Beste HighFlow Forum leden.
Ik heb sinds kort een nieuw PC waarbij ik waterkoeling in heb gebouwd. Alles zit er netjes uit en de water circulatie is goed in orde. Water wordt goed doorgepompt.
Alle onderdelen zijn van EKWB:
EK-FC7970 Matrix - Acetal+Nickel
EK-CSQ Fitting 10/13mm G1/4 - Nickel
EK-CoolStream RAD XT (360)
EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal+Nickel
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal CSQ
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
EK-CSQ Adapter 45° G1/4 Nickel
TUBE PrimoChill PrimoFlex™ Advanced LRT™ 12,7 / 9,5mm - Crystal Clear (PFLEXA-12)
EK-Ekoolant Blood RED (premix 1000mL)
EK-FC Terminal BLANK Parallel
EK-FC Terminal TRIPLE Parallel
Ik heb een Socket 2011 en een AMD HD7970 Matrix GPU.
Korte vraag: Moet ik mijn pomp aansluiten op de CPU fan connector op de moederbord? Zo ja, hoe moet ik het in de bios aanpassen want telkens als ik de PC aanzet krijg ik een melding dat er geen CPU Fan is en ik het via de bios moet aanpassen.
Mobo: Asus Rampage IV Extreme
Main probleem: Als ik de PC aanzet en nadat hij 5 minuten heeft gelopen is de GPU heel warm aan het worden. Dat kan ik voelen als ik mijn hand op de backplate zet. Helaas kan ik niet in de Windows op de exacte temperatuur achter te halen. Na zowat 10 minuten kan zijn dat ik geen beeld meer krijg. (1x voorgekomen) Dus ik ben een beetje bang, want ik wil niet dat de GPU in de fik gaat. Is er een ander mogelijkheid om de temperatuur te testen of hebben jullie tips wat ik moet aanpassen?
Hierbij post ik ook wat foto's:
Alvast bedankt!
Ik heb sinds kort een nieuw PC waarbij ik waterkoeling in heb gebouwd. Alles zit er netjes uit en de water circulatie is goed in orde. Water wordt goed doorgepompt.
Alle onderdelen zijn van EKWB:
EK-FC7970 Matrix - Acetal+Nickel
EK-CSQ Fitting 10/13mm G1/4 - Nickel
EK-CoolStream RAD XT (360)
EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal+Nickel
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal CSQ
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
EK-CSQ Adapter 45° G1/4 Nickel
TUBE PrimoChill PrimoFlex™ Advanced LRT™ 12,7 / 9,5mm - Crystal Clear (PFLEXA-12)
EK-Ekoolant Blood RED (premix 1000mL)
EK-FC Terminal BLANK Parallel
EK-FC Terminal TRIPLE Parallel
Ik heb een Socket 2011 en een AMD HD7970 Matrix GPU.
Korte vraag: Moet ik mijn pomp aansluiten op de CPU fan connector op de moederbord? Zo ja, hoe moet ik het in de bios aanpassen want telkens als ik de PC aanzet krijg ik een melding dat er geen CPU Fan is en ik het via de bios moet aanpassen.
Mobo: Asus Rampage IV Extreme
Main probleem: Als ik de PC aanzet en nadat hij 5 minuten heeft gelopen is de GPU heel warm aan het worden. Dat kan ik voelen als ik mijn hand op de backplate zet. Helaas kan ik niet in de Windows op de exacte temperatuur achter te halen. Na zowat 10 minuten kan zijn dat ik geen beeld meer krijg. (1x voorgekomen) Dus ik ben een beetje bang, want ik wil niet dat de GPU in de fik gaat. Is er een ander mogelijkheid om de temperatuur te testen of hebben jullie tips wat ik moet aanpassen?
Hierbij post ik ook wat foto's:
Alvast bedankt!