• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant

Laatste update afgelopen vrijdag van Primochill:
"I was hoping to get the details from the forwarder by end of day but as soon as I do, I will send them to you."

De details nog niet ontvangen... ik heb vanmorgen weer een herinnering gestuurd en hoop weer op positief antwoord.
 
De pallets zijn ondertussen geladen in een vrachtwagen en richting een Amerikaanse haven.
Het moet nog op een schip geladen worden en dan kunnen we een meer precieze leverdatum doorgeven (volgt per nieuwsbrief).

Ondertussen lees je hier en daar problemen met de VUE, zijn er eigenlijk slechts een handjevol als je kijkt naar de aantallen die inmiddels zijn verkocht en volgens Primochill zijn de problemen veroorzaakt door onjuiste voorbereiding.
Er zijn mensen die zo enthousiast zijn met het VUE effect en het zo in hun reservoir gieten, zonder de handleiding eerst te lezen -_-
Mocht je de VUE in pre-order hebben, lees je a.u.b. alvast goed in op de nodige voorbereidingen.
Alle info erover kan je hier vinden: https://keepingit.cool/vue/
 
Fijn te horen dat er beweging is richting ons kikker landje we hebben er inmiddels lang genoeg op mogen wachten. ( ik hoop dan ook dat ze de zuurtjes/snoepjes meeleveren :) die je bij de meeste revieuws ziet )

Ik las inderdaad hier en daar slechte verhalen, zag zelf een filmpie op youtube over een kerel die zn coils nog had laten zitten en er een oranjes bruin drapje uit kreeg , maar maak mij hier echt bang of er druk om. dit soort dingen maakt mij alleen nog maar meer nieuwsgierig
Kwestie van je goed inlezen, info opzoeken,raad vragen ( eigenlijk zoals je met je eerste watercooling setup doet) en dan pas doen.basis regel eigenlijk .Ik zag inderdaad al dat het mooiste zou werken met een nieuwe setup, maar goed dan ben je nog meer kwijt dan alleen een flesje van 3 tientjes ...Daarom ook de sysprep erbij genomen ..alles goed schoon spoelen tot er geen kleur meer uit komt , dan sysprep erdoor .24 uurtjes dan weer schoonspoelen een paar keer en dan pas de vue gebruiken.. ik heb er anderhalf maand op info zitten broeden hoe je dit het best kan doen /aanpakken... revieuws gelezen utube fimpjes gekeken ( dat was eigenlijk gewoon voor fun) en geduld hebben voornamelijk het laatste ....maar we gaan weer mooie foto's maken na der hand
 
Onze Primochill accountmanager/verkoper heeft de volgende info gegeven:

(LET OP! Geen officiële uitleg, die volgt later nog door de scheikundige bij Primochill, a.u.b. dit niet quoten en op andere fora posten :))

"The longer the effect is agitated the more it will start to unbind itself. Once left still it will rebind back to normal unless it is too far separated in which case the effect is lost and falls out of suspension and is not repairable. So by instilling a time limit we are trying to remove this chance. The actual time table is based on the agitation. Faster pump speeds lower this timeframe. Aeration severely shortens this timeframe as well. We have gotten a great deal of feedback on this and it is really impossible to quantify an exact time table as every loop is different in so many areas. Some test loops have gone days continuously without any negative effect while more complex loops seem to have much shorter MTBFs. This is why we say to tune your pump to the lowest settings while keeping max performance and to turn the pump off daily (8 hour timeframe).

I am trying to get one of our chemist guys to help explain this better so dont quote me but that is how I understand it.
"


(LET OP! Geen officiële uitleg, die volgt later nog door de scheikundige bij Primochill, a.u.b. dit niet quoten en op andere fora posten :))

Verder is moet onze pallets rond 3 maart bij de haven in Antwerpen aankomen, dan moet het op de vrachtwagen naar ons.
Begin maart moeten we het dus krijgen, nieuwsbrief volgt nog bij de volgende bevestiging.
 
ah oke goed te weten, kunnen ze mogelijk enige indicatie gevan van hoe lang het nodig heeft om te herstellen of gaan ze daarom uit van ~16 uur rust voor de loop (onder ideale omstandigheden dan).

wil het nogaltijd wel eens proberen maar wil wel dat het zo lang mogelijk mee gaat, ffe 3x zo duur als mayhems X1 per liter
 
Gedetailleerde info volgt nog vanuit Primochill, daarin zullen de meeste vragen wel beantwoorden worden.
Van wat we nu eruit kunnen opmaken is dat de meeste mensen zich geen zorgen hoeven te maken.
Alleen wanneer je het systeem dag en nacht aan hebt staan met het systeem continu belast (crypto minen bijvoorbeeld), dan kan je beter een andere koelvloeistof nemen.
 
Daar hoef ik me dus geen zorgen om te maken daar ik mijn pc niet al te veel belast.

begin maart ? pfff. ik hoop maar dat het geduld beloont wordt.maar goed om te horen dat er wel wat meer (onofficiele ) info is betreft dit goedje. dus hoe lager je pomp hoe langer het eigenlijk meegaat
 
Bedankt voor de update. Binnenkort maar weer eens mijn kast aanpassen. Zijn er hier veel actieve leden die hebben besteld? Wel benieuwd naar alle foto’s en fipmpjes van andere systemen met het goedje.
 
Bedankt voor de update. Binnenkort maar weer eens mijn kast aanpassen. Zijn er hier veel actieve leden die hebben besteld? Wel benieuwd naar alle foto’s en fipmpjes van andere systemen met het goedje.

Ik heb besteld, maar t goedje komt pas medio maart, als het begin maart bij highflow hopelijk niet weer ergens een vertraging is zal het rond half maart hier zijn,wanneer ik het erin heb plaats ik zeker wel wat foto's
 
zal nog wel ffe duren met foto's omdat ik ook nog wat dingen in me loop wil veranderen, eerst ffe bijsparen maar alst door het getint zijpaneel te zien is *fingers crossed* zalk zeker foto's maken ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
XenoMorpH PrimoChill 1/2in. Rigid PETG Tube – 4 x 36in. – Black Waterkoeling 4
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
AQuAKiNG primochill slang 15,9/11,1 mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear Retail HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
Hightower PrimoChill Rigid Ghost Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower primochill lrt advanced 10 mm id 13 mm od HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [User Review] English Version: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Ausgleichsbehälter: Primochill Myriad Dual Bay Reservoir D5 - Clear HighFlow Product Reviews 1
D PrimoChill Flexsleeve Kit UV BRITE ORANGE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S PrimoChill Flexsleeve Kit Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Koppelingen primochill III Waterkoeling 11
Mobomonster Primochill dingetjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Primochill coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70
ShaquilleMoreno Primochill D5 reservoir HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B Primochill 1/2" clamps HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy EK-CryoFuel Solid Coolant / Koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
T Koelvloeistof Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Meest onderhoudsvrije koelvloeistof gezocht Waterkoeling 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
D Koelvloeistof keuze Waterkoeling 3
C Koelvloeistof opnieuw gebruiken? Waterkoeling 6
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
C koelvloeistof verkeerde kleur Waterkoeling 4
hondaygo Echte gele koelvloeistof. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan