• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd

Meeste fabrikanten spoelen idd na productie, maar het is altijd aan te raden om voor de zekerheid zelf ook na te spoelen, je zal zien dat er meestal nog kleine deeltjes uitkomen.
Spoelen is zo gedaan en je voorkomt zo dat er rotzooi in jouw loop zit met alle gevolgen van dien.
 
Gedistilleerd water met een trechtertje in de radiator gieten tot de radiator half/driekwart gevuld is.
Trechter eruit, stop fittingen erop draaien.
Halve minuut goed schudden.
Stopfittingen weer los draaien en het water eruit gieten.
Dit proces herhalen totdat het water wat eruit komt helder genoeg is :)
 
Interessant topic!

Ik heb dezelfde case en cpu koeler (non S). Ik heb vandaag een HWlabs 280mm GTS besteld die ik vooraan ga steken met een EK D5 / 140mm res combo er tegenaan om de EK Predator die ik nu heb eruit te kunnen doen...

Ik heb zo'n bitspower 1/4G thermal sensor genomen. Die gaat in een vrije port op het reservoir zodat ik voorbereid ben om via temperatuur aan te sturen (heb die optie nu niet op mijn mobo, dus moet nog iets verzinnen). Een dikkere rad vooraan durfde ik niet met mijn GPU's... De GTS is mogelijk wat aan de lichte kant om in mijn geval 2x 1080Ti's te koelen, maar ik ga er op termijn nog een cpu-blok + top radiator bij steken... Dit is een tijdelijke fase :).

Moeten die HWlabs radiatoren ook uitgespoeld worden? Ik dacht dat dit voor HWlabs al gebeurd was?

Welke vrije res poort prik jij die temp sensor? je refill port?
 
Welke vrije res poort prik jij die temp sensor? je refill port?

Mijn gear is nog onderweg dus 100% zeker ben ik nog niet...

Ik dacht nu onderaan, ergens... Ik heb zo'n multiport reservoir top mee besteld. Het idee nu is dat ik de coolant terug langs boven in het res ga laten lopen en dan nog een fill port en bleed port over hou boven, zodat ik onderaan die temp probe kan steken... Hoe het in de praktijk zal werken moet ik nog testen. Ik heb wat extra bochten en aanverwanten besteld om een mooie drain en fill setup te kunnen bouwen.

Heb je de
van "Paul's Hardware" al eens bekeken? Die gebruikt ook een licht gemodde R5 met een EK res, een EK 240SE vooraan en een EK 360PE bovenaan. Hij gebruikt ook een temp sensor en zelfs een flow indicator. Zijn drain / fill setup gaat wat verder dan ik momenteel overweeg maar 't kan misschien inspirerend zijn?

Ik zag gisteren ook een filmpje van Singularity Computers build log waarop hij een T-stuk gebruikt om bij gebrek aan een toegankelijke poort een temp probe te installeren in de terugkerende slang op het reservoir. De vloeistof loopt in dat T langs de bovenkant van de T aan 1 zijde, maakt een 90 graden bocht en loopt in het res. Het open "beentje" van de T is dan waar de sensor in geschroefd zit. Da's ook een optie als je een port te weinig hebt. Daar is je temperatuur ook 100% die van de loop zelf, al hoor ik wel dat het zo veel niet uitmaakt waar die probe nu steekt, zolang ze maar in de vloeistof zit.
 
Ik had een Eiswolf besteld maar het kriebelt toch en gezien de levertijd heb ik deze geannuleerd.
Ik maak vanavond mijn winkelmandje af voor een 'GPU cooling-only custom loop' en dan mag er op geschoten worden ;)

Belangrijke vraag waar ik het antwoord niet weet/snap..

Als ik mijn temp sensor in de top of de IN port van mijn RES plaats, hoe fill ik dan mijn loop...
 
Je kan een andere top nemen voor jouw reservoir met meerdere ingangen.
En anders functioneert jouw temp sensor als stop, als je gaat vullen even losdraaien en klaar met vullen weer op draaien :)
Als je nog een "out" over hebt bij jouw pomptop of bodem van reservoir, kan je daar ook een tempsensor indraaien.
Of je gebruikt een "inline" temperatuur sensor tussen een stuk slang met een T-stuk fitting, waar je een temp sensor in kan draaien.
 
Je kan een andere top nemen voor jouw reservoir met meerdere ingangen.
En anders functioneert jouw temp sensor als stop, als je gaat vullen even losdraaien en klaar met vullen weer op draaien :)
Als je nog een "out" over hebt bij jouw pomptop of bodem van reservoir, kan je daar ook een tempsensor indraaien.
Of je gebruikt een "inline" temperatuur sensor tussen een stuk slang met een T-stuk fitting, waar je een temp sensor in kan draaien.

Deze dus?
[h=1]Alphacool Eiszapfen temperature sensor G1/4 IG/IG with AG Adapter - deep black[/h]Ik steek de AG adapter in bv. mijn RAD uitgang, hier de inline sensor op en daarop een compressie fitting?
 
Winkelwagen klopt zo te zien prima.
De de G1/4 is de schroefmaat van de fitting. G1/4 is de standaard schroefmaat binnen de waterkoeling scene. De OD staat voor OuterDiameter. Dat is de buitenmaat van de slang. De ID is de Innerdiameter, dus de binnen maat van de slang. De slang die jij hebt gekozen past dus op de tule van je gekozen fitting.
 
Aha, helder verhaal. Was alleen ietwat verward omdat meerdere leveranciers een duurdere rotary 45 fitting aanbieden en dus ook een goedkopere waarbij ze het hebben over 'rotateable screw' welke goedkoper zijn. Maar die kan ik zo te zien prima gebruiken om de paar bochten te maken die ik denk tegen te komen.

Nu nog even een drain achter de pomp en dan denk ik dat ik 'alles' heb.

Als T splitter en drain denk ik aan deze;
https://www.highflow.nl/watercoolin...t-schroeffitting-3x-schroef-black-nickel.html
Stukje tube ertussen en dan als afsluiting;
https://www.highflow.nl/watercoolin...sealing-plug-for-3-8-id-tube-bp-mbwp-c32.html

Veilig? (tie wrap er om heen aangezien er geen compressie/barb op zit)

Ik vraag me dan wel af ok de doorstroming niet (te) negatief beïnvloed wordt met dit T-stuk.

Misschien drain port maar laten zitten en bij het drainen de compressie fitting die naar de GPU loopt voorzichtig losmaken met eronder een bakje en wat papier. Kan altijd later nog als ik mijn loop wil uitbreiden..?
 
Laatst bewerkt:
Als je het budget en ruimte hebt voor een drainport, zeker wel doen, ga je blij mee zijn als je ooit een keer jouw systeem wilt laten leeg lopen :) Maar het kan natuurlijk later altijd ook nog.
Doorstroming wordt met een T-stuk niet beïnvloedt.
 
Nou ik heb de sprong in het diepe gemaakt en zojuist mijn bestelling geplaatst.

Als drain port heb ik gekozen voor een EK quick disconnect onder een T stuk. Aan de andere kant van de disconnect maak ik een stuk tube van 60-70cm zodat ik makkelijk kan drainen / fillen als ik de disconnects aansluit. Ik heb gelezen dat je een drain ook als fill port kan gebruiken zolang je vulpunt boven je case is! Mocht dat niet lukken pak ik gewoon de opening in het res om te vullen.
 
Nou ik heb de sprong in het diepe gemaakt en zojuist mijn bestelling geplaatst.

Als drain port heb ik gekozen voor een EK quick disconnect onder een T stuk. Aan de andere kant van de disconnect maak ik een stuk tube van 60-70cm zodat ik makkelijk kan drainen / fillen als ik de disconnects aansluit. Ik heb gelezen dat je een drain ook als fill port kan gebruiken zolang je vulpunt boven je case is! Mocht dat niet lukken pak ik gewoon de opening in het res om te vullen.

Spannend! Post aub zeker een foto van je build als je er mee klaar bent, ik ben benieuwd!

Ik ben intussen zelf ook een aquaero 6 LT aan't overwegen voor de temperatuursturing... Heb jij een mobo met die functie?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan