplaatst, maar wil nog iets bij bestellen en laten mee verzenden HighFlow Computer Cooling Shop 3
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
Kadett Wil je eindelijk je WC spullen bestellen..... Algemene Discussies 22
B Ik wil een kernreactor bouwen Waterkoeling 27
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
H EVGA Classified E760 wil niet meer booten Hardware & Software 23
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
S Lucht wil er niet uit Waterkoeling 6
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
stravinski [windows probleem] wil niet inloggen Hardware & Software 2
B Nieuwkomer wil geen lucht Waterkoeling 29
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
S Raid install en de boel omschroeven. Hardware & Software 4
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan