wou het nog proberen uit te houden tot de reboot kwam met nieuwe
vloeistof / mogelijk cpu upgrade waar ik dan toch van
cpu block > monoblock probeer over te gaan maar dat is het toch niet geworden.
wat me opviel is dat de flow eerst iets minder werd (iets meer kracht op de
pomp nodig voor dezelfde L/M vast te houden) laatste 3 weken was dit ongeveer 0.1 L/M per week waar ik voor moest bijstellen. uiteindelijk voordat ik het uit geflushed heb van de oorsponkelijke 3.76L/M nog maar 2.6L/M op vol vermogen over, nog voldoende maar indicatie dat iets fout aan't gaan is.
geen last gehad dat de
vloeistof uiteen ging of "witte pasta" al zit dat me misschien op te wachten in de
cpu block.
de tubes/het
reservoir zien er wel als nieuw uit,
reservoir had van de vorige
vloeistof + te veel dye een gele tint overgehouden, deze is helemaal weg. misschien goed schoonmaak spul voor een maandje ofzo
hebt voor nu maar ffe gewoon met demi water uitgespoelt, inmiddels voor de 3e x vol.
1e en 2e waren vue light
cpu blok is frosted dus kan daar helaas nie makelijk tussen de vinnen kijken zonder de boel los te maken en dan moetk ik hem eigenlijk leaktesten waar ik op het moment geen zin in heb. verwacht dat er wel wat in de cpu blok zit, als er in de gpu blok zit zou ik verbaasd zijn. (bij eerdere blokade's al wel door plasticizer bleek dat de gpu zo grof is dat die het doorlaat waar de cpu het opvangt maar dis net iets anders).
morgen laaste keer flushen en voor nu ffe een normale
vloeistof er in tot ik me cpu upgrade en dan toch een paar tubes vast opnieuw moet maken/cpu blok vervangen door monoblock.
had de blitz kit wel overwogen maar lijkt toch net niet voor mij, van watk gezien heb moetk alles uit elkaar trekken voor hem te gebruiken waar ik opt moment gewoon nie veel zin in heb (hem bouwen was nie bepaald een prettige ervaring overal) en dat er expliciet staat Do not use on plated products. waar ik dan van denk dat mijn nickle plated cpu/
gpu block daaronder vallen en die toch hoofdzakelijk de dingen zijn die vuil zijn, altans flow beperkend vuil.
Edit.
met tegenzin toch me loop uit elkaar gehaalt en ffe cpu blok schoon gemaakt, de flow was nog niet zoals ik hem wou, na schoonmaken van 0.5L/M >1.3L/M min 2.6L/M > 4.2L/M max, cpu blok zat zoals verwacht redelijk verstopt, wel heel makelijk te verwijderen.
nu kan de
pomp weer lekker relaxed verder op 25% en nogsteeds 1.3L/M hebbend (kwa temps merkte ik zelfs bij 0.8 eigenlijk niks vreemds waren nagenog exact met als de
pomp hoger staat teminste in een loop zonder SLI omdat daar de flowrate over 2 kaarten word gesplit)