Hallo,
Nou de temperaturen weer iets naar beneden gaan vond ik het wel tijd worden om mijn systeem weer eens iets over te clocken. Ik heb het een en ander gelezen over het overclocken van (1366) maar hoe meer je erover leest hoe meer onduidelijkheden er bij mij lijken te ontstaan.
Ik zal het systeem eens beschrijven:
Asus X58 Sabertooth
intel I7 950
3 x 2GB ocz 1600Mhz ik dacht cl9
nvidia 480gtx
hdd lijken mij niet belangrijk
Het geheel wordt water gekoeld en voor temperaturen hoef ik niet direct bang te zijn dacht ik.
Wat ik tot nu toe bereikt heb is in de bios lekker makkelijk I7 crazy in te stellen wat resulteerd in een cpu ratio van 23x
bclk161 (komt uit op 3.7) wat mij eigenlijk niet zo moeilijk leek maar ik kreeg het niet stabiel.
verder heb ik iets meer stabiliteit bereikt door het volgende aan te passen. corrigeer me even als ik ergens de fout in ga
Dram freq op het laagste 968
uclk freq 1937
QPI link Slow mode
CPU voltage 1,175
CPU pll 1,8
QPI/Dram 1,2
Dram bus 1,6
Alles gaat goed met prime maar na een minuut of tien krijg ik fouten.
Klopt het dat mijn geheugen timing op cl 6 loopt? zal daar het probleem zitten?
ik hoop dat men aan dit plaatje wat heeft
Hopelijk kan mij iemand op de goede weg helpen er zitten hier genoeg die dit vaker doen als ik.
Nou de temperaturen weer iets naar beneden gaan vond ik het wel tijd worden om mijn systeem weer eens iets over te clocken. Ik heb het een en ander gelezen over het overclocken van (1366) maar hoe meer je erover leest hoe meer onduidelijkheden er bij mij lijken te ontstaan.
Ik zal het systeem eens beschrijven:
Asus X58 Sabertooth
intel I7 950
3 x 2GB ocz 1600Mhz ik dacht cl9
nvidia 480gtx
hdd lijken mij niet belangrijk
Het geheel wordt water gekoeld en voor temperaturen hoef ik niet direct bang te zijn dacht ik.
Wat ik tot nu toe bereikt heb is in de bios lekker makkelijk I7 crazy in te stellen wat resulteerd in een cpu ratio van 23x
bclk161 (komt uit op 3.7) wat mij eigenlijk niet zo moeilijk leek maar ik kreeg het niet stabiel.
verder heb ik iets meer stabiliteit bereikt door het volgende aan te passen. corrigeer me even als ik ergens de fout in ga
Dram freq op het laagste 968
uclk freq 1937
QPI link Slow mode
CPU voltage 1,175
CPU pll 1,8
QPI/Dram 1,2
Dram bus 1,6
Alles gaat goed met prime maar na een minuut of tien krijg ik fouten.
Klopt het dat mijn geheugen timing op cl 6 loopt? zal daar het probleem zitten?
ik hoop dat men aan dit plaatje wat heeft
Hopelijk kan mij iemand op de goede weg helpen er zitten hier genoeg die dit vaker doen als ik.