• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Oude waterkoeling set ...

TOMMY_D

New member
Ik heb op zolder nog een oude Alienware computer staan die ik zelf volledig omgebouwd heb met water koeling nzo ... Die staat daar nu al een 4jaar.

Nu wil ik opnieuw een mooie game PC gaan bouwen en mijn vraag was of het geen kwaad zou kunnen om die waterkoelings componenten te hergebruiken.

Na 2 jaar gebruikt te zijn en 4 jaar stil te staan ( nooit laten leeglopen ), twijfel ik nu of het wel zo'n goed idee is om die stukken opnieuw te gaan gebruiken.
De CPU koelblok heb ik al inorde gebracht en ziet er nu goed uit ( er zaten blauwe plekken op door de blauwe koelvloeistof en die gingen er zeer moeilijk uit ) maar de radiatoren zie ik natuurlijk niet ...

Ook heb ik nog een ongeopende fles koelvloeistof staan van toen ik die alienware ombouwde ( 6jaar geleden ). Deze zou ik ook gaan gebruiken.


Is dit wel verstandig om deze dingen nog te gebruiken ?
 
De radiator moet je wel eerst goed uitspoelen, voordat je die opnieuw gaat gebruiken.
Dat moet je doen met demi/gedistilleerd water, eventueel met enkele druppels azijn.
Koelvloeistof kan je beter ook vervangen, dat oude spul kan drap achter laten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A oude dvd brander aansluiten op usb 2.0 of 3.0 Handleidingen en Installatie Tips 4
Freddy Oude Nintendo (GameCube) op nieuwe TV: onduidelijk/ruis Gaming 3
kenshinyuo Fotos van een oude HDD Hardware & Software 2
A ssd in oude laptop Handleidingen en Installatie Tips 3
C [REFUSED] Oude game pc. Verkocht 9
olympus [IN-ACTIVE] Oude telefoon Gevonden 1
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
N Rebuild oude (2001) Waterchill PC... Gallery & Build Logs 39
G Oude PC Boot weer! Problemen & Oplossingen 2
Besje [IN-ACTIVE] Oude zooi Verkocht 6
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
D Waterkoelen van oude Dell Dimension 9200 bak Advies Waterkoeling Setup 7
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
pulse [GEVONDEN] Back Plate of Oude ATX case Gevonden 4
O [IN-ACTIVE] Oude EK Supreme HF Plexi top Gevonden 0
Impulse [IN-ACTIVE] oude type EK supreme HF Gevonden 2
vincent [IN-ACTIVE] oude beige case Gevonden 14
Colossus Sony roept gebruikers op oude PS3's niet te gebruiken na datum-bug Nieuws en Sport 2
Fedmas Fedmas - Fedde - Oude Dell Bak :( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
R Nieuwe mobo gezocht oude beetje dood Hardware & Software 10
P oude tijden - 4x xeon 700mhz 3gb 6x hotswap scsi 3x swap voeding Gallery & Build Logs 8
Foxdelta-Mods mijn oude brak en ik :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
S Intro movie oude netgamez rond 2004 Gaming 2
Freddy Waterkoel uw 'oude' hardware: Super aanbiedingen! HighFlow Computer Cooling Shop 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan