• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pomp vervangen in Zalman LQ1000

freek

Junior Member
Hallo ,

Ik ben nieuw hier forum, en heb wat andere vragen over de lq1000. Ik wil graag de pomp vervangen nu zit zelf aan de Laing DDC-1Plus MCP355 12V te denken. Maar nu wil ik wel deze zo aansluiten dat ik deze via met frontpanel van lq1000 kan bedienen. De standaard pomp is maar 6 watt en deze 18 watt, is dit mogelijk (hebben jullie hiermee ervaring)? Nu had nog vraag, ik kan namelijk niet terug vinden waarvan de radiator en de Reservoir zijn gemaakt. Dit staat niet in de handleiding. Mocht dit van aluminium gemaakt zijn, is dit gecoat? En zo ja, ben ik dan beschermt tegen de corosie die ontstaat tussen aluminium en koper? alvast bedankt voor de reacties;)
 
Laatst bewerkt:
ik zou die pomp zoizo niet zoveel meer wattage proberen...
het is al een gokje of hij de MCP350 trekt (volgens specs 8.3 to 12 W)
ik neem trouwens aan dat je het over de zalman reserator XT hebt die in je pc zit??
zo ja dan zijn die radiatoren inderdaad van aluminium welliswaar geanodiseerd, dit zou het moeten beschermen maar het kan altijd zijn dat het niet perfect zit/aangebracht is
je hebt dan waarschijnlijk ook anti corrosie vloeistof in je systeem dit remt het af, maar in mijn ogen kan je altijd beter voorkomen dan genezen ;)

maar als je dat allemaal wilt voorkomen kan je beter een kompleet nieuw waterkoelings systeem aanschaffen....
 
owja nu zie ik het....
die radiator durf ik niets over te zeggen... is in mijn ogen een twijfelgeval...
de pomp zou ik niet de 355 op zetten hooguit een 350 (weet niet of je controler dat uberhaupt al trekt.... (kan zijn dat hij dan gewoon kapot gaat al met de 350 al...)

waarom wil je eigenlijk de pomp vervangen?? maakt hij geluid?? niet genoeg performance?
 
Ja, precies dat ook de reden dat ik die vraag had. Omdat er miss iemand die er wel al ervaring mee had. Omdat de standaard pomp niet zo sterk is zullen er meer zijn die deze vervangen hebben. Nou miss maar me behuizing verkopen dan:p
 
nou waarschijnlijk voor nu genoeg maar ik wil nog wat extra power over hebben omdat van plan ben uit te breiden in de toekomst nu koel alleen de cpu en me videkaart dit trekt dit pompje net verder vind ook belangrijk om te weten of alu in radiator verwerkt is want dan wil zoizo deze kast ombouwen of verkopen
 
Ik had nog vraag kan een radiator als de TFC Xchanger 360 Triple veilig gebruiken met me koperen blokken? Omdat in deze radiotor ook aluminium is verwerkt. Maar deze radiotor wordt wel veel gebruikt, ook door anderen met koperen blokken. zit nu namelijk even aan te denken om even radiator, pomp en paar kleine dingtjes te bestellen. Om zo waterkoeling even om te bouwen naar me oude kast.
 
De lamellen en waterdoorvoerbuizen maken gebruik van hoge-graad koper (e-Cu) en de waterkamers bestaan uit koper aluminium. De beschermende verflaag is zo dun mogelijk gemaakt, om de hoogste warmte afvoer te realiseren.

Zit dus heel klein dun verlaagje tussen;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Zalman Reserator 1 v2: Pomp vervangen? Waterkoeling 63
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
S Pomp vervangen. Waterkoeling 2
I Thermaltake 850i: Hoe pomp vervangen? En radiator binnen of buiten de kast? Waterkoeling 9
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan