• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ??

webdesigner

New member
Goedenavond mensen,

nou daar gaat tie dan, mijn eerste officiële vraag op het HF forum :icon_razz:

ik heb op het forum al een search gedaan en inmiddels ook een review gelezen van de Phobya extreme quad 480, maar ik was benieuwd of iemand hier echt persoonlijke ervaring heeft met deze rad ?

ik wil namelijk een watergekoeld systeem bouwen met deze rad en vroeg mij af of er iemand was die hem zelf hebt of gebruikt van heeft gemaakt in het verleden. Zo ja wat zijn de ervaringen hiermee ?

De reden dat mijn oog is gevallen op deze rad is omdat ik een 480 exemplaar zoek die min of meer een vierkante vorm heeft. Klinkt misschien suf om persé een vierkante rad te willen, maar ik heb een mooi design in mijn hoofd waar een vierkante rad perfect in zou passen.

ik wil volgende week de spullen voor mijn waterkoeling gaan bestellen bij de HighFlow shop, dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen in mijn beslissing over deze rad

Added after 21 minutes:

Oh sorry guys, kom er net achter dat ik dit topic in het sub forum "Advies Waterkoeling setup" had moeten plaatsen.
Vergeef me a.u.b., beginners foutje.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet het exacte formaat wat je zoekt ze zijn iets groter.
Maar heb je wel een idee hoe Phobya rads presteren.
Gat hier over de 1080(9 x 120) en de 720(4x 180)


Misschien helpt het iets
 
Goedemorgen luitjes :icon_biggrin:

Arniebomba zei:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Daarmee bedoel ik welke hardware?
Ik heb hem zelf niet maar heb een tijd lang in dubio gestaan die rad aan te schaffen en zodoene er veel over gelezen.

Thanx Arniebomba voor je reactie. Ik wil hem gaan gebruiken met een asus maximus V gene plank met daarop een:
i7 3770k(incl. een EK HF supremacy acetal copper blok);
2 x asus GTX690(soort blokken ben ik nog niet helemaal uit);
dominator platinum 16 GB ram(incl. blokken van koolance of EK);

wil ook nog een blok op de north en south bridge van mijn plank, maar ik vrees dat ik dan een ander type moederboard moet hebben. Heb namelijk nog geen full cover blok voor de maximus V gene gevonden. Of ik moet natuurlijk met mijn neus hebben gekeken :120:

Zwelgje zei:
Het is niet het exacte formaat wat je zoekt ze zijn iets groter.
Maar heb je wel een idee hoe Phobya rads presteren.
Gat hier over de 1080(9 x 120) en de 720(4x 180)

Thanx Zwelgje voor dit filmpje, ja helpt zeker, had deze nog niet gezien. Interessante review en inderdaad een wat groter formaat, maar dat geeft in principe niet voor mij want ik wil de casing toch in zijn geheel zelf gaan maken dus kan de maten tijdens de build zelf aanpassen. Het is wel de vierkante vorm dat ik wilde.

Temps in mijn ogen zijn wel ok zo te zien op het filmpje, moet wel zeggen dat ik niet precies weet wat een beetje realistische temps zijn voor de hardware setting die ik wil ? Ben vrij nieuw in de waterkoeling wereld, tot nu toe al mijn builds voltooid met luchtkoeling en 2 x een corsair H100 'tje in een kast gemonteerd(maar dat is een voorgekauwde versie van CPU waterkoeling, montage wijst eigenlijk zichzelf dacht ik zo :D).

Thierry zei:
http://martinsliquidlab.org/2012/04/14/phobya-g-changer-360-v2-radiator/

Thanx Thierry voor je input, ook een interessante review, had deze al gelezen en ondanks dat deze rad rechthoekig is, heeft hij wel meerdere 1/4 " poorten. Misschien zijn de grotere phobya rads beetje overkill voor de hardware die ik erop wil laten draaien, maar ik heb een specifiek design in mijn hoofd waar een vierkante rad super in zou staan :D, echter ik sta uiteraard wel open voor suggesties want design en prestaties moeten wel enigzins hand in hand gaan.

Klinkt misschien allemaal lekker besluiteloos op dit moment, maar er is ook zooo veel moois op waterkoeling gebied :D . Ben niet gebonden aan een specifiek budget dus heb dan ook keus uit vele componenten. daar komt nog bij dat ik ook echt een perfectionist ben als het op ontwerpen en bouwen aankomt :p

Maar daarom zit ik ook nu op dit forum om te leren van de profs :D, dus alle hulp is welkom
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B Gezocht iemand die petg buizen eil buige. Gezocht 6
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
Zwelgje Iemand ervaring met NorthQ 120MM 3711WL Silent Tornado Fans of iets anders? Overige Koeling 2
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
Stephan---pro Gezocht iemand met paypal of creditcard Gevonden 0
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
Aequitis [GEZOCHT] Iemand met een socket 2011 CPU Hardware & Software 1
Wouter Iemand verstand van SRV record? Problemen & Oplossingen 0
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
C iemand enig idee? een rad shroud fans erin ipv erop? Cases en Modding 3
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
C iemand advies? Overclocking 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
Adam Vandervorst iemand OC tip i7 3820 Overclocking 3
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
MASTERBLASTER powerline iemand ooit geprobeerd? Hardware & Software 12
X Een bagelhoofd met roomkaas, iemand? Nieuws en Sport 19
K Iemand een Leen CPU voor Socket 1155? Hardware & Software 13
E iemand gezocht met een playseat (voor maten) Gaming 3
Wouter Iemand opzoek naar een leuk lief hondje? Algemene Discussies 7
D iemand enig ide het verwijderen van heat spreaders Waterkoeling 7
ZwerverRoodbaard [INACTIVE] Iemand met tijd en zin om een pakket op te halen en versturen Gevonden 5
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
D Weet iemand de afmetingen van de BP fillport? Waterkoeling 5
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
Wouter [Gezocht] Iemand met database ervaring voor vbulletin. HighFlow Forum 12
Slader physx kaartje iemand ? Cases en Modding 7
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
S hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb Waterkoeling 27
Busterben Iemand ervaring met CM atcs 840 wc? Waterkoeling 6
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
Quadcore heeft iemand al ervaring met t gebruik van omegadrivers ?? Hardware & Software 2
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan