• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Barrow flow indicator

GrimmReaperNL

New member
Beste Highflow forum gangers,

Ik ben m'n eerste custom water gekoelde pc aan het plannen. Hier wil ik graag een flow meter in opnemen en heb wat vragen over dit model:
https://www.highflow.nl/watercoolin...ndicator-meter-with-lrc-2.0-rgb-lighting.html
De 4-pin rgb en 3-pin a-rgb ken ik wel, maar hoe sluit je deze flow meter aan op je pc? Heb je hier nog een controller o.i.d. voor nodig?

Ik zat te denken om EK's CryoFuel (blauw) te gebruiken. Zou hiermee de flow meter uberhaubt te zien zijn? Of denk je dat de vloeistof het rad in de meter compleet onzichtbaar zal maken?

Alvast bedankt.

Freddy

Administrator
Forumleiding
De flow meter hoeft alleen aangesloten te worden op de slangen/tubes, verder geen RPM registratie of iets dergelijks dat aangesloten moet worden.
De functie van deze flow meter is dat je ziet dat de pomp werkt door de rotor die draait.
Als de pomp niet werkt, dan is er geen doorstroming en zal de rotor in de flow meter niet draaien.
De type koelvloeistof maakt daarbij niet uit.

De verlichting is optioneel, als je de flow meter verlicht wilt hebben, dan kan je het stekkertje aansluiten op een DRGB/ARGB controller of op jouw moederbord als jouw moederbord een ARGB aansluiting heeft.

GrimmReaperNL

New member
Hoi Freddy, Bedankt voor je antwoord. Het laatste stukje is waar ik vooral naar op zoek ben.
Op de foto's van de flow indicator zie ik dat wat lijkt op een 3-pin fan aansluiting. D/A-RGB aansluiting zijn 4-pin breed, met maar 3 uitstekende pinnen.

Ik wil van EK de cpu en gpu blokken, en reservoir met DRGB gebruiken, deze hebben alle drie de 4-pin brede aansluiting.
Hoe zou ik dit gekoppeld krijgen.

Onderdelen die ik plan te gebruiken:
Asus Strix X570-E
EK-Quantum Momentum ROG Strix X570-E D-RGB
EK Vector RTX RE RGB - Nickel + Plexi
EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB - Plexi
Akasa Addressable RGB LED Splitter Cable (1 to 3) <- maar als de flow indicator er bij komt ga ik op zoek naar een 1-to-4 splitter.

Met de koelvloeistof bedoelde ik niet zo zeer dat de flow indicator niet zou draaien, maar meer dat, omdat de cryofuel ondoorzichtig is, de rotor helemaal niet zichtbaar is.

Bedankt voor het meedenken.

Bovenaan