• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Swiftech H220

Ik heb zelf de Corsair H100i.

Ik begrijp uit de verschillende reviews en forum posts over de H220 dat de prestaties van deze koeler zwaar gecontesteerd worden. Tenminste in de standaardconfiguratie (cfr. "uit de doos").
Het is me naderhand wel duidelijk dat, wanneer de H100i en H220 volledig worden genormaliseerd (zelfde type fans en zelfde fan rpm), de H220 stukken beter presteert dan de H100i (ik zie in bepaalde reviews met dergelijke geijkte setups temperaturen van respectievelijk 61°C en 71°C!).

Dat laatste heeft me overtuigd om de H220 te bestellen.
Mijn systeem is uitgerust met een 3930K met een OC @ 4.3GHz. Ik doe behoorlijk veel raytraced rendering (KeyShot) en dat zorgt toch voor een constante 100% belasting (temps zijn hierbij vaak hoger dan in zogenaamde 'extreme' tests zoals OCCT en Prime ;-) )
Voor mij persoonlijk is 65 tot 70°C als max. core temp. een psychologische grens. Met de H100i (met 2 x NF-F12 fans als pull) is dit kantje boordje.
Met de H220 en 2 NF-F12 fans als pull verwacht ik dus comfortabel rond 60°C uit te komen.

Dries
 
Ik had een Corsair H100 met Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 koelers erop in push config.
En ook ik heb een i7 3930K op 4.3Ghz en deze werd stressed minimaal 78 graden (de laagste temp die een core had), zal waarschijnlijk wel iets lager zijn geweest als ik mijn fans wat anders gedaan had, maar dit kon ik op dat moment helaas niet doen.

Nu met de Swiftech H220 en Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 erop in pull config en een fan gedraait is mijn temp stressed gezakt naar 66 (de laagste temp die een core had).

Dit allemaal zit in een Corsair 650D kast, nu heb ik hopelijk vandaag of anders morgen ook nieuwe Noctua NF-P12 fans binnen. Eens kijken wat er met de temp gebeurt als ik deze vervang op mijn radiator. Ze zijn stiller, draaien minder toeren en toch meer luchtverplaatsing :)

DriesV wat zijn jou overclock settings van jou i7 3930K @ 4.3Ghz?
 
...
DriesV wat zijn jou overclock settings van jou i7 3930K @ 4.3Ghz?

Ik heb deze OC nog niet zo heel lang draaien, maar wil gerust m'n configuratie overlopen.
Ik gebruik de 3930K i.c.m. een Asus P9X79 Deluxe moederbord. M'n OC is vrij eenvoudig.

*OC mode = manual
*BCLK @ 100.00
*CPU strap @ auto
*by all core multiplier @ 43
*RAM @ 1600MHz (kit is in feite cert. voor 2133, maar ik zie het nut hiervan niet in. Het levert alleszins 0% prestatiewinst op voor rendering)
*VCORE @ offset -0.030
*VCCSA = 1.05V
*PLL = auto
*VTT = 1.05V
*LLC @ regular (auto, 0%)
*CPU current cap. @ 110%
*VCCSA LLC @ regular
*VCCSA current cap. @ 100%
*CPU power phase ctrl. @ Asus optimized
*alle 'C states' enabled
Al bij al een vrij conservatieve setup.

Ik test nooit met Prime of OCCT of andere, maar gebruik AIDA64. Met bovenstaande instellingen kan ik de AIDA64 stabiliteitstesten (volledige systeemtest & alleen FPU) toch minimaal 1 uur stabiel draaien (langer vind ik tijdverspilling met dergelijke tests ;-) ). Definitief testen doe ik wel door mijn systeem te gebruiken waarvoor het dient en dat is rendering!
KeyShot draait voorlopig ook stabiel op deze OC.
Kan zijn dat er met verloop van tijd nog stabiliteitsproblemen opduiken, want zoals gezegd is deze OC vrij recent (2 weken).

noot: VCORE @ 100% load in KeyShot = 1.232V gemiddeld.

Dries
 
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over hoe ik deze set in een Silverstone FT03 kwijt kan. Hebben de meer ervaren modders hier misschien ideeen voor?

Ik dacht eerst eraan om 2 120mm fanholes te maken in de achterkant. Probleem is dat de radiator zodanig dik is in combi met de fans dat ik alle slots verlies op de eerste na waar mijn videokaart in zit. Maar ik heb de 3de ook nodig voor een firewire kaart.
Ik dacht er anders aan om het in mijn kast soort van op te hangen. Maar heeft iemand ervaringen met een 240 rad in een FT3?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
volcom Swiftech MCP30 G1/4-OP compatible replacement outlet for H220-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
R Swiftech H220 hulp gevraagd Waterkoeling 8
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
F Swiftech H220 Luchtbellen Waterkoeling 1
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
P Swiftech H220 Fan Snelheid. Waterkoeling 2
N [VERKOCHT] 2x Swiftech Micro Reservoir Verkocht 1
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
XenoMorpH [GEZOCHT] Swiftech MCR320-QP-K Gevonden 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
D Swiftech MCR140-X drive Waterkoeling 8
D Advies Swiftech 240X i.c.m. Enermax Fulmo Waterkoeling 9
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Swiftech H240x Loop expansie Waterkoeling 2
Freddy Swiftech MCR140-X en H140-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thieutje Swiftech H240X Advies Waterkoeling Setup 9
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
DaGreatRV Swiftech MCP35x PWM regeling issue Waterkoeling 2
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
P [VERKOCHT] Swiftech MCP35XWT Verkocht 3
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
M Swiftech H320 pomp maakt herrie Waterkoeling 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Roest gevonden op Swiftech H320 Waterkoeling 2
I Swiftech H320 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
VoYaGeRTM 2x Swiftech 35x houden of 1x D5? Waterkoeling 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
WiSK Swiftech 8 Way PWM Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
canonchiel [VERKOCHT] Asus 7970 met Swiftech Komodo+backPlate Verkocht 16
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
ChillPascal Swiftech MCP35X2 Housing White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
psyduck170 [VERKOCHT] Swiftech Komodo 7970 Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan