• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Desk Rev 2.0

De desk is aan een slang- en vloeistofvervanging toe, nu ben ik aan het denken aan een nieuw kleurtje (voor beide de slang en de vloeistof).

Het thema van m'n pc is zwart-wit, maar ik ben eigenlijk al uitgekeken op de Mayhems Pastel Ice White :p
Wat zou er dan het leukst uit zien?
- Clear water en gekleurd slang
- Gekleurd water en gekleurd slang
- Gekleurd water en clear slang
- Clear water en clear slang

Voor de kleuren ben ik er zelf nog niet uit, misschien als slang EK-Tube ZMT Matte Black of Primochill PrimoFlex Advanced LRT Clear
En voor het water, sja clear of een kleurtje, maar welke dan? :sarc:
 
Of nu over op PETG tubing?:gek. Zal tegek staan in je desk build :)

Jammer genoeg niet :p Ik vind werken met gewoon slang veel makkelijker omdat het mobo ook makkelijk eruit moet komen als ik een upgrade geef. Zal het deze keer wel wat mooier proberen af te werken, want nu gebruik ik een plastic L-fitting die met een klein stukje aan een andere fitting wordt verbonden, dan pak ik liever een extender zodat alles flush wordt :p
Ook ben ik aan het denken om bulkheads te monteren, zodat het wat makkelijker (en mooier) is om de slangen aan te sluiten door de mobo scheidingsplaat, want nu steken ze er gewoon door.

Is wel redelijk moeilijk te doen, in de shop vind ik wel oranje non-uv (wil graag geen UV) koelvloeistof, maar geen non-uv tube. Dan toch maar clear slang en oranje water?
Maar eigenlijk is mijn pc niet zwart genoeg, misschien zwarte ondoorzichtige slang en oranje water? :p Gaat ook wel een leuk contrast geven :D Sowieso zal ik in de achterkant van de desk alles clear houden, zodat ik kan zien waar de luchtbellen zich bevinden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals velen van jullie al weten heb ik al ongeveer een maand of 2 zitten plannen om m'n desk een groot onderhoud te geven, alleen was de tijd nog niet gunstig genoeg :sarc:
Welnu, ik ben er vandaag aan begonnen, en het schijnt dat ik morgen pas klaar kan zijn (en dat de uitgaven toch meer zijn dan gepland :()

Ook een hartelijke dank aan Sw333t waarvan ik 2 cadeaubonnen heb gewonnen t.w.v. 5 euro, en aan L3P, die zijn gewonnen cadeaubon van de laatste ronde van Sw333T's "Raad het nummer in Sw333t's hoofd" -spel aan mij heeft gegeven :D

Dan nog een bedankje aan Freddy voor de geweldige openingsactie van de nieuwe shop dat de verzendkosten gratis zijn tot de 27ste mei, dat heeft me ook overgehaald om z.s.m. te beginnen aan de upgrade :D


We beginnen eraan :)
20160602_102053_zps9revq13u.jpg


Alles al laten drainen, is ongeveer 1 liter.
20160602_102646_zps8ou5naej.jpg


En alles losgemaakt, was een hels karwij met die harde slangen erdoor te trekken...
20160602_104127_zpscfflsrmh.jpg


Klaar om te flushen (je ziet ook dat de slangen erg vergeeld zijn)
20160602_104137_zps4dipbt7f.jpg


Stoffig :sarc:
20160602_105419_zpshbka6hsm.jpg

20160602_111328_zps3jhsmtyv.jpg


Al even een kleine testfit, 3 rotary fittings achter elkaar :sarc: gelukkig lekken ze niet.
20160602_110739_zpsem8cno7l.jpg


CPU blok opengeschroefd, wel veel rommel tussen die vinnen, met een borsteltje alles eraf proberen poetsen, maar bleef nog zitten...
20160602_112019_zpssaqoy0el.jpg


Ook een kleine afdekplaat gemaakt omdat er een ontzettend lelijk geboord gat erachter zit :p
20160602_115942_zpshqmrsjgu.jpg


Mobo etc. verwijderen omdat ik de dubbele bodem opnieuw wil lijmen.
20160602_121152_zpsd8fxkf8z.jpg


Geen cablemanagement :sarc:
20160602_121338_zpshv5nkcrd.jpg


Paar gaatjes boren in de afdekplaat met moeders "dremel" :)
20160602_123847_zpsqzz5jvmq.jpg


En dan krijg je dit resultaat :D
20160602_124344_zpssq1ripfh.jpg


Zo alles weer terug gezet:
20160602_130805_zpsovksrof9.jpg


De speciale: dubbele korte hoek fitting :D
20160602_132438_zpsb2rdhlsl.jpg


Schiet al lekker op :)
20160602_132947_zpssjgqlay0.jpg


Zo, en nu nog de achterkant.
20160602_134002_zpsqc2gsbr9.jpg


De slangen hebben nu nog een soepelere hoek dan vroeger :)
20160602_135746_zpssmkswepw.jpg


Vullen :D
20160602_150205_zpsame7af71.jpg


En dan gebeurde het, bij het lektesten en ontluchten van de loop begon het blokje te lekken, geen idee waarom, het is een vierkant die je in alle manieren kan monteren, ik denk dat de o-ring gewoon kapot is of de plaat krom...
20160602_152117_zps60hwc8bd.jpg


Dan mogen we alles weer uit elkaar halen:
20160602_165942_zps8udukp3q.jpg


De laatste druppel!!!
20160602_170000_zpsvk1iexe9.jpg


Ik heb dus gewoon een nieuw mobo, cpu en waterblock gekocht zodat ik zeker ben dat alles nu wel probleemloos zal werken.
Het Gigabyte mobo is wel helemaal zwart, wat zeker in het thema van The Desk Rev 2.0 past :)
Dit zal dan ook The Desk Rev 2.1 zijn :D

Morgen meer!
 
Laatst bewerkt:
Ga je dat plaatje ook gewoon zwart verven? steekt een beetje erg af zo.
De slang van je cpu naar de achterwand kan bij de achterwand een 2-3mm korter denk ik, dan zal de bocht ook haakser lopen waardoor het strakker lijkt.

Bij de CPU naar rechts zou je misschien een rechte 40mm extender en een 90 graden fitting naar de aansluiting van de tank kunnen doen en op de tank een 90 graden fitting, dan zou je er een rechte slang kunnen plaatsen :)
 
Geen idee of ik die zal verven, misschien wel, misschien niet, ik wou eigenlijk een zwart plaatje halen, maar er waren geen matzwarte doosjes :sarc:
Op het moment is de loop weer uit elkaar omdat het cpu blok lekt, ik heb daarom een nieuwe besteld en daar kan ik de hoeken hopelijk wel scherper maken.
Nu wacht ik nog op mn pakket van alternate met het blok, cpu en mobo, hopelijk komt dat vandaag nog aan...

Die modificatie die je daar aanraad zie ik wel zitten, maar op het moment laat m'n budget dat niet meer toe :(
 
Even een kleine update: Ik ga het frontje/plaatje zwart spuiten, maar daarom moet eerst een deel van het water weg.
Nu was dit allemaal goed en wel, tot ik water hoorde kliederen op de grond.
Het was dus water dat in de dubbele bodem is getrokken en de dubbele bodem dus heeft doorweekt (is MDF).
Daarom heb ik er nu rijst op gegooid en een paar silicagel zakjes :)

20160603_144244.jpg

Toegevoegd om 17:07:
De verf is gedroogd en ik heb nog een paar O-ringen gevonden voor de Alphacool bulkheads zodat ze de verf niet van het afdekplaatje krassen bij het aandraaien.
Nu ben ik nog aan het nadenken of ik ook aan de onderkant van dat plaatje schroeven zou zetten om het in evenwicht te houden :p

20160603_170126.jpg

Hier is het met het moederbord er net onder (dit is het RIP mobo)

20160603_171617.jpg

De MDF onderplaat is bijna droog, dan kan ik die rijst gewoon opzuigen met de stofzuiger.
Ook tevens een 2de flush gedaan met demi water en geen lekjes te zien, dus het is alleen het CPU blok dat lekte.
Ook door de stakingen bij Bpost (de belgische post) wordt er waarschijnlijk volgende week verder gewerkt aan The Desk Rev 2.1...
Geeft me wel tijd genoeg om te werken aan de cablemanagement :)

Nog extra toevoeging, de schroefjes van de afdekplaat zijn nu ook zwart (gekleurd met een permanent marker) en heb 5 schroefjes aan de onderkant geschroefd om zo een evenwicht te creeëren, en het wat mooier eruit te laten zien.
Ook heb ik de laatste rode SATA kabel gesleeved (voor een klein stuk) en ben ik al aan het hopen op een perfecte fit met het nieuwe mobo, want de connectors zijn 90° gedraaid in vergelijking met m'n voorgaand bord.
Ik hoop ook dat de loop strak blijft, want die SATA connectors lopen ook net in de weg van de linkerslang.
 
Laatst bewerkt:
Ok, de componenten zijn vandaag binnen geraakt, dus we kunnen verder :D
Op de foto:
- Gigabyte 970A-DS3P
- AMD FX-8320E
- Alphacool NexXxos XP3
20160606_091738_zpshzvrdtst.jpg


Een beetje Arctic Silver MX-4 :)
20160606_093736_zpsey1ecvgz.jpg


Wel een beetje bekrast, maar lijkt me dat dat zo moet?
20160606_093726_zps0xaan8px.jpg


Zo, de loop zit weer in elkaar:
20160606_100659_zpsq62jcthy.jpg


Gevuld :) (je ziet dat aan de rechterkant de slang een nare bocht maakt langs de Sata kabels, dat kan verholpen worden door nog een G1/4 extender eraan te hangen, maar ik wil geen rotary. En die heeft HF niet (of kijk ik er echt naast? :sarc:)
20160606_102822_zpshs8cbdtz.jpg


Nakijken en kabelmanagement:
20160606_103709_zps2w062mf3.jpg


En natuurlijk ging m'n OS schijf dood voor geen enkele reden (hoe kan dat nou???) dus maar een fresh install gedaan van W10:
20160606_125956_zpso2inyaer.jpg


Links de WD Green 500GB backup schijf (welja, voor de video's), rechts de OS schijf.
20160606_130024_zpst2r2jlbe.jpg


Zoals je ook al ziet is het rechterscherm nu ook zwart i.p.v. zilvergrijs, die heb ik gespoten met Action spuitverf (hoogglans) en daarna met metallic, maar dat zie je niet zo, wel geeft het een leuk effect en past het perfect in m'n setup :)
 
Ik mis een SSD :p...

Ziet er netjes uit :) Als ik er nu zo naar kijk is het verloop vanaf het reservoir naar de cpu en de slang naar boven een nette "S" geworden!

Ik mis ook een SSD :sarc: Die upgrade zal er wel later komen, maar dan moet 1 van die 2 schijven weg, ik heb geen plaats voor nog een extra schijf op m'n mobo aangezien de slang over de connectors loopt.
Met het nieuwe blokje is het mogelijk geworden om de route wat mooier te maken :)
 
Update!!!! (jaja, dit topic bestaat nog, en er wordt nog steeds gewerkt aan The Desk Rev 2.0. Niet aan het de desk zelf, maar eerder aan de componenten :)

Nu heb ik een:
- Asus Maximus VI Hero
- Gigabyte R9 280x
- I7 4790K
- 4x4 GB Corsair Vengeance 1600MHz (CMZ16GX3M4A1600C9)
- CM V850
- En natuurlijk niet te vergeten: een Samsung 750 Evo 500GB! (de SSD heb ik trouwens al een paar jaar nu)

IMG_20170629_121004.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0019.jpg

Nu alleen nog nieuwe schijven van een paar TB, een paar nieuwe fans (want die van de rads zijn redelijk luid), en dan is de desk af :D
 
En dat waren de laatste beelden van The Desk Rev 2.0. Die is nu hélemaal uit werking gesteld, en heb ik nu dit:

Een Ikea Skarsta zit/sta desk :D





En daarbij zit er nog een Corsair 750D met de volledige WC setup van The Desk, dus die leeft eigenlijk nog voort in de 750D(esk) :D

Daarbij ook nog volledig weg van AMD, dus nu ben ik weer vanaf de eerste keer groen-blauw sinds 2008 ofzoiets :sarc:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Quint0sz Quint0sz - Quint - Flat desk PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Vannos Vannos: Pc and desk gallary Gallery & Build Logs 2
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
P Desk-case advies Cases en Modding 2
M Bringing back the desk in desk mods Cases en Modding 8
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
JaPeMo JP[D]: Ikea Jerker PC Desk.... Gallery & Build Logs 22
B Desk XXL Gallery & Build Logs 7
B Desk icm tube res Waterkoeling 7
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Hightower the desk by Hightower Gallery & Build Logs 535
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
B Bouli - Patrick Boelhouwer - Bouli's PC / Bouli's Desk Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
H Even voorstellen, Haraldje - ROG DESK - Harald de Vries Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
U [CCIP] An unexpected Desk Gallery & Build Logs 70
CDA441 Project: The Desk Gallery & Build Logs 178
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
PasLis Desk Art Gallery & Build Logs 509
P Primus Gamma rev - Corsair 780T mod Gallery & Build Logs 1
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
shicomu Gelid icy cool rev.2 HighFlow Product Reviews 3
shicomu Leverbaarheid GELID Rev. 2 ICY VISION HighFlow Computer Cooling Shop 27
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
dave-firsttimer:) (UN)Designs Absolute Pump Bracket Rev.3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
B Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 & Phobya Balancer 450 silver nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
the_cyberspace Enzotech SNBW-Rev.A HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Luculenus [IN-ACTIVE] 2x MCP655 met Koolance RP-452X2 rev 2.0 dual bay reservoir Verkocht 7
DGM [VERKOCHT] MCP350 + EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal Verkocht 4
DGM Swiftech MCP35X Reservoir - Rev 2b HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Koolance RP-452X2 Rev 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan