• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Usenet] Welke usenet heb jij?

Wat voor abo heb je (internet en usenet).

Newsleecher ken ik persoonlijk niet. Ik neem aan dat je binnen dit programma ook de prioriteiten in kunt stellen (ben t nu aan het downloaden, zal eens in het programma kijken).
Edit: Zet in de opties bij Download het vinkje eens uit bij "Error check downloaded articles" en kijk eens of dat al wat verbetering geeft?

En nee, ben geen netwerkbeheerder :p.

Heb gegoogled en er word beweerd dat mijn onboard lan kaart enorm slecht schijnt met hogere downloadsnelheden..

Heb nu een kaartje van 12euro gekocht (Goed merk) en download nu max 6MB/sec rond dit tijdstip.


Ik ben benieuwd hoe dit over een paar uurtjes is, anders claim ik die 12 euro terug bij UPC :D, dit omdat ik de hele morgen bezig ben geweest heb alles geprobeerd wat ik kan doen..

Daarbij heb ik die error check uitgezet, ben benieuwd..
 
Precies wat ik bedoel...

Het is nu 16.00u geweest, kom nu niet meer boven de 5MB/s uit.
Gvd man, waar ligt dit aan?

Ik wil UPC bellen, maar die luitjes zeggen dat het aan mijn systeem ligt.

Ik heb UPC 60Mbit, download met 12 connecties waarbij alle 8 verbonden zijn d.m.v. SSL.

De capaciteit binnen mijn wijk is volgens mij uitermate slecht..
 
50 gb per maand? Dat trek ik per dag nog wel naar binnen :p.

Bij mij zakt overigens de snelheid ook terug rond dat tijdstip, na 8 uur gaat hij weer pieken. Denk dat er tussen 4 en 8 gewoon veel mensen op internet zitten.
 
Bij mij zakt overigens de snelheid ook terug rond dat tijdstip, na 8 uur gaat hij weer pieken. Denk dat er tussen 4 en 8 gewoon veel mensen op internet zitten.

Onder andere ja, spelen meer dingen bij.

Als ik download met 3.41MB/s en tegelijkertijd wil surfen gaat dit heel moeilijk doordat het surfen super traag gaat.


Heb vandaag niet stil gezeten:


- PC naar woonkamer verplaatst, daar heb ik hem met een 1meter utp kabel rechtstreeks aan mijn modem gezet.
- Firewall uitgezet + NOD32 uitgezet
- Nieuwe netwerkkaart gekocht
- Via veilige modus geprobeerd
- I.P.V. rechtstreeks op mijn modem nu de router er tussen gedaan.
- Stekkerblok ergens anders neer gelegd
- Mediabox uitgeschakeld
- Telefoon eruit gehaald

Dit allemaal werkt niet, hoe bedoel je frusterend???????????????


Ik weet nu in ieder geval 10000% zeker dat het niet aan mijn apparatuur of bekabeling ligt. Maar nu, hoe gaan we dit op een menselijke manier bespreken met de telefonist(e) van UPC..
 
Ik weet of niet of het ook mogelijk is om "normaal" te kunnen surfen op internet wanneer de download voluit aan staat. Als ik hier met Eweka download rond 4 Mbit (en met 8 lijnen), dan duurt het inladen van bijvoorbeeld Google.nl al een eeuwigheid.

Als ik aan het downloaden ben ga ik simpelweg iets anders doen, of ik stel hem in op 4 lijnen ipv 8 lijnen.
 
Tja, maar als je 60Mbit heb, en je gebruik met nieuwsgroepen 30Mbit, dan zou je zeggen dat je nog genoeg speling hebt voor overige applicaties die op het internet gaan

Zometeen vergelijkingstest tussen GigaNews vs. XSnews

De vergelijking:

fyzudy.jpg


In mijn ogen diep triest
 
Test anders eens even met Eweka (kan mijn wachtwoord niet veranderen, dus kan je niet even mijn gegevens doorgeven).

Overigens... ook al is je internet 60Mbit en je download 30Mbit, dan wil nog niet zeggen dat je gewoon kunt internetten. Althans, hier niet :p. Downloaden kost ook cpu kracht / hdd activiteit en dergelijke.

Edit: Eweka is niet zo'n goede denk ik, lees op meerdere sites dat de verbinding Eweka <-> UPC niet zo best is.
 
Test 2:

241tmd1.jpg


Test anders eens even met Eweka (kan mijn wachtwoord niet veranderen, dus kan je niet even mijn gegevens doorgeven).

Overigens... ook al is je internet 60Mbit en je download 30Mbit, dan wil nog niet zeggen dat je gewoon kunt internetten. Althans, hier niet :p. Downloaden kost ook cpu kracht / hdd activiteit en dergelijke.

Ik test het al met 2 usenets providers een 3e zou niet nodig zijn.

Betreft je 2de alinea: Ik heb genoeg rekenkracht, downloads komen op een losse hdd te staan. Die hdd vraagt amper cpu / geheugen volgens HDtune.

Ook dat kan ik weer uitsluiten.
 
Kan je hem eens op 8 lijnen instellen in plaats van 12 ?

Edit: Heb je nu de router er tussen of niet?
Edit2: Ben je nou deze aan het downloaden? Want die is nog niet helemaal geupload zo te zien.
 
Ik gebruik het zelfde als johnny..

Upc 60Mbit met een XSnews abo....Ik gebruik 10 van de 20 connections...
Ik gebruik grabbit om te Dlen....
Ik haal zo ongeveer op elk moment van de dag de volle snelheid...
De cpu belasting is +/- 9% en wordt opgeslagen op een Samsung F3 1tb die alleen voor DLen gebruikt wordt.
 
Ik zou niet weten hoe druk het hier in de wijk met upc klanten.... Is daar een manier om te kunnen zien hoeveel upc abbonees in de wijk zitten??? Behalve bij iedereen aanbellen en het vragen;)....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny [Keuze] Usenet provider Hardware & Software 7
Robert Nieuwsgroepen / Usenet Algemene Discussies 86
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan