Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik had een vraagje en wel of er niet iets bestaat dat ik via het moeder bord (pwm) 4 of meer zwaare fans kan regelen
net zo als de mcp 35x doet.
meer fans is nog beeter en dat gevoed door 12 volt en bestuurt door pwm
De meeste moederborden kunnen maar een beperkt vermogen via PWM uitsturen. 4 of meer fans via een PWM kanaal zal niet gaan. Je bent dat afhankelijk van een fancontroller. Deze kunnen meer vermogen per kanaal uitsturen, zodat je daarmee wel 4 fans kan aansturen.
ja idd dat snap ik en dat vroeg ik me af , de mcp 35x pomp wat ik heb word gevoed door 12v en gestuurt door pwm .
ik ga deze pomp aan stuuren door pwm van mij MB ik heb nog 3 kanaalen over wat ik trap loos kan aan stuuren maar deze kunne max 1 amp per kanaal hebben , ook heb ik nog eens 3 kanaalen van 1 amp maar die kan ik alleen in de bois aan stuuren en die zijn niet trap loos .
aan gezien ik een xspc 480 rad heb mis ik er net 1
:icon_confused:
Zolang de stroom die elke kanaal kan leveren meer is als het totaal van de aangesloten fans op dat kanaal is er niks aan de hand. Je moet er wel voor zorgen dat de snelheidssignaal van maar een fan wordt uitgelezen. Anders kan je problemen krijgen of een verkeerde uitlezing van de snelheid.