Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb mijn RS order gecanceled, ze hebben het daar flink verkloot; alles wat recentelijk heeft besteld heeft een ETA van NA november... ik ga wel kijken of Farnell hun marketing praat van 3 weken waar kunnen maken, niet iedereen was daar over tevreden, maar we zien wel...
Mijne gaat de verkoop weer in, ben toch veel te veel gewend aan een volwaardige htpc met ssd.
Ook blijkt dat mijn vrouw uitzending gemist gewoon wil volgen vanuit haar bedje
Ik draai de Raspbian image, Arch linux is niet echt mijn ding.
in de basis is het Debian ARM-HF, met wat aanpassingen zodat het efficienter draait... aangezien veel dingen apart gecompiled moeten worden daarvoor, hebben ze hun eigen distro branch gemaakt.
@l3p: jammer, had wel willen zien wat een modder als jij met een rasp had kunnen uithalen.
@Rest: gister wat zitten kutten met het ding (leuk, die temp sensor in nieuwe firmware), denk dat mijn originele idee van een arcade kast wel gaat werken (mits ik er genoeg tijd in ram)
Dat idee is nog niet eens zo gek, Sterker nog. Ik heb er zelf ook aan zitten te denken. Hoe kun je nou goedkoper ervaring op doen om met clusters en cloud systemen te werken? Eigenlijk niet. Nu ik zie dat het echt kan is het wel interessant om er werkelijk naar te gaan kijken
Daar ga ik niet volledig mee akkoord. Zo'n pi is niet al te sterk, zelfs volgens ARM termen is de gebruikte CPU al redelijk oud. Dat zorgt er voor dat je eigenlijk meer tijd moet besteden aan het checken hoe je gaat clusteren en welke software je gebruikt dan hoe je je cluster uiteindelijk opzet. tweede grote nadeel aan zo'n opzet is dat je er achteraf nauwelijks nog iets mee kan doen. dan ben je beter af met een 5-tal simpele machientjes op te zetten en die te clusteren. kan voor dezelfde prijs maar je kan er achteraf nog iets mee doen ook.
Daar ga ik niet volledig mee akkoord. Zo'n pi is niet al te sterk, zelfs volgens ARM termen is de gebruikte CPU al redelijk oud. Dat zorgt er voor dat je eigenlijk meer tijd moet besteden aan het checken hoe je gaat clusteren en welke software je gebruikt dan hoe je je cluster uiteindelijk opzet. tweede grote nadeel aan zo'n opzet is dat je er achteraf nauwelijks nog iets mee kan doen. dan ben je beter af met een 5-tal simpele machientjes op te zetten en die te clusteren. kan voor dezelfde prijs maar je kan er achteraf nog iets mee doen ook.
Het ging ook niet om de kracht erachter, Stel je even voor, ik wil later vps'en gaan verhuren/verkopen. En ik wil graag in de nieuwe cloud systemen snappen. Dan gaat het erg moeilijk worden om even 4 servers te kopen want je kunt nergens bij voor het geval dat moet. Dan heb je met deze Pi's een erg goede voorsprong. Als je hier alles goed werkend krijgt heb je al een goede basis voor later bij echt grote servers