• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Flow rate problem

Morkster

New member
Hoi,

Ik ben net klaar met het bouwen vaan een Thermaltake Core X9 met:

3x480mm xt45 (alphacool) rads
1x 240 XT45 (alphacool) rad
2x 980ti met Watercool heatkiller IV blocks
4970k met EK evo block
1x Koolance fm-19
1x ek Revo Dual D5 pump
1x aquaero 6

helaas performed het systeem ondermaats door lage flow rates.. Ik krijg met pompen op 100%, maar 1 - 1,5 LPM. Hierdoor lopen de temperaturen behoorlijk op. (flowrates meet ik met FM-19 op de Aquaero)

Ik had dezelfde apparaten minus de 3x 480mm op mijn vorige build, waar ik tussen de 3 en 4,5 LPM flowrate zag. Liever zou ik mijn pompen niet de hele tijd op 100% hoeven runnen..

Ik heb alle GPU blocks en CPU block gecontrolleerd, de loop zo klein mogelijk gemaakt, maar ik krijg de flow rate niet beter..

Iemand een suggestie? Zou het probleem in de EK Revo kunnen zitten?

Graag jullie input, aangezien ik langzamerhand zonder opties begin te zitten... :018:

tx

-- Edit, ik heb 2 Aquacomputer D5 pump in de EK Revo gedaan omdat die wel op de PWM van Aquaero6 werken.. zou dat nog een probleem kunnen zijn?
 
Hoi, heb je je rads goed doorgespoeld?

Misschien even een paar foto's maken van je systeem, om een duidelijker beeld te krijgen.

Ja had ik gedaan. 4 keer zelfs.. Vandaag weer blokken geleegd en schoongemaakt en zowaar 5LPM! Nou ja ben ik weer even van straat geweest :002::eusa_hand:

Ik zal later wat fotos toevoegen. Ik meet nu een delta t van zo'n 8 graden met overclocked CPU en 2x overclocked 980ti na 1 uur benchen.
 
Nee ik zag dat zich vuil had opgehoopt in de jets in de blokken. Ik heb blokken schoongemaakt (tweede keer) en alle koelvloeistof gefilterd. Daarna was t probleem opgelost.

Ik heb nu wel dezelfde vloeistof herbruikt (aangevuld met purified water). Binnenkort maar even mn voeistof vervangen..

Heb overigens een nieuw probleem waarbij de water temp vlak na de gpu en cpu blokken maar langzaam blijft stijgen.. Ik denk dat de luchtstromen niet optimaal zijn. Ik zal later vandaag wat fotos toevoegen om te laten zien hoe het nu is ingedeeld.
 
Toevallig heb ik laatst iemand met hetzelfde probleem gezien op een ander forum. Bij hem was het probleem dat zijn fittingen te lang schroefdraad hadden. Zijn fittingen waren dus tever in zijn blok geschroefd en er bleef dus weinig ruimte over voor de vloeistof.
Hij had dit opgelost door adaptertjes te kopen met korter schroefdraad.
 
nu je het zegt zou dat ook wel eens het probleem kunnen zijn geweest.. :sarc: Ik had een adapter met een 90 graden fitting op mijn outlet van het CPU blok zitten, maar die heb ik na het schoonmaken vervangen door een 45 graden zonder adapter.. Flow lijkt nu prima in orde met 4,6 LPM op 100% pomp.

Anyway, ik heb nu airflow in de kast omgedraaid waarbij onderin lucht wordt aangezogen en bovenin de kast wordt weggeblazen en ik zie 2 hele graden verschil :(

Toch vreemd, ik had verwacht dat met een overkill build met 3x480 en 1x240 voor een sli cpu setup de water temps heel laag zouden blijven, maar de water temp loopt toch op tot rond de 34 graden.. Moet ik wel bijzeggen dat alles overclocked is ik bench met prime en heaven tegelijkertijd.

Overigens nog een andere vraag.. Ik heb 2 foton 270 reservoirs horizontaal gemount. Ik heb een fill cap boven de bovenste rad geplaatst waar in de leiding naar de fill cap toe lucht zit. Nou vroeg ik me af of ik mijn reservoirs volledig kan vullen met vloeistof en of de 10-15cm lucht die in de leiding naar de fillcap zit voldoende zou zijn om eventuele druk opbouw op te vangen.. Iemand hier ervaring mee?
 
Mooi dat het nu in iedergeval is opgelost!

En ja, met zoveel rads lijkt mij dat het ook goed moet koelen... nou is 34 graden niet echt warm vind ik. Maar goed ook je kamer temp kan meespelen, ik merk dat me temps van me cpu ook wat omhoog kruipen als het wat warmer is in me kamer.

Ik kan je laatste vraag helaas niet beantwoorden :( weet zeker dat iemand anders hier dat wel kan!
 
Wat is jouw kamertemperatuur eigenlijk?
Bij mij is mijn watertemperatuur bijvoorbeeld gemiddeld 27 graden als ik niks aan het doen ben (kamertemperatuur 21 graden).
Maar bij gamen of benchmarken schiet het ook naar de 40 (heb ongeveer een soortgelijk systeem).

Ik zou wel wat ruimte overhouden in het reservoir en vooral in de leiding.
Ik heb vroeger paar keer meegemaakt dat wanneer ik een dopje eraf haal het koelvloeistof in het rond spuit :sarc:
Nu hou ik altijd voldoende ruimte over in het reservoir/fillport.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
R flow rate Waterkoeling 5
J Water flow rate verschillen Waterkoeling 5
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
A flow te laag? Waterkoeling 5
W CPU oververhitting / lage flow Waterkoeling 13
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H flow meter aansluiten op moederbord Waterkoeling 3
S GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear Handleidingen en Installatie Tips 0
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
C flow meter Waterkoeling 4
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
BlaserR93 Bitspower Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
VoYaGeRTM Nieuwe WC met Aquasuite, flow te laag? Waterkoeling 9
K Flow meter of niet ? Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan