Hallo,
Binnenkort wil ik waterkoeling in mijn pc gaan installeren, ik heb hier alleen geen ervaring mee.
ik weet dus niet welke onderdelen het best bij elkaar passen, en wat ik precies nodig heb.
Ik heb wel redelijk verstand van hardware ( dus buiten waterkoeling om ).
Ik wil het gaan installeren in een BitFenix Shinobi XL Window.
Verder wil ik ermee mijn Sabertooth 990FX met AMD FX-8120 gaan koelen, maar ook mijn 2 Sapphire Radeon HD6850's.
Ik had nog de vraag of het nodig is om de North- en Southbridge te koelen.
Mijn PC (draait nu nog in een Aerocool Xwarrior) draait nu 2 uur, nonstressed, dus staat gewoon op bureaublad niks te doen. hieronder de temperaturen:
CPU: 45°C
North Bridge: 47°C
South Bridge: 43°C
GPU: nu 29° , maar hij heeft ''niks'' gedaan. na een paar uur Battlefield 3 gedaan te hebben, heb ik wel eens 65/70°C bereikt. Ook heb ik nog geen tweede GPU, die ik in mijn nieuwe kast ook graag wil gaan installeren.
Ook wil ik graag waterkoeling voor het uiterlijk, dus met donkerrode lichtgevende slangen (UV?) .
Dat het stiller wordt maakt mij opzich niet veel uit, maar is mooi meegenomen.
Alvast Bedankt,
Geert
Edit; vergeten: budget, lastig in te schatten. tussen de 300 en 600 euro
Binnenkort wil ik waterkoeling in mijn pc gaan installeren, ik heb hier alleen geen ervaring mee.
ik weet dus niet welke onderdelen het best bij elkaar passen, en wat ik precies nodig heb.
Ik heb wel redelijk verstand van hardware ( dus buiten waterkoeling om ).
Ik wil het gaan installeren in een BitFenix Shinobi XL Window.
Verder wil ik ermee mijn Sabertooth 990FX met AMD FX-8120 gaan koelen, maar ook mijn 2 Sapphire Radeon HD6850's.
Ik had nog de vraag of het nodig is om de North- en Southbridge te koelen.
Mijn PC (draait nu nog in een Aerocool Xwarrior) draait nu 2 uur, nonstressed, dus staat gewoon op bureaublad niks te doen. hieronder de temperaturen:
CPU: 45°C
North Bridge: 47°C
South Bridge: 43°C
GPU: nu 29° , maar hij heeft ''niks'' gedaan. na een paar uur Battlefield 3 gedaan te hebben, heb ik wel eens 65/70°C bereikt. Ook heb ik nog geen tweede GPU, die ik in mijn nieuwe kast ook graag wil gaan installeren.
Ook wil ik graag waterkoeling voor het uiterlijk, dus met donkerrode lichtgevende slangen (UV?) .
Dat het stiller wordt maakt mij opzich niet veel uit, maar is mooi meegenomen.
Alvast Bedankt,
Geert
Edit; vergeten: budget, lastig in te schatten. tussen de 300 en 600 euro
Laatst bewerkt: