• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wat vragen van een beginner

Ryndar

New member
Heyhey,

Ik ben bezig met het plannen van mijn eerste watercooling loop en ik heb een paar vragen die ik maar niet duidelijk kan krijgen.

Ik heb op dit moment een Corsair Carbide 400C maar deze is te krap denk ik om een loop in te zetten, dus ik wil om te beginnen een andere kast gaan kopen. Ik twijfel op het moment tussen de Thermaltake View 27 met het 'open dak' paneel en de Fractal Define S. De Thermaltake heeft mijn interesse het meest, maar ik weet niet of de bouwkwaliteit goed genoeg is en bovendien of er genoeg airflow en ruimte is om goed te waterkoelen. Ik vind het ook cool om de GPU verticaal te kunnen mounten zodat je de vloeistof erin kan zien. Van de Define S weet ik dat alles gewoon goed is, genoeg ruimte voor koeling, kabelmanagement, airflow, degelijke kast, etc.

Op de filmpjes van Thermaltake zelf (1e) en JPModified (2e) doen ze allebei een 360 Rad van 30mm dik aan de voorkant, de een in push/pull en de ander alleen pull. Er lijkt ruimte genoeg te zijn voor alles en er zou zelfs nog een 120mm Rad aan de achterkant bij kunnen. Is dit genoeg airflow? 3x 120mm intake door een rad en 1x 120mm exhaust, eventueel door een rad ook? Zou het aan te raden zijn om de exhaust ook in push/pull te doen? Is er veel verschil tussen de verschillende soorten fans?



Ik denk dat ik ook voor een pomp/reservoir combo zou gaan zoals in de filmpjes, waar moet ik hierbij op letten?

Ik heb een delidded i7 4770k en een MSI GTX 1070 Aero 8G OC die ik wil gaan koelen, de cpu draait met een AIO op 4 ghz maar ik wil er wel iets meer uithalen met een custom loop. Ik wil het systeem ook redelijk stil houden. De PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen.

Nu is dus mijn vraag of jullie misschien advies voor mij hebben, want het zou toch erg jammer zijn als ik alles erin bouw en het niet goed is. Ga ik voor de Thermaltake View 27 of toch voor de Fractal Define S? (Of een hele andere?) Mijn excuses voor de barrage aan vragen, ik ben er al een tijdje mee bezig maar het leek mij toch wel verstandig om er wat hulp bij te vragen..
 
Laatst bewerkt:
Is dit genoeg airflow? 3x 120mm intake door een rad en 1x 120mm exhaust, eventueel door een rad ook?
Dat moet voldoende airflow zijn, door de radiator is geen probleem.

Zou het aan te raden zijn om de exhaust ook in push/pull te doen?
Dat is niet noodzakelijk, alleen doen als je de ruimte en budget ervoor hebt.
Je kan met push/pull de fans aan beide kanten zachter laten draaien (stiller voor dezelfde koelprestatie als één fan die harder draait.

Is er veel verschil tussen de verschillende soorten fans?
Tussen welke fans? Een fan met max 800rpm zal minder lucht verplaatsen dan een fan met max 1900rpm bijvoorbeeld.
En hoe harder een fan draait, hoe meer geluid.

Ik denk dat ik ook voor een pomp/reservoir combo zou gaan zoals in de filmpjes, waar moet ik hierbij op letten?
Dat het past in jouw behuizing en past in jouw budget :)
Met een DDC of D5 pomp heb je vrijwel zeker een pomp die sterk genoeg is.
 
Bedankt, Freddy! Daar heb ik wat aan :)

Weet jij misschien ook hoe push/pull tegenover alleen pull werkt? Is het lijnrecht 800 + 800 rpm voor hetzelfde resultaat als 1 fan op 1600?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
E Nieuwe PC ineengeknutseld, nog wat vragen die blijven Waterkoeling 1
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
D wat kan ik hier voor vragen ? Hardware & Software 3
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
J Wat vragen over de term "Loops" Waterkoeling 16
vincent wat ga je vragen voor kerst Algemene Discussies 7
stravinski wat ga je vragen voor sinterklaas? Algemene Discussies 49
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan