• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje over gewicht Koeler

Blackdash

New member
Hey ik had nog een vraagje betreft mijn koeling. Ik heb een Thermalright true black 120M en hij weegt 790 Gram. Nu is het punt dat ik deze in mijn pc gebouwd heb en mijn kast neergelegd heb omdat ik bang ben dat hij mn moederbord buigt. Moederbord is een ASRock 970 Xtreme . ( AM3+ ) er zaten geen backplates bij de koeling hiervoor wel voor andere sckets maar niet voor de am3+. Anders gezegt, hij zit op de originele backplate. Kan ik mijn kast gewoon rechtop zetten zonder bang te zijn dat er van alles gaat breken?

Gr Tim

Sanders

Kapitein
Ja dat kan, ben wel altijd voorzichtig met neerzetten en het verhuizen van je case.
Officieel zijn de sockets tot iets van 400 gram aan koeler geschikt, daarna raad Intel in ieder geval af. Maar het kan prima als je voorzichtig bent, sommige koelers zitten wel tegen de kilo aan.

Sw333t

I Love my NUC
Constructie van AMD kan flink wat meer aan overigens, omdat die al een eigen backplate heeft.

Eternity

New member
Zoals gezecht gewoon voorzichtig zijn met verhuizen, en je kast altijd op de zijkant liggen waarbij het moederbord onderligt :)

Bovenaan