• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer)

Luculenus

New member
Hey mensen,

Een tijdje geleden had ik een waterkoeling aangeschaft met de hulp van jullie. Ik had toen al gezegt dat ik later een HD7970 wou aanschaffen en deze ook wou waterkoelen. Na de kerst moet de HD7970 verkrijgbaar zijn en ga ik beginnen met mijn 2de rev.

Hier een link naar mijn buildlog van mijn bestaande systeem : http://forum.highflow.nl/f34/project-corsair-obsession-lga2011-3930k-11947/

Ik heb nu:
XSPC RX480 radiator
MCP655 pomp met EK top
Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir
Swiftech Apogee HD LGA2011 >> Dit wordt een XSPC raystorm vanwege de lage restrictie.
4X Cooler Master 120MM Excalibur 2000RPM PWM R4-EXBB-20PK-R0
Tygoon slangen
Bitspower fittingen.

Aangezien ik een Quad radiator heb zit ik te twijfelen of ik nog een 120MM radiator te doen tussen mijn latere crossfire HD5970 en 3903k of niet.

Dit had ik in gedachten:

e0kd1j.jpg


Zou die 120MM radiator nog enige merkbare prestaties leveren? van tot 5 graden ga ik er niet wakker van liggen maar als het een verschil van 10 graden oplevert is het zeker de moeite waart. Mijn budget is ook niet oneindig dus alles wat ik kan bezuinigen is mooi mee genomen. Dit systeem moet zeker 5 tot 6 jaar mee gaan.

Overclocken doe ik ook niet echt. processor komt een beetje rond de 4 tot 4.4 Ghz te zitten en GPU zullen een overclock van ongeveer 20% krijgen( aangezien er vaak toch OC modellen komen en zij zeggen dat het makkelijk kan)


Zo ziet mijn nieuwe winkelwagen er verlopig uit totdat de HD7970 blok er komt:
http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=4397

Ik wou eerst zelf mijn draden gaan sleeven totdat ik mezelf bedacht dat ik verschillende kleuren vloeistof wou gebruiken in de toekomst en omdat je al mooi gesleevde draden kon kopen :).

Ok mensen alvast bedankt voor diegene die de moeite nemen om mij te helpen!!
Laters, Roy
 
Zelf reken ik altijd 100W à 150W afvoercapaciteit per 120mm aan radiator. Dus een 360 rad zal zo'n 300W à 450W kunnen afvoeren. Als je dan gewoon de TDP van je systeem gebruikt om te kijken hoeveel je ongeveer nodig hebt, dan zit je in ieder geval goed. Dit is uiteraard mits je een goeie flow door je systeem hebt, anders heb je meer koelvermogen nodig ;).



Ik gebruik zelf gedemineraliseerd water met een anti-microbe middel zodat er geen algengroei ontstaat. Sommigen gebruiken liever premixed vloeistoffen maar ik ben daar altijd voorzichtig mee, vooral met die van Feser, omdat ze nogal eens drek in je CPU blok kunnen achter laten. Als je toch een leuk kleurtje wilt, raad ik je aan te kijken naar de kleurstoffen van Mayhem. Freddy heeft op het moment alleen Candy Red, maar volgens mij kan hij makkelijk aan andere kleuren komen.



Alex

Ik gebruik zelf ook water van Feser maar toen ik dit las was ik niet zo blij. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Als je je winkelwagen wilt weergeven, moet je deze eerst opslaan en dan bij je lijst van winkelwagens klikken op 'Link / Weergeven'. Die url kan je hier plakken zodat de rest het kan zien. Nu krijg ik een access denied ;).
 
Een 120mm rad extra zal zeker geen 5 graden gaan schelen. Met die 480 kan je de boel wel koelen.

Max TDP 570W (2x 210 voor de kaarten en 130 voor de proc) hieronder een prestatiegrafiekje van een vergelijkbare 480mm radiator:
TFC480-Thermal4.png

TFC X-Changer 480 Radiator Review

Natuurlijk zal de boel niet constant de max TDP in het water dumpen. Het gebeurt niet vaak dat alles max 100% staat te draaien. Dus heb je nog voldoende ruimte over om op de meer idle momenten de fans langzamer dan 1000rpm te laten draaien voor een stille koeling. :)


Die corrosion blocker heb je niet nodig. Eén of twee drupjes per liter van dat dead-water is voldoende om het water goed dood te houden. ;)
 
Ok dat is mooi! bedankt voor je reactie, scheeld toch weer geld :)

Zit alleen nog te twijfelen of ik zelf me draden ga sleeven met meerdere kleuren of gewoon zwart ga kopen, alleen heb ik dit nooit gedaan dus geen idee hoe lastig dit zal zijn. Heb trouwens wel een hele leuke guide gevonden: http://hardforum.com/showthread.php?t=1599965. Misschien dat het handig is voor andere die ook geen verstand van sleeven hebben. Denk dat ik toch geen UV rotzooi meer in me loop ga gooien tenzij het echt geen kwaad kan.
 
Weet iemand toevallig wanneer een HD7970 block uitkomt? Ik zoek iig eentje met performance. Die plexi dingen van EK vind ik zeker de allermooiste maar volgensmij als de helft zo van plexi is dat het wel het koelvermogen omlaag brengt.
 
Meestal komen de full cover blokken een paar weken na de release van de kaart uit.

Het koel-effect van een metalen topje is zeer klein. Hangt ook nog eens samen met de temp van de lucht in de kast.
Als je die EK blokken het mooiste vind, zou ik dat zwaarder laten wegen dan een mogelijke tempwinst van ongeveer 0.01C. ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan