• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)?

Nickske00

Junior Member
Hoi,

Ik heb even een vraagje voor de personen die een Cross desk hebben. Ik ben van plan er eentje aan te schaffen maar zit nog met een kleine twijfel. Ik zit namelijk met een Samsung MD230X6 Eyefinity monitor set en deze zou zo'n 45kg wegen volgens de site van samsung. Nu zou ik graag weten van andere bezitters van zo'n desk (als die hier zitten) of zij denken dat de glazen plaat dit gewicht gaat kunnen dragen? Volgens de mannen van Red Harbinger wel, maar zelf hebben ze er zo'n gewicht nog niet op gezet. In de bijlage een foto van de schermen. ;-)

eyefinity-setup.jpg

JamesNL

Als het maar hard gaat !
Een beetje glasplaat (lees 8~10mm dik) kan een gewicht van de rond de 60 kg makkelijk hebben zonder problemen.
Dus ik neem aan dat het wel gaat.

Zwelgje

Spy Member
daar naast met z'n setup met 6 schermen ga je gebruik maken van een standaard die je desnoods aan de desk bevestigen of aan de muur dat is namelijk een stuk stabieler.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Met een standaard lijkt mij ook beter, zo heeft l3p dat ook, dan houdt je veel meer ruimte over op jouw bureau.
Maar het glas moet het wel aankunnen, tis dik en stevig glas, dat breekt niet zo snel :)

Nickske00

Junior Member
Bedankt voor de antwoorden! :)

Er zit bij deze setup een voet van Samsung bij, en geloof me die staat stevig. ;) Dus ze komen niet aan de muur. :)

CDA441

Geen modder eter
Beetje laat, maar het glas van m'n eigen desk (8mm gelaagd glas met die folie er tussen) kan 53 kg dragen.

l3p

Moderator
Forumleiding
Thomas van Red Harbinger (+/- 100kg) is er een keer op gaan zitten/liggen en dat was geen probleem :p
(Toch kan glas heel raar werken, als er een zandkorrel verkeerd onder ligt kan het al breken met 5 kg)

Bovenaan