• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

radiatoor en flow

nap

Junior Member
Zeg heren ik zit al een tijdje met een vraag te tobben wat betreft de radiatoors.

Dit heeft te maken met de flow ervan, de water doorstroming heeft in de radiatoor de meeste weerstand, buiten de diameter van de waterslang die gebruikt wordt
Is er iets bekend wat betreft de doorstroming van de verschillende radiatoren en welke heeft de minste weerstand.
 
Onder tussen wel dit gevonden.

Thermochill Radiator deze gebruiken G3/8 aansluiting, voor een 12 mm slang er op te zetten.

Maar hoe is de doorstroming van deze radiatoor heeft deze veel weerstand, zet hier bijvoorbeeld een eheim 1046 op deze heeft een vermogen van 600 l/h hoeveel blijft hier van over.
 
Kijk eens hier

Wat natuurlijk ook veel uitmaakt is hoeveel loops je hebt in je systeem. Ga je alleen je CPU koelen of pak je ook je videokaart en/of je MoBo mee. Probeer ook die haaksebochtstukjes te vermijden. (Gek dat er trouwens nog steeds geen haakse bochten bestaan die geen knik hebben, maar een mooie flauwe bocht, maar dat terzijde.)

Ik heb een keer geprobeerd het systeem leeg te blazen. Dan weet je pas wat een pomp te verduren heeft. Ik had niet zo gek veel aangesloten, maar toch ging het behoorlijk zwaar.

p.s. jij bent toch diegene van mij rad afgelopen zaterdag?
 
Kijk eens hier

Wat natuurlijk ook veel uitmaakt is hoeveel loops je hebt in je systeem. Ga je alleen je CPU koelen of pak je ook je videokaart en/of je MoBo mee. Probeer ook die haaksebochtstukjes te vermijden. (Gek dat er trouwens nog steeds geen haakse bochten bestaan die geen knik hebben, maar een mooie flauwe bocht, maar dat terzijde.)

Ik heb een keer geprobeerd het systeem leeg te blazen. Dan weet je pas wat een pomp te verduren heeft. Ik had niet zo gek veel aangesloten, maar toch ging het behoorlijk zwaar.

p.s. jij bent toch diegene van mij rad afgelopen zaterdag?


Ja jij had net die radiatoor opgehaald en ik nam die Thermaltake Aquabay M1 van je over.

Ik ben met 2 projecten bezig

1: de antec nine hunderd hier in wil ik zoveel mogelijk watergekoeld hebben aangesloten op een Black Ice GT Stealth 240 Black radiatoor.

Een E6300 en een EN8800GT wil ik hier mee koelen liefst ook de chipset in verband met het overklokken.

Ik weet alleen niet de koelcapaciteit van deze radiatoor.

2: mediacenter.

Hier in wil ik eigenlijk alles koelen en omdat dit een zelfbouw kast ben ik niet gebonden aan een bestaande PC kast en kan ik alles op mijn gemak inplannen.


Nieuwsgierigheids vraagje zijn er eigenlijk radiatoren die G1/2 aansluitingen hebben
 
Laatst bewerkt:
1: de antec nine hunderd hier in wil ik zoveel mogelijk watergekoeld hebben aangesloten op een Black Ice GT Stealth 240 Black radiatoor.

Een E6300 en een EN8800GT wil ik hier mee koelen liefst ook de chipset in verband met het overklokken.

Ik weet alleen niet de koelcapaciteit van deze radiatoor.

Als je gaat overclocken, denk ik dat de radiator het moelijk gaat krijgen, dan kan je beter voor een 360 radiator gaan.
Alleen de 8800GT wordt stock al behoorlijk warm en neemt al veel koelcapaciteit in beslag.
En dan komt daar nog de processor bij.
Als je niet gaat overclocken, lukt het makkelijk en zal je temps acceptabel blijven.
Met een overclock heb ik daar mijn twijfels over.

Nieuwsgierigheids vraagje zijn er eigenlijk radiatoren die G1/2 aansluitingen hebben

Die ben ik nog niet tegengekomen :)
De meeste hebben G1/4, alleen Thermochill wijkt af met G3/8.

Maar de grote van de ingang moet niet veel uitmaken, uiteindelijk moet het water toch door al die smalle doorvoerbuisjes.
 
Ach het was een theorietje van me.

Sluit een Eheim 1250 aan op een radiatoor G1/2 die hebben ongeveer dezelfde diameter.

een verdeelstuk naar de CPU, GPU en Chipset en terug naar een ander verdeelstuk waar alles weer samen komt.
CPU gebruikt dan 8/10 slang
CPU gebruikt dan 6/8 slang
Chipset gebruikt dan 6/8 slang



Ik denk dat dit de beste opstelling wordt wat ik in gedachten heb.

Eheim 1250 >
verdeelstuk >
CPU, GPU en Chipset >
Verdeelstuk >
Radiatoor >
Aquabay M1 >
Eheim 1250

Verbeter me A.U.B. als ik het verkeerd heb
 
Als je gaat overclocken, denk ik dat de radiator het moelijk gaat krijgen, dan kan je beter voor een 360 radiator gaan.
Alleen de 8800GT wordt stock al behoorlijk warm en neemt al veel koelcapaciteit in beslag.
En dan komt daar nog de processor bij.
Als je niet gaat overclocken, lukt het makkelijk en zal je temps acceptabel blijven.
Met een overclock heb ik daar mijn twijfels over.

Okay helaas maar een 360 radiatoor past niet in de nine hunderd tenzij ik hem ga aanpassen.

Ik probeer het of ik ga gelijk naar een externe 360 radiatoor even nog over nadenken
 
Wat je ook kan doen om alles intern te houden, is 2 loops.

Dan zet je de CPU + Chipset op de 240 rad (die komt aan de voorkant van je 900 neem ik aan?)

En de GPU op een 120 rad die je aan de achterkant van jouw 900 kast kan monteren :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
M Flow rate problem Waterkoeling 10
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
A flow te laag? Waterkoeling 5
W CPU oververhitting / lage flow Waterkoeling 13
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H flow meter aansluiten op moederbord Waterkoeling 3
S GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear Handleidingen en Installatie Tips 0
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
C flow meter Waterkoeling 4
R flow rate Waterkoeling 5
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
J Water flow rate verschillen Waterkoeling 5
BlaserR93 Bitspower Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
VoYaGeRTM Nieuwe WC met Aquasuite, flow te laag? Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan