• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset

Spoelen is altijd aan te raden.
Fabrikanten zeggen meestal wel dat het al gespoeld is, maar er kan altijd wel spul achter zijn gebleven, dus voor de zekerheid even doorspoelen met gedistilleerd water.
 
Tegen je ouders zeggen dat ze de volgende keer bij HighFlow moeten bestellen hoor!

Moet het reservoir perse staande ?
Nee dat hoeft niet, maar let er wel op dat het vloeistof niveau BOVEN het midden uitkomt, zodat de pomp genoeg water krijgt.
De pomp mag nooit droog komen te staan.

Ik heb het doorgeven :) Bestel zelf wel altijd bij jullie. Vloeistof is bij jullie besteld. me swiftech H220X2 is bij jullie besteld.

Mijn idee was de reservoir vullen staande en monteren in liggende positie Fans. Fans zijn nu toch niet meer van toepassing :D Cpu en mb worden al watergekoeld.

Videokaart heeft zijn eigen cooler wel. Of is dit niet geheel correct wat ik nu zeg ?

Added after 35 minutes:

Even voor me eigen duidelijkheid

1. Pomp wordt opgehangen aan de fan poort achterin de case boven de videokaart.
2. De reservoir wordt bevestigd boven het moederbord in liggende stand. eerst gevuld daarna gemonteerd. bovenin de case.

Kwa koeling is dit geen probleem voor de overige onderdelen ? Omdat er nu geen fans meer aanwezig als outake
Is dit een juiste opstelling ?
ik wil binnenkort wel een drain punt maken waar raden jullie die aan ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik Heb Zelf een Van de Voorgangers van het Moederbord wat jij Hebt en Heb in me pc 3 aparte radiators waarvan een met pomp en res er aan en die heb ik boven in de kast Hangen en dat ziet er Wel mooi uit en ik koel mijn CPC mij moederbord en GPU allemaal met vloeistof en de Video kaart heb ik een radiator voor 4 120mm Fans er op en ik kan zeggen dit Heeft zijn voordeel wel en ben begonnen met de kant en klaar kit Van Swiftech de H240 en overal nu een aparte radiator voor en ik kan wel zeggen dat ik dit wel zijn voordeel kan geefen :icon_rolleyes::icon_eyes::036:
 
Even een vraag met betrekking aansluiten

Je hebt in en out aansluitingen

De out gaat naar de onderste aansluiting op me moederbord toch ?

Indien dit correct is kan ik de Bracket dan ook omdraaien ?
Zodat in out / in krijg ? Dan komt me slangetje mooier uit

En de in en out op de reservoir onderop zitten 5 aansluitingen

Kan ik de aansluiting ook gebruiken op ronde kant als out en de top als in ? Zodat je echt het water terug ziet komen ?
 
je kan de in en de out op het moederbord zelf bepaalen wat je het mooiste vind wand ik heb een pc waarbij namelijk in de behuizing het moederbord plat licht maar het maakt niet uit weleke aansluiting van het koelblok op moederbord de in word en welke de uit word als je er maar voor zorgt dat alles goed is aangeslooten wand ik kan een Foto stuuren van me pc IMG_1412.JPGIMG_1318.JPG dit zijn 2 Fotos van mijn pc ik heb bij mijn loop ook alle fitingen die op de in zitten bij de onderdeelen in het blauw en de outs heb ik in het Rood zo kun je zien waar de uitgang van de warme vloeistof heen gaat en de koele uit de radiator naar de onderdeelen aan de kleur code is opzig wel handig maar niet nodig maar kwa wat je vroeg is het de keuze hoe dus de slang in en out komt voor de loop is de mobo koeler gewoon hier je eigen keuze wand je kan ze maaken hoe je deze wil en mooiste vind bij mijn reservoir zitten alleen een in en een out maar ook een vul punt en die is daar handig voor
maar soms zitten er meer op en bij me cpu heb ik van 2 aparte radiator´s 1 gemaakt omdat ik een van 140mm heb en een van 2x120mm en die samen voor me moederbord en die van 2x140mm is me moederbord en die van 4x120mm Fan is me GPU en dat werkt top wand de pc word bij de meeste onderdeelen niet warmer dan meestal 30 graden ongeveer
 
Tegen je ouders zeggen dat ze de volgende keer bij HighFlow moeten bestellen hoor!
I C waht u did there, Fredmeister :p :044:


Even een vraag met betrekking aansluiten

Je hebt in en out aansluitingen

De out gaat naar de onderste aansluiting op me moederbord toch ?

Indien dit correct is kan ik de Bracket dan ook omdraaien ?
Zodat in out / in krijg ? Dan komt me slangetje mooier uit

En de in en out op de reservoir onderop zitten 5 aansluitingen

Kan ik de aansluiting ook gebruiken op ronde kant als out en de top als in ? Zodat je echt het water terug ziet komen ?

De IN en OUT heeft betrekking op de flow van het water. Ik heb zo geen afbeelding van je reservoir, maar de onderkant heeft 5 aansluitingen, zodat je op verschillende manieren de slangen kunt aansluiten. Heeft je reservoir top-cap geen G1/4 schroefdraad waarin je een fiiting kunt draaien? Dan kan je er een andere top op draaien:
https://www.highflow.nl/watercooling-en/reservoirs/accessories/ek-res-x3-top.html, deze heeft wel een fitting aansluiting zodat je het water in het reservoir kunt zien terug komen.
 
Ik heb nog even een vraag met betrekking tot spoelen

Hoe kan ik dit het beste doen ?

Vullen via reservoir ? En op welke punt kan ik het beste er weer uit halen ?

Indien er nog wat vorige vloeistof in zit mag ik dit mrt mijn mond doorblazen ?

Added after 55 minutes:


I C waht u did there, Fredmeister :p :044:




De IN en OUT heeft betrekking op de flow van het water. Ik heb zo geen afbeelding van je reservoir, maar de onderkant heeft 5 aansluitingen, zodat je op verschillende manieren de slangen kunt aansluiten. Heeft je reservoir top-cap geen G1/4 schroefdraad waarin je een fiiting kunt draaien? Dan kan je er een andere top op draaien:
https://www.highflow.nl/watercooling-en/reservoirs/accessories/ek-res-x3-top.html, deze heeft wel een fitting aansluiting zodat je het water in het reservoir kunt zien terug komen.

Ik heb inderdaad 5 aansluitmogelijkheden onder

2x onder 2x achter 1x voor de 1x voor heb ik gebruikt.
De bovenste is me terugloop hier paste me fitting goed in. Dit is zo correct aangesloten ?
 
Laatst bewerkt:
Je moet altijd de gebrukte onderdelen schoonmaken met gedeminiraliseerd of gedestilleerd water, dit haal je voor een paar cent bij de kruidvat. Dus radiator vullen met wat demi-water, schudden en uitspoelen.

Vullen doe je inderdaad bij je reservoir. Dus res. vullen, pomp aan en wanneer het res bijna leeg is, pomp weer uit. Res weer vullen etc etc etc totdat je ziet dat je res op niveau blijft omdat de vloeistof weer terug het rad inkomt omdat deze rond is geweest.

De meeste mensen maken een aftap punt. Elders in het forum staat een sticky hoe je een "drain-point" kunt realiseren. Dit doe je op het laagste punt van je loop zodat de vloeistof zonder dat je de pomp aan doet eruit kan lopen.
 
Je moet altijd de gebrukte onderdelen schoonmaken met gedeminiraliseerd of gedestilleerd water, dit haal je voor een paar cent bij de kruidvat. Dus radiator vullen met wat demi-water, schudden en uitspoelen.

Vullen doe je inderdaad bij je reservoir. Dus res. vullen, pomp aan en wanneer het res bijna leeg is, pomp weer uit. Res weer vullen etc etc etc totdat je ziet dat je res op niveau blijft omdat de vloeistof weer terug het rad inkomt omdat deze rond is geweest.



De meeste mensen maken een aftap punt. Elders in het forum staat een sticky hoe je een "drain-point" kunt realiseren. Dit doe je op het laagste punt van je loop zodat de vloeistof zonder dat je de pomp aan doet eruit kan lopen.

Oké als ik het goed begrijp hoef ik alleen me rad te spoelen ?
De overige onderdelen niet ?

Alles is wel nieuw
 
Juist nieuwe onderdelen ook. Dit omdat er ALTIJD restant materiaal in zit van tijdens de productie.

Ik heb me loop bijna gemonteerd hoe kan ik hem het beste spoelen dan ? Ben echt nog een noop in dit gebied

Added after 15 minutes:

Slang van pomp naar rad loshalen op de rad zijde ? En rad afdoppen ?

Zo pomp aanzetten ? En telkens bijvullen ? Totdat reservoir bijna leeg is pomp uit

Dan even met de mond de restant doorblazen ?
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf zou alles gewoon weer loshalen en echt doorspoelen en uitwassen, uitblazen heeft geen nut. Je krijgt namelijk het probleem dat metaaldeeltjes en productie resten zich gaan ophopen in je CPU-block. Die heeft namelijk zeer kleine kanaaltje die anders vol gaan zitten. Als deze vol zit met troep, dan is er geen goede afgifte van warmte waardoor je systeem niet goed koelt.

DDC pomp kan je inderdaad wel op zijn kan zetten, maar zorg ervoor dat het reservoir wel aan de inlet van de pomp gekoppeld zit. Men beweerd overigens wel dat het beter is voor een DDC pomp om deze horizontaal te monteren ivm slijtage en herrie...had het ergens gelezen, maar kan het me zo niet herinneren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N [VERKOCHT] 2x Swiftech Micro Reservoir Verkocht 1
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
XenoMorpH [GEZOCHT] Swiftech MCR320-QP-K Gevonden 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
D Swiftech MCR140-X drive Waterkoeling 8
D Advies Swiftech 240X i.c.m. Enermax Fulmo Waterkoeling 9
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Swiftech H240x Loop expansie Waterkoeling 2
Freddy Swiftech MCR140-X en H140-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom Swiftech MCP30 G1/4-OP compatible replacement outlet for H220-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thieutje Swiftech H240X Advies Waterkoeling Setup 9
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
DaGreatRV Swiftech MCP35x PWM regeling issue Waterkoeling 2
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
P [VERKOCHT] Swiftech MCP35XWT Verkocht 3
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
M Swiftech H320 pomp maakt herrie Waterkoeling 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
R Swiftech H220 hulp gevraagd Waterkoeling 8
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Roest gevonden op Swiftech H320 Waterkoeling 2
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
I Swiftech H320 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
VoYaGeRTM 2x Swiftech 35x houden of 1x D5? Waterkoeling 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
F Swiftech H220 Luchtbellen Waterkoeling 1
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
WiSK Swiftech 8 Way PWM Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
P Swiftech H220 Fan Snelheid. Waterkoeling 2
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
canonchiel [VERKOCHT] Asus 7970 met Swiftech Komodo+backPlate Verkocht 16
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
R Swiftech H220 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
ChillPascal Swiftech MCP35X2 Housing White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
psyduck170 [VERKOCHT] Swiftech Komodo 7970 Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan