• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant

Traject van het schip heeft door weersomstandigheden e.d. een vertraging opgelopen :(
Het is afgelopen weekend niet aangekomen bij de haven in Antwerpen, moet moet a.s. vrijdag aankomen volgens Track&Trace:
Vessel details for: MAERSK OHIO (Container Ship) - IMO 9298698, MMSI 367775000, Call Sign KABP Registered in USA | AIS Marine Traffic

hmmm weer een weekje langer dus ...nou ja om de tijd te doden.. nog maar ff pic van mn veranderingen dan maar zoals je kan zien links is nieuw rechts is oud tijden het wachten maar wat nieuwe speeltjes besteld via Highflow een flesje Opaque paars en een exrta resevoir in de kast een afdekplaat gemaakt voor de Hue+ en HDD wat erachter zit wat dingetjes gespoten waaronder de radiator/ klemmetjes van de resevoirs /GPU holder/ kast binnenkant zelf ..is uiteraard nog niet helemaal klaar want bij de pomp moet nog een T stukje komen voor de drain want waar hij nu zit is niet idiaal en laat ik die nu net vandaag ook weer besteld hebben zelf vindt ik deze veranderingen wel vet alleen mischien had het paars ook wel rood mogen blijven heb ook nog wat nieuwe buisje moeten gebruiken hiervoor en uiteraard nog niet helemaal klaar waneer het goedje gaat komen zullen er ongetwijfeld nog wel wat veranderingen gaan komen maar tot zo ver best wel blij mee Purplee skull.jpg
 
bedankt!

Deze kast leent zich gewoon heel mooi voor watercooling en je kan er ook echt heel veel kanten meet op.maar hij is er nog niet ;) ik probeer altijd wat beters te vinden..maar dit is wel gewoon best strak als ik het zelf mag zeggen.

Ik ben benieuwd hoe die er dalijk uit gaat zien als "het Goedje "erin zit alleen met die vertragingen kan het nog wel even duren
 
in elk geval iets om naar uit te kijken ^^ bij mijn bestelling zitten wat onderdelen die ik eerst nodig heb om te kijken of wat ik wil wel wel kan ^^ buiten dat wil ik proberen over te gaan naar hoofdzakelijk meerdere 45 graden bochten ipv enkele 90 graden geen echte reden gewoon looks ,bij de vue zitten 2 buizen bitspower hard tube om te proberen, de eerste meter die ik overhad van me huidige build is... ehr...nja die ligt in kronkels in de kast nie echt gelukt 3 attempts 3 fails :p al was 1 van de 6 45 graden bochten best goed gelukt...
 
zekers,

die 45 graden heb ik ook aan zitten denken. maar ik denk dat ik dat eventueel zelf wel kan.. ik ben vorig jaar januari begonnen met watercooling niet eens eerst soft tube maar gelijk HC.. had een setje besteld via Barrow en op een of ander manier heb ik daar aanleg voor..ik gebruik geen instrumenten of wat gewoon eyeballing en gaan met die bannaan en ja ... je ziet t resultaat...maar heb je ook foto's dan van jou build? ben best benieuwd naar andere builds.. ;)
 
heb er wel een paar van me huidige, maar ivm je eerste poging bijna shamefull display :p

enige duidelijke foto van de loop/huidige drain
2016-11-16 17.46.38.jpg
2016-10-21 17.14.39.jpg

en eentje up and running
2016-11-17 17.45.53 - Copy - Copy.jpg

heb wel een paar jaar soft tubing gehad wat wel makelijk was maar the floppyness ruined it.. dis me eerste hard tube build.

veranderingen die er aan komen singularity mount (zit dichter op de rad en dan kank hopelijk een 240PE voor er in proppen ipv SE, en wil de SE boven met een 360 alphacool nexxxus ST30 vervangen. ze zijn eigenlijk wel genoeg maar heb hem waterkoelt voor stilte en efficiëntie en grotere dikkere rads helpen met bijde, hopelijk dat met de singularity mount de radiator/pomp een etage naar onder kunnen ^^ heb inmiddels ook custom cablemod kabels omdat ja...H440 heb anders bijna nergens plaats omdat er kabels verstopt liggen >.> bv 75cm 24 pin kabel + 30CM extention omdat de stock psu kabels redelijk lelijk zijn en das nu 1 mooie kabel van 50cm zo veel extra plaats in de kelder T.T kon eerst de drain kraan eigenlijk niet zien wat me als ik met kabels zat te worstelen toch wel bezorgd maakte.

zal na de "refresh" wat betere foto's proberen te maken hopelijk is V2 wat dichter bij wat ik in gedachte had :p
 
Laatst bewerkt:
ziet er opzich netjes uit en leuk spul . die kast van je kan je ook hele leuke dingen mee doen..zoals inderdaad op de bodem achter die kap een pomp en drain kwijt scheelt weer zichbaar clutter... ik heb zelf ooit de NZXT S340 gehad maar die kast kraste mij te snel en ben toen heel snel over gegaan op Inwin wat mij tot nu toe heel erg bevalt ...
 
Het schip is afgelopen maandag aangelegd op de haven van Antwerpen.
Het moet deze week gelost en op een vrachtwagen geladen worden voor de levering bij ons in Rotterdam aankomende week.
Hiervan hebben we nog geen Track&Trace gekregen, maar met een beetje geluk hebben we het aankomende week eindelijk een keer binnen :)
 
thanks, maar nog niet helemaal done... heeft ook wel wat werk in gezeten ..was helemaal klaar met die zichbare kabels en Hue+ en hdd ook een stuk van de GPU zit erachter dus was ik ook heel erg blij mee dat het zo gelukt was..de stroomkabels van GPU dus ook niet meer zichtbaar.. zit alleen nog met het gedeelte van de resevoirs... dat moet nog wel even veranderen
 
En er zal weer een heleboel mensen de boel gaan afzeiken zonder het filmpje geheel te af te kijken of te realiseren is dat het systeem 6 maanden gebruikt is als productie systeem en de vraag is welke component voor de problemen heeft gezorgd.

In crypto wereld heet dat "spreading FUD" :sarc:

Voor de nieuwkomers is het van belang om je er goed in te lezen, daarom nogmaals de link hier: https://keepingit.cool/vue/
 
En er zal weer een heleboel mensen de boel gaan afzeiken zonder het filmpje geheel te af te kijken of te realiseren is dat het systeem 6 maanden gebruikt is als productie systeem en de vraag is welke component voor de problemen heeft gezorgd.

In crypto wereld heet dat "spreading FUD" :sarc:

Voor de nieuwkomers is het van belang om je er goed in te lezen, daarom nogmaals de link hier: https://keepingit.cool/vue/
Was ook de alle eerste vloeistof die in die pc zat.
Zal nu wel verbetert zijn,die formule.
 
het ergste wat je kan gebeuren is dat je je systeem weer helemaal schoon moet maken ...sommige doen alsof je je pc gelijk het raam uit kan gooien .Nogmaals ik ben echt nie zo snel bang om iets te proberen..en zal het zeker ook niet laten om het wel te doen..voor hget zelfde geld werkt het hartstikke mooi en gaat het langer mee dan verwacht.. dan heb je toch dubbel en dwars waar voor je centjes ..zoniet ? ach je mot toch alles een keer probere toch? kennie alles hebben
 
freddy,
In feb gaf je aan dat je nog een gedetailleerder antwoord zou ontvangen van een scheikundige van primochill. Misschien prettig om vanuit die kant wat meer duidelijkheid te krijgen ?

Toegegeven, nu heb ik de site van primochill al even niet bekeken maar de stellingen die er nu staan, zijn voor mij nu voor het eerst en leest naar mijn mening meer als indekken bij enige problemen:
WHY IS VUE COOLANT NOT FOR ME?
I want a simple maintenance free loop
I'm a First-time watercooler
My PC is always on and I don't put it to sleep or turn it off ever.
I don’t have time to watch system for issues
I have aluminum water cooling components
WHY IS VUE COOLANT FOR ME?
I'm an Experienced Water Cooler
I Can trouble shoot issues and find solutions
I'm okay with opening blocks for cleaning
I'm okay with rebuilding loops after issues
I Use my pc for 6-8 hours a day

Dat tezamen met het filmpje van j2c is niet bepaald goede promotie voor ze. Nu gaan er geruchten dat dit een eerste batch is, maar dat heb ik vanuit primochill nog niet bevestigd gekregen, dus naar mijn mening nog altijd niet waar.

Het zou liggen aan de onderdelen, ook dat is mogelijk. Maar dat is ook niet bevestigd uit de info van j2c aangezien die alleen maar koper had in zijn loop volgens zijn filmpje.

Vandaar dat ik dan toch wel graag uitleg zou willen vanuit een scheikundige daar. Hebben ze inderdaad iets verbeterd aan de nieuwe batches ? En wat is het nou precies dat dit kan veroorzaken ? Aangezien de stelling van de sales die je hebt gepost heel mooie sales praat is, maar je helemaal niets aan kan ophangen. Hij geeft zelf al aan "dont quote me".

Thnx alvast :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
XenoMorpH PrimoChill 1/2in. Rigid PETG Tube – 4 x 36in. – Black Waterkoeling 4
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear Retail HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
Hightower PrimoChill Rigid Ghost Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [User Review] English Version: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Ausgleichsbehälter: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 1
D PrimoChill Flexsleeve Kit UV BRITE ORANGE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S PrimoChill Flexsleeve Kit Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Koppelingen primochill III Waterkoeling 11
Mobomonster Primochill dingetjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Primochill coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70
ShaquilleMoreno Primochill D5 reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B Primochill 1/2" clamps HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-CryoFuel Solid Coolant / Koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T Koelvloeistof Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Meest onderhoudsvrije koelvloeistof gezocht Waterkoeling 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
hondaygo Echte gele koelvloeistof. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan