Hierbij wil ik dus ook waterkoeling gaan bouwen. Ik hou van compact en krachtig, daarom zal de build in een Corsair Obsidan 350D windowed komen.
Ik wil de volgende hardware koelen, omdat het compact moet worden, is waterkoeling voor de GPU's wel het beste en dus nemen we CPU ook maar mee als we dan toch bezig zijn!
2 x HD7970 Sapphire OC edition
i5 3570k op 4.2 Ghz
De koelelementen die ik zal gebruiken zijn :
EK FC7970 full cover met backplates
EK supreme LTX acetal - nikkel
EK bayres D5 pump
Alphacool UT60 240 rad met push/pull
1 x XSPC 240 slim Line 240 rad met push ( voor top )
Slangen/fittingen zijn 3/8 - 5/8.
Nu heb ik de loop al behoorlijk beredeneerd, maar zit met een laatste vraag. De alphacool radiator. Kan ik deze het beste plaatsen met de aansluitingen naar BOVEN? Op deze manier zou ik gebruik kunnen maken van de "bleed port" aan de onderkant van de radiator zoals te zien hier :
http://static.scan.co.uk/images/products/1883240-c.jpg
opstelling zou dan de volgende zijn :
Met groen = GPU's ( gekoppeld met EK koppelstuk ) , de CPU en pomp /res.
De flow zou RES/POMP > BIG RAD > GPU's > CPU > SLIM RAD > RES/POMP
Vraag 1. De flow zou ook andersom kunnen :
RES/Pomp > slim rad > cpu > gpu > big rad > res/pomp. Heb gelezen dat de opstelling niet heel relevant is voor prestaties. Dus welke van de twee doen?
Vraag 2.
moeten de fittingen bovenaan ( zoals in afbeelding ) of onderaan komen? Mij leekt het eerste voorstel het gemakkelijkst. Dan maak ik met een dremel een mooi gat in de bodem v.d. case en zou leeglopen ( denk ik ) vlot mogelijk moeten zijn?
Alvast bedankt
Mats
Ik wil de volgende hardware koelen, omdat het compact moet worden, is waterkoeling voor de GPU's wel het beste en dus nemen we CPU ook maar mee als we dan toch bezig zijn!
2 x HD7970 Sapphire OC edition
i5 3570k op 4.2 Ghz
De koelelementen die ik zal gebruiken zijn :
EK FC7970 full cover met backplates
EK supreme LTX acetal - nikkel
EK bayres D5 pump
Alphacool UT60 240 rad met push/pull
1 x XSPC 240 slim Line 240 rad met push ( voor top )
Slangen/fittingen zijn 3/8 - 5/8.
Nu heb ik de loop al behoorlijk beredeneerd, maar zit met een laatste vraag. De alphacool radiator. Kan ik deze het beste plaatsen met de aansluitingen naar BOVEN? Op deze manier zou ik gebruik kunnen maken van de "bleed port" aan de onderkant van de radiator zoals te zien hier :
http://static.scan.co.uk/images/products/1883240-c.jpg
opstelling zou dan de volgende zijn :
Met groen = GPU's ( gekoppeld met EK koppelstuk ) , de CPU en pomp /res.
De flow zou RES/POMP > BIG RAD > GPU's > CPU > SLIM RAD > RES/POMP
Vraag 1. De flow zou ook andersom kunnen :
RES/Pomp > slim rad > cpu > gpu > big rad > res/pomp. Heb gelezen dat de opstelling niet heel relevant is voor prestaties. Dus welke van de twee doen?
Vraag 2.
moeten de fittingen bovenaan ( zoals in afbeelding ) of onderaan komen? Mij leekt het eerste voorstel het gemakkelijkst. Dan maak ik met een dremel een mooi gat in de bodem v.d. case en zou leeglopen ( denk ik ) vlot mogelijk moeten zijn?
Alvast bedankt
Mats