gunnie_nl
New member
tijdens de mokup ff paar schroeven in de rad gedraaid en idd te lang...
nu check ik toch elke verbinding door er ff op te blazen, dus het viel al gauw op.
nu zijn de meeste rads van koper en het solderen hiervan is echt een piece of cake.
ff verf weg krabben, stukje schuurpapier er over, s39 of harskern soldeerdraad gebruiken, ff soldeerbout er opduwen en rad opwarmen.
beetje soldeer der bij er presto dicht in minder dan 5 minuten.
nu ben ik een beetje thuis in het waterdicht maken van div. zaken, en ik vind dit toch een beter oplossing als kneedbaar staal ed.
gebaseerd op epoxy,s of polyesterharsen heeft dit niet een volledige vernetting met het contact oppervlakte. tuurlijk zal het soms of vaker wel werken, maar een cohesie zo als bij solderen heeft het niet.
en gezien de fabrikant zelf ook de rads soldeert zei het dan hard of zacht (meestal zacht ivm dikte materiaal, hardsolderen vereist teveel warmte inbreng) zal het ook een oplossing zijn die de waterkoeling over leeft tijdstechnisch gezien.
nu check ik toch elke verbinding door er ff op te blazen, dus het viel al gauw op.
nu zijn de meeste rads van koper en het solderen hiervan is echt een piece of cake.
ff verf weg krabben, stukje schuurpapier er over, s39 of harskern soldeerdraad gebruiken, ff soldeerbout er opduwen en rad opwarmen.
beetje soldeer der bij er presto dicht in minder dan 5 minuten.
nu ben ik een beetje thuis in het waterdicht maken van div. zaken, en ik vind dit toch een beter oplossing als kneedbaar staal ed.
gebaseerd op epoxy,s of polyesterharsen heeft dit niet een volledige vernetting met het contact oppervlakte. tuurlijk zal het soms of vaker wel werken, maar een cohesie zo als bij solderen heeft het niet.
en gezien de fabrikant zelf ook de rads soldeert zei het dan hard of zacht (meestal zacht ivm dikte materiaal, hardsolderen vereist teveel warmte inbreng) zal het ook een oplossing zijn die de waterkoeling over leeft tijdstechnisch gezien.