• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup

Ralf Schilders

Junior Member
Beste leden,

Zoals sommigen al weten ik ben net nieuw in dit wereldje, en wil gaarne jullie wat vragen stellen over waterkoeling sets, de prijs klasse en de kwaliteit klasse die daar bij horen.
Ik twijfel nog om over enkele maanden een pc op basis van de i7 te configgen of toch de in verhouding wat goedkopere Phenom 2 die wel wat langzamer is op alle vlakken echter met gamen met 1 graka en zeker met een overclock zijn mannetje staat.

Tevens is het zeker dat ik ga overclocken, ik had in mijn vorige pc een gelapte TRUE 120 Xtreme met 2x een kaze ultra 3000, en dat was me een vliegtuig niet meer normaal, hij liep in benchmarks rond de 4.4ghz en voor 24/7 gebruik liep hij op 4.0ghz ik wil met waterkoeling die koers ook behalen en zelfs wat meer kunnen halen in theorie met lagere temps en het is mooier en stil niet te vergeten
Ik weet ook dat je met een i7/phenom 2 setup niet zomaar zo'n voor mij persoonlijk extreme clocksnelheden zou kunnen behalen( ja ik weet de echte overclockers lachen met die soort snelheden haha) maar ik wilde er mee aangeven dat de koeling setup in verhouding dus gelijkwaardig maar liefst wat beter moet zijn dan mijn oude lucht koeling setup.

De kast daar twijfel ik wel over ,het gaat tussen de Lian-li V1200 en de Lian-li V1000Z
Kwa looks of laat ik het zo zeggen wat mij zeer aansprak is onderstaande foto:
http://i47.photobucket.com/albums/f164/DarkProdigy145/DSC_0002resize-1.jpg
Wel is het zeker dat ik enkel met 1 high end grafische kaart wil gaan werken en dat die samen met de cpu gekoeld moet gaan worden( evt ook het mobo)
Nu komen enkele beginners vragen:


1 Maakt het net als bij luchtkoeling bij waterkoeling uit welk soort setup bv gaat kiezen of past waterkoeling eigenlijk altijd op in dit geval I7/Phenom 2 zonder moeite? ik doel dan op bij luchtkoeling heb je diverse sockets voor lucht koelers en of dit ook min of meer het geval is bij waterkoeling sets/onderdelen.

2 Ik zie mensen wel eens hebben om hun moederbord ook te koelen, wat kan je daar exact in koelen? de NB en SB? en heeft dit echt veel nut of is dat vaak ook meer voor de looks zodat het een mooi geheel vormt.


3 Daarna zou ik gaarne willen weten wat de prijsklasse nu ongeveer zijn bij waterkoeling, gewoon een grove schatting bedoel ik dan, laten we uitgaan van componenten voor de cpu+1 grafische kaart om mee te beginnen en eventueel als jullie willen neem ook het moederbord mee als dat al mogelijk is met de weinige informatie die ik kon geven op dit moment.

De klasses

- Very high end
- High end
- Mid range
- Instap

Als jullie hier over wat meer kunnen vertellen waar ik aan zou moeten denken grof kwa prijs dan heb ik alvast een beeld wat ongeveer te kunnen verwachten, tevens waar ik bij deze klasses moet denken aan kwa kwaliteit, scheelt het onderling enorm veel of valt dat wel mee in bepaalde klasses onderling?
Ik zelf hoef waarschijnlijk geen very high end setup als koeling omdat ik nog een beginner ben en daar hoogst waarschijnlijk ook niet het budget voor heb,
Wat ik gevoelsmatig zoek is iets rond of boven de mid range klasse, maar nogmaals ik heb geen enkel benul wat het kost dus kan ik daar weinig over zeggen.

5 Ik zie wel eens mensen in mijn omgeving een kant en klare set kopen ipv de lose onderdelen, ik neem aan dat dit 9 van de 10x wel ten koste gaat van prestaties tov de losse custom onderdelen of valt dat wel mee?


Ik zal meer vragen kunnen stellen als de bovenstaande beantwoord worden, ik wacht jullie antwoorden met smart tegemoet.:028:
 
Laatst bewerkt:
1. Veel koelers zijn tegenwoordig voorzien van universele socketmontage.
2. Veelal looks denk ik, alhoewel NB onder waterkoeling natuurlijk wel erg koel kan blijven, met positieve gevolgen van dien. Sommige borden/chipsets worden onder lucht erg warm zoals je zelf wel weet.

Verder ben je zo een paar honderd euro kwijt, maar een degelijke set kun je meenemen naar een volgend systeem, dus verspreid over een x aantal jaren valt het mee imo. Neem in ieder geval geen kant en klare set, dat is in mijn ogen weggegooid geld.

Ik zou trouwens kiezen voor een ruime kast, de V1000 is in mijn ogen niet zo heel ruim, dan moet je dus of modden of kleinschalig werken. De V1000 heeft bijvoorbeeld al die HDD-cages onderin, of zijn die uitneembaar? Bij die andere kast is de indeling ongeveer gelijk, of niet?
 
Laatst bewerkt:
1. idd wat Havvie zegt hebben veel blokken mounts voor andere sockets... als ze er niet bij zitten zijn ze wel vaak te koop...

2. je zegt tewillen gaan overclocken met je PC met waterkoeling... vaak zorgt de cpu fan voor airflow over de nb\sb heatpipe bij asus... die mis je dan... dus zal je nb veel heter worden dan ie nu is.... ik kreeg de temp van mijn nb van 56 idle naar 34 idle met de Bitspower A790NS.

3. prijs klasse vind ik lastig tezeggen... over de kwaliteit van de rads wordt veel gesproken en de meeste mensen raden een Thermochill of een TFC rad aan...lees deze review en maak je keuze
DeXgo - Reviews: Großes Triple-Radiatoren Roundup (Seite 1)

5. veel kant en klare setjes van merken kunnen meestal niet opboxen tegen de luchtkoeler die jij al hebt.... je zal minder geluids productie in je kast hebben maar minder presteren met temps.
 
Alvast beiden bedankt voor de uitleg zo ver:)!
Ik wacht nog even tot wat meer mensen hun visie/antwoorden geven op de vragen.

edit:

@ Havvie ruime kast tja ik vind deze 2 genoemde toch wel ruim genoeg voor een mid tower case

V1000Z : 21 cm x 55 cm x 49 cm
V1200 : 21cm X45 X52.5 cm

Maar je hebt gelijk als ze groter zijn kan je er meer in bouwen, echter welke case komt kwa looks echt overeen met deze 2 van de lian li series? als dit soort model er ook in een big tower case is dan is dat mooi mee genomen maar het lijkt me wel dat je ook in deze 2 cases wel voldoende ruimte hebt om wat moois te maken of zit ik er dan echt naast?
 
Laatst bewerkt:
Ik viel met name over die hdd-kooien onderin, die nemen op een inefficiënte manier erg veel ruimte in (vind ik). Zou wellicht een mooie plek geweest zijn voor bepaalde WC-onderdelen (pomp/rad/etc).

Ik vind het zelf niet mooi als onderdelen buiten de case worden geplaatst, zoals radiatoren. Ik wil altijd alles op een mooie manier binnenin een behuizing hebben zitten, dan kom je automatisch op grotere behuizingen uit. Plaats je echter je radiator buiten de kast, dan zal een kast als de V1000/V1200 wel voldoen. Moet je alleen wel even over de routing van slangen nadenken etc, die moeten dan ergens vanuit de kast naar buiten kunnen. Aan jou de keus uiteraard, alles komt neer op eigen smaak en wensen.

Wat betreft grotere kasten, dat is natuurlijk ook budgetgebonden, Lian Li is op zich een vrij prijzig merk. Wat gezien de kwaliteit van de kasten helemaal niet erg is, maar grotere kasten zijn wellicht een tikkie duurder Ben niet op de hoogte van de kosten). persoonlijk vind ik de A***-serie wel mooi, maar je zou ook kunnen denken aan de V2010 of V2110? Die laatste zijn de grotere broers van... Een zee van ruimte, mooie gescheiden compartimenten, etc. etc. maar tja, zo groot hè :p

rwqpnp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er ook goed uit idd:)!
Naja kwa prijzen( inclusief verzending)

V1000Z 265 euro inclusief PC-V1000Z Transparant, Zwart prijzen | Tweakers.net Pricewatch


V1200 227 euro inclusief

Lian Li V1200B Plus [PC-V1200B PLUS] | Hardware.Info Nederland

Nou de eerste die je aanraad de 2010 kost rond de 260 a 270 inclusief verzending de V2110 gaat over de 300 euro heen en dat is me echt wat te duur.
Ik wil als ik waterkoeling pak ook alles in de kast zelf, maar dat gaat dus niet lukken met bovenstaande midi towers?:(
Echt gaan modden ed helaas heb ik serieus 2 linkse handen dus dat is iets wat ik zelf niet kan doen vanwege een probleem dat ik heb.
Dat is echt balen dat er niet alles gewoon in zou passen want ik vind dan die 2 midi's toch echt mooier kwa design en die andere 2 zijn zoals je al aangeeft meteen zo huge en dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Het zijpaneel vind ik tevens bij de midi's ook erg mooi, die kan je ook los bestellen voor sommige big towers maar dan kost ook dat weer een klap met geld haha;)
 
Je kunt je radiator natuurlijk gewoon buiten de case plaatsen hè. Ophangen met een radbox achter aan de kast bijvoorbeeld. Een pomp kun je prima kwijt in die kast, net als een reservoir, bijvoorbeeld in zo'n HDD-cage (om maar iets te noemen).

Dus wat dat betreft hoef je echt geen andere behuizing te nemen, ik begon enkel over de grote omdat ik persoonlijk niets buiten de kast wil zien :p
 
Het is goed dat je het zei,
probleem is ik kan me nog geen voorstelling maken hoe dat er uit ziet (Radiator) buiten de kast en rest erin.
Hoe groot is een radiator , of dat hangt natuurlijk ook weer af van merk type en alles er om heen.
Er zijn dus geen kleine modellen neem ik aan.
Ben ook van mening het mooiste en meest praktische( lijkt mij) is alles gewoon in de case zelf.
Misschien moet ik toch me horizon verbreden en naar andere cases en ook merken gaan kijken

Maar laten we nu focussen op de diverse prijsklasses en diverse kwaliteits klasses en dus de merken in waterkoeling voor de cpu+graka(+ evt mobo) maar dat is geen pre.
Dus mensen barst maar los als ik een mid range klasse set of een set net boven de mid range wil samenstellen welke merken raden jullie mij dan aan?
En kunnen jullie setjes samenstellen om een voorbeeld te geven aan me, dan weet ik wat te verwachten:)!
 
Laatst bewerkt:
imho voor cpu+gpu mag je zonder case al op 'n 500 euri rekenen, maar aangezien je voor 'n lian li V1000 of V1200 (zou persoonlijk de laatste nemen in jouw geval), kan je wss iets duurder uitkomen, door meer kleine rads te gaan gebruiken, want 'n lian li met externe rads, is imho een beetje verkrachting van het hele lian li gebeuren ... ;)

hier moet je makkelijk een goeie dikke double rad + ergens 2 single rads in kwijtkunnen en dat is meer dan voldoende voor cpu+gpu
 
@ Freddy

Bedankt voor de links

Die Raven is ook een mooie kast als ik hem zo bekeek.
En high end setup tja dat word helaas voor mij echt te prijzig:(
Zo veel geld heb ik niet en er ook niet voor over omdat ik anders waarschijnlijk moet gaan bezuinigen op diverse onderdelen.
Misschien is het dan echt beter om te beginnen met enkel de cpu met waterkoeling en langzaam uit te breiden.
Of gewoon in het low end/mid end segment te gaan kijken, er moet toch wel gewoon een combi zijn die echt betaalbaar is maar gewoon relatief goed kan presteren voor een beginneling? en dan bedoel ik gelijkwaardig/iets beter dan mijn oude true 120 xtreme met de kaze's erop
Ik ging meer uit van maximaal 300/350 euro maar dan heb ik me er echt flink op verkeken dat blijkt, zo kom je er dus ook achter dat je nog geen enkel verstand hebt op dit gebied:eusa_doh:
Maar iig bedankt voor de hulp zo ver.
@ Oli4v

Idd extern vind ik ook jammer voor die case, dat is iets wat ik liever niet wil.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ralf (van HWI)

1 Maakt het net als bij luchtkoeling bij waterkoeling uit welk soort setup bv gaat kiezen of past waterkoeling eigenlijk altijd op in dit geval I7/Phenom 2 zonder moeite? ik doel dan op bij luchtkoeling heb je diverse sockets voor lucht koelers en of dit ook min of meer het geval is bij waterkoeling sets/onderdelen.

Meestal worden bepaalde blokken voor meerder sockets gemaakt en zit er vaak een andere bevestigings beugel erbij. Maar zoals bij de S1366 zijn bestaande koeler compatible gemaakt door door de fabrikant een ander montage mechanisme te ontwikkelen en op de markt te zetten.
Alleen voordat je aanschaft is het handig om eerst te kijken of er een appart bracket voor je cpu koeler leverbaar is. Zo ja, dan kan je met een gerust hart bestellen.


2 Ik zie mensen wel eens hebben om hun moederbord ook te koelen, wat kan je daar exact in koelen? de NB en SB? en heeft dit echt veel nut of is dat vaak ook meer voor de looks zodat het een mooi geheel vormt.

Je kan de NB en SB en de voltage regelaars koelen.(eventueel het geheugen en de hardeschijven) Vaak leverd het wat lagere temperaturen op dan de standaard koeling en omdat de hitte sneller afgevoerd kan worden. En daarnaast geeft het ook weer wat speelruimte met overklokken.

Wat ook een reden kan zijn is omdat de standaard slecht koelt of de passing met diverse uitbreidingskaarten niet handig gemaakt is. Het kan dus ook ruimte besparend zijn, terwijl je er ook nog eens goede koeling er voor terug krijgt.

Een ander reden kan ook de stilte zijn..


3 Daarna zou ik gaarne willen weten wat de prijsklasse nu ongeveer zijn bij waterkoeling, gewoon een grove schatting bedoel ik dan, laten we uitgaan van componenten voor de cpu+1 grafische kaart om mee te beginnen en eventueel als jullie willen neem ook het moederbord mee als dat al mogelijk is met de weinige informatie die ik kon geven op dit moment.

Je kan het eigenlijk zo gek maken zoals je het zelf wilt. Wil je echt alles tot de max dan heb je echt veel euros kwijt. Hoeveel is nooit te zeggen aangezien elke setup weer anders is.

De klasses

- Very high end
- High end
- Mid range
- Instap

Als jullie hier over wat meer kunnen vertellen waar ik aan zou moeten denken grof kwa prijs dan heb ik alvast een beeld wat ongeveer te kunnen verwachten, tevens waar ik bij deze klasses moet denken aan kwa kwaliteit, scheelt het onderling enorm veel of valt dat wel mee in bepaalde klasses onderling?
Ik zelf hoef waarschijnlijk geen very high end setup als koeling omdat ik nog een beginner ben en daar hoogst waarschijnlijk ook niet het budget voor heb,
Wat ik gevoelsmatig zoek is iets rond of boven de mid range klasse, maar nogmaals ik heb geen enkel benul wat het kost dus kan ik daar weinig over zeggen.

5 Ik zie wel eens mensen in mijn omgeving een kant en klare set kopen ipv de lose onderdelen, ik neem aan dat dit 9 van de 10x wel ten koste gaat van prestaties tov de losse custom onderdelen of valt dat wel mee?

Kant het klare sets zijn idd wel een stuk slechter te noemen, omdat er altijd wel een onderdeel in de set zit wat het minder doet.

Een voordeel van los is dat je alles naar max prestaties kan samenstellen en het je zo duur naar eigen wens kan maken.

Een prijsschatting kan je zelf ook wel maken denk ik.

Je moet wel een beetje in het wereldje zitten wil je ongeveer weten hoe dingen presteren. Wellicht is het eerst beter om een half jaartje in dit wereldje te begeven en zelf eerst eens goed in te lezen. Als je dat allemaal weet is het samenstellen van je WC setup ook een stuk makkelijker.

Je kan het zo gek maken zoals je het zelf wilt.

Zo heb je dus fittingen die zo van 4 euro tot 8 euro per stuk kosten om zo maar wat te noemen, en of je goedkoper of duurder slang neemt. Zo is tygon het duurste slang soort, maar wel het beste mee te werken, terwijl ander slang bijvoorbeeld erg stug is om mee te werken, zo heb je ook heel soepel slang en dat kan weer gaan knikken en moet je weer slangveren voor aanschaffen..
Of je voor een goedkoper blok gaat of een duurder blok.

Duur wilt niet altijd zeggen dat het ook meteen beter is. Zijn ook genoeg goedkoper dingen die zeer in de top behoren voor minder geld.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt zo ver voor alle behulpzame reacties!

Ik ben er iig uit dat ik voor een i7 Setup ga:

Intel Core i7 920
Asus P6T Deluxe V2 iX58
Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ(3x) voor opslag
OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB(1x) Voor boot disk
Nvidia GTX 275
Creative Geluidskaart X-Fi Xtreme Gamer 7.1 PCI Retail
be quiet! Dark Power Pro 850W
OCZ 3x2GB DDR3 SDRAM PC15000 CL8.0 Platinum
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Bulk (zwart)


Scherm moet ik nog even verder bekijken net als de case, ik laat lan-li toch maar even varen , heb wat andere cases gezien welliswaar niet van die extreme kwaliteit en lichtgewichten maar ze zagen er goed uit ik zal ook die zo posten
Dit zijn allen big towers, vind ze allemaal erg mooi maar welke het meest geschikt is voor waterkoeling weet ik niet.

1 Cooler Master HAF 932
2 Silverstone Raven
3 Cooler Master ATCS 840 Zwart
4 Silverstone Temjin TJ10

Nu 2 keuzes maken

1 een budget/mid end setje voor 1 graka+ cpu om als beginneling mee te starten
2 een high end cpu setje en dan dus om de zo veel tijd wat uitbreiden
De vraag is wat is wijsheid

Ik bedenk me net mocht ik voor de HaF bv gaan heb ik wel 150 euro over dan is me budget 500 euro voor de waterkoeling voor cpu en evt de graka erbij, anders zal het tussen de 300 en 400 blijven aangezien de andere cases ook rond de 180/200 euro zitten als ik mij niet vergis
 
Laatst bewerkt:
Die silverstone is het makkerlijkste als je 2 of meer loops wilt gaan draaien aangezien de radiatoren onderin kwijt kunnen.

De Haf 932 en de ATCS 840 zijn kwa indeling praktisch hetzelfde.

De ATCS 840 heeft een losse mobo tray, alleen een nadeel zouden die verstevigsbeugeltjes kunnen zijn.

De HAF is daarintegen goedkoper en zit kwa koeling een heel stuk beter.

De Raven is ook wel een aardig kastje, alleen kwa ruimte zou ik hem al niet nemen, want dat is erg krap om er iets erin te zetten, intern radiator gaat hier moeilijk lukken.. En daarnaast staan alle kaarten omhoog. Dus aansluiten van de kabels is ook niet echt praktisch.
 
Wat je ook kiest het blijf een kwestie van je eigen smaak.
Ik heb nu nog een Thermaltake bigwater 760i, het leek mij toen wel handig zo'n kant en klare waterkoeling en niet duur.
Toen kende ik dit forum nog niet.
Ik weet nu na een aantal maanden wel beter, het is leuk voor een pc op stock settings etc.
Aangezien ik mijn Q6600 flink heb overgeklokt, hij moet nog hoger kunnen met een betere WC koeling.
Dus heb ik een custom WC besteld + de coolermaster HAF 932, kost de nodige euro's maar dan heb je ook wat. :icon_winkle:
Aanvankelijk begon ik ook met in gedachten rond de €250,- zonder kast.
Maar door veel op het forum te lezen en te kijken naar andere builds van mede forumgenoten kwam ik al gauw op een hoger bedrag.
Ik heb bewust voor een grotere pomp en duurdere (goede) rad gekozen zodat ik in de toekomst zonder nieuwe hardware te moeten kopen mijn GTX 295 kan gaan waterkoelen.
 
Refurbished cases is misschien een optie, mede omdat je met watercooling niet wilt bezuinigen.
Voor je het weet heb je een plank vol spullen die geld hebben gekost en je nooit meer gebruikt omdat het een foute aankoop was.
In een keer het goede product kopen = geld verdienen, maar wel een grotere aanschafprijs.
Voordeel is goede watercooling onderdelen verouderden niet of nauwelijks.
Begin anders met CPU en bouw het spul uit, een full cover block voor je graka is al gauw 80-120 euro en dat is snel bespaart als je dat later aan je loop toevoegt.

Cooler Master Parts Shop
 
@ Night en Spankyfart

Bedankt voor jullie hulpvolle posts!
Ik ben nu nog wat aan het bekijken maar zoals het er uit gaat zien is het gewoon mogelijk om onder de 400 euro een leuke set te halen voor cpu+gpu die gewoon goed presteert , goed genoeg voor mij iig
Ik moet enkel nog even afstemmen zodat de config klopt
 
Laatst bewerkt:
Ook maar ff mijn bijdrage doen

Imho zou ik toch voor die V1200 gaan hoor, het is een mooie kast die z'n centen wel waard is vooral op vlak van buildkwaliteit, daar past zoals ik je al pmde net een 360 rad in de bodem (moet je wel zo'n appart HD ding van lian li halen)

voor je wc setup, moet sub 400 euro voor cpu+gpu ZEKER lukken ;)

Qua pomp kan je imho voor 'n klassieker, nl de Laing DCC ultra (18w versie) + XSPC restop gaan. ca 90 - 100 euri als ik mij niet vergis ;), een krachtige combi die een hele tijd meekan (pomp heeft een levensloop van 5 jaar en is zeer krachtig voor zo'n kleine jongen te zijn)

Qua cpublock moet je zelf 'n beetje weten wat je smaak is, de EK Supreme acetal of plexi + backplate is nog goed mogelijk in 'n CPU+GPU loop, zonder al te veel flowverlies, die combo doet het bij mij goed.
maar je kan ook evt de D-tek Fuzion V2 + S1366 bracket, of de swiftech GTZ, Aquacomputer Cuplex HD vind ik persoonlijk ook nog wel 'n mooi blokje daaruit kan je zelf kiezen, neem zo'n €50-65 voor je cpu block.

GPU block kan je ofwel een Fullcoverblock nemen wat je 'n 80 euri kost, en in bijna alle gevallen maar op 1 kaart bruikbaar is
of je kan voor een universeel blokje als de Swiftech MCW60-R kiezen + ramsinks, deze kan je makkelijk naar je volgende grafische kaart meenemen ;)
+-€60

Radiator, imho zo dik mogelijk, XSPC RX360 zou mooi in de bodem kunnen, met fans aan de dichtste kant van het plafond naar beneden blazend (dan hou je het stof min of meer zo veel mogelijk buiten de case),
de RX360 ligt zo +-@80-85 euri, en presteerd evengoed ongeveer als een Thermochill PA120.3, maar de prijs is zowat hetzelfde ...
indien het goedkoper moet kan een MCR320 van swiftech je ook goede diensten bewijzen ;).

Samen alles opgeteld kom je dan op: 305 euri
hou dan nog 'n eurotje of 20 over voor slangen
nog 'n eurotje of 30-50 voor koppelingen
+ een eurotje of 20 voor vloeistof

totaal makat dat ca 380 euri afgerond, maar boven de 400 zal ik wel niet uitschieten.

Hieronder even een illustraties hoe alles in een V1200 zou gaan ;)
Wel met Paintskillz gedaan :p

soy1ad.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan