• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren?

tijdens de mokup ff paar schroeven in de rad gedraaid en idd te lang...

nu check ik toch elke verbinding door er ff op te blazen, dus het viel al gauw op.

nu zijn de meeste rads van koper en het solderen hiervan is echt een piece of cake.

ff verf weg krabben, stukje schuurpapier er over, s39 of harskern soldeerdraad gebruiken, ff soldeerbout er opduwen en rad opwarmen.
beetje soldeer der bij er presto dicht in minder dan 5 minuten.

nu ben ik een beetje thuis in het waterdicht maken van div. zaken, en ik vind dit toch een beter oplossing als kneedbaar staal ed.
gebaseerd op epoxy,s of polyesterharsen heeft dit niet een volledige vernetting met het contact oppervlakte. tuurlijk zal het soms of vaker wel werken, maar een cohesie zo als bij solderen heeft het niet.
en gezien de fabrikant zelf ook de rads soldeert zei het dan hard of zacht (meestal zacht ivm dikte materiaal, hardsolderen vereist teveel warmte inbreng) zal het ook een oplossing zijn die de waterkoeling over leeft tijdstechnisch gezien.
 
Ik heb mijne gelijmd met bison epoxy 2 componenten lijm.

BISON%20EPOXY%20KOMBI%20METAAL.JPG


Nu hopen dat het blijft zitten, ik ga het op zijn minst een week lektesten.
 
Ik ben nieuw op dit forum en bouw al computers sinds 2002. Ik heb op 25 juni 2020 een Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI -360-X-FLOW-MC-RAD360G2X bij HighFlow besteld. Op 26 juni 2020 kwam het binnen. Toen ik de radiator controleerde op fin schade zag ik dat er schade was en de finnen niet goed waren. Ik heb binnen 24 uur een bericht gestuurd naar rma@highflow.nl, maar ik heb tot nu toe geen reactie gehad. Daarna heb ik een bericht gestuurd naar sale@highflow.nl waarop Michelle F antwoorde dat deze radiator bij magicool een controle heeft ondergaan en dat HighFlow niet alles kan controleren. Ik heb geen nieuwe radiator ontvangen, het lijkt op een refurbish radiator die de fabriek weer naar de winkel heeft gestuurd. Ik vind dit niet kunnen. In een eerder bestelde phobya radiator g changer 280 in 2016 zat ook een deuk. Toen had Michelle F mijn email ook beantwoord en dit was goed opgelost. Nu wordt ik echter als een leugenaar behandeld, terwijl dit buiten mijn schuld is. Op de foto is de schade te zien. Ik ga het risico niet nemen om schade op mijn apparaten op te lopen door lekkage.
 

Bijlagen

  • IMG_20200627_003606~2.jpg
    IMG_20200627_003606~2.jpg
    230,8 KB · Weergaven: 9
Kopie van ons antwoord op uw email:

Deze type radiator is sinds dat wij bestaan nog nooit RMA gemeld of retour gekomen.
Wij verkopen uitsluitend nieuwe producten en gaan daarom ook niet elk nieuw product open maken en controleren.

U hebt het zo ontvangen, zoals wij het van Magicool hebben ontvangen en Magicool heeft een goede kwaliteitscontrole.
Wij hebben van Magicool nog nooit een defecte radiator terug ontvangen.
Het is daarom zeer vreemd om schade te hebben aan deze radiator.
Schade onder de schroefgaten valt in de meeste gevallen niet onder garantie, mocht u anders van mening zijn, dan kunt u een RMA aanvraag doen.

U kunt een RMA aanvraag doen door een email te sturen naar rma@highflow.nl.

In het onderwerp: uw bestellingnummer en de productnamen.
(als dit niet vermeldt is in het onderwerp van uw e-mail, kan uw e-mail niet in behandeling worden genomen)

In de email: duidelijke probleemomschrijving, artikelnummers, aantallen, uw adres en overige belangrijke informatie.

Toevoegen: Foto's (optioneel, foto's versnellen de RMA afhandeling).

U krijgt dan een email terug met de instructies voor het terugsturen.
 
Ik heb het onderwerp samengevoegd met een bestaand onderwerp over dit onderwerp :)
Afgezien het welles nietes verhaal, heeft Magicool de waterkanalen gelukkig niet onder de schroefgaten gedaan.
Dus als iemand per ongeluk een te lang schroefje gebruikt, dan verbuig je alleen de vinnen/lamellen eronder, wat geen kwaad kan.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over lekkage (je kan eventueel zelf ook even testen door de radiator even te vullen met gedistilleerd water, als het lek is, dan komt er wel duidelijk water uit).
Zo'n klein plekje heeft ook vrijwel geen effect op de koelprestatie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
C Inlet outlet radiator hw nemesis 360gts Waterkoeling 4
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 gezocht 480 mm x 60 mm radiator Gevonden 0
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
S Template gaten 120mm voor radiator Cases en Modding 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
sir serial [GEVONDEN] 240 mm dunne/slim radiator Gevonden 1
Michel EK-CoolStream PE radiator extenders Waterkoeling 4
I Welke fan voor radiator? Overige Koeling 15
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
Freddy HighFlow Radiator Grill / Logo - Limited Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
Coldius [Waterkoeling] i5-4690k / asus directcuII gtx 770 / radiator - € 2000 Advies Waterkoeling Setup 7
Pharlap [IN-ACTIVE] 240mm Radiator van H100 + 2x G1/4 fitting Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan