Zoals velen van jullie al weten heb ik al ongeveer een maand of 2 zitten plannen om m'n desk een groot onderhoud te geven, alleen was de tijd nog niet gunstig genoeg
Welnu, ik ben er vandaag aan begonnen, en het schijnt dat ik morgen pas klaar kan zijn (en dat de uitgaven toch meer zijn dan gepland
)
Ook een hartelijke dank aan Sw333t waarvan ik 2 cadeaubonnen heb gewonnen t.w.v. 5 euro, en aan L3P, die zijn gewonnen cadeaubon van de laatste ronde van Sw333T's "Raad het nummer in Sw333t's hoofd" -spel aan mij heeft gegeven
Dan nog een bedankje aan Freddy voor de geweldige openingsactie van de nieuwe shop dat de verzendkosten gratis zijn tot de 27ste mei, dat heeft me ook overgehaald om z.s.m. te beginnen aan de upgrade
We beginnen eraan
Alles al laten drainen, is ongeveer 1 liter.
En alles losgemaakt, was een hels karwij met die harde slangen erdoor te trekken...
Klaar om te flushen (je ziet ook dat de slangen erg vergeeld zijn)
Stoffig
Al even een kleine testfit, 3 rotary
fittings achter elkaar
gelukkig lekken ze niet.
CPU blok opengeschroefd, wel veel rommel tussen die vinnen, met een borsteltje alles eraf proberen poetsen, maar bleef nog zitten...
Ook een kleine afdekplaat gemaakt omdat er een ontzettend lelijk geboord gat erachter zit
Mobo etc. verwijderen omdat ik de dubbele bodem opnieuw wil lijmen.
Geen cablemanagement
Paar gaatjes boren in de afdekplaat met moeders "dremel"
En dan krijg je dit resultaat
Zo alles weer terug gezet:
De speciale: dubbele korte hoek
fitting
Schiet al lekker op
Zo, en nu nog de achterkant.
De slangen hebben nu nog een soepelere hoek dan vroeger
Vullen
En dan gebeurde het, bij het lektesten en ontluchten van de loop begon het blokje te lekken, geen idee waarom, het is een vierkant die je in alle manieren kan monteren, ik denk dat de o-ring gewoon kapot is of de plaat krom...
Dan mogen we alles weer uit elkaar halen:
De laatste druppel!!!
Ik heb dus gewoon een nieuw mobo, cpu en waterblock gekocht zodat ik zeker ben dat alles nu wel probleemloos zal werken.
Het Gigabyte mobo is wel helemaal zwart, wat zeker in het thema van The Desk Rev 2.0 past
Dit zal dan ook The Desk Rev 2.1 zijn
Morgen meer!